Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade71
Mobilspel
Pågående22 436

Forumkategorier

Användare Inlägg  
flätan2005-11-09 08:44
Antal inlägg: 220

hej jag igen som är ny, snälla hjälp mej igen
När jag trycker mej in på t.ex giraffen så kommer ju chatt upp på vänster sida, tänkte att där kan man väl fråga om det är nåt jag undrar över, men hur kommer jag in där??? Blev medlem igår och har spelat två gånger sen dess, klev in genom dörren och upptäckte att jag var med:), jag välkomnades med ett hej och kände mej ohövlig när jag inte visste hur man svarar. Kan man skriva där till varandra eller kommer detta hej automatiskt??? Tryckte på det två små strecken men upptäckte det var paus men den godtogs inte eftersom jag nyss kommit in i spelet:) Vad är det andra som ser ut som en högtalare??? Nej snälla nån förklara....
 
Eskarina12005-11-09 12:33
Antal inlägg: 72

De flesta frågor runt spelet finns att få svar på under "vanliga frågor" men jag håller med om att man ibland står handfallen runt övriga frågor som chatten och dylikt. Jag vet fortfarande inte hur man gör när någon bjuder in en till ett spel, så jag har bara ignorerat det. Men:
Chatten finns längst ner till höger och där skriver du det du kanske vill säga till din medspelare (som ett "hej" tillbaka)
Högtalaren är helt enkelt ljudet, som du kan stänga av och sätta på efter önskemål.
Lycka till!
 
K-Nap2005-11-09 12:36
Antal inlägg: 232

I ett startat spel har du längst ner till höger en liten vit rad med en skickaknapp till höger om den, i den raden skriver du för att chatta (trycker enter för att skicka . . .). I själva spelrummet ser det likadant ut fast då är raden till vänster.
 
K-Nap2005-11-09 12:36
Antal inlägg: 232

sedär...då blev mitt inlägg överflödigt ;)
 
Alfrida2005-11-09 12:45
Antal inlägg: 15

Hej!
Nu kanske du redan har upptäckt hur det fungerar, men jag svarar ändå :)

I spelrummet skriver du under själva chatten, längst ner till vänster (Det står "skicka" bredvid den rutan där du kan skriva). Bara att skriva och trycka enter :)

I själva spelet skriver du längst ner i högra hörnet. Under själva chatten i spelet finns en ruta, där kan du skriva! (Det står "skicka" bredvid den rutan där du kan skriva)

Mvh Alfrida
 
Alfrida2005-11-09 12:45
Antal inlägg: 15

ja, mitt blev oxå överflödigt :)
 
Blue Ztar2005-11-09 12:54
Antal inlägg: 1065

Eskarina1: Om någon bjuder in dig blinkar den matchen i grönt om jag inte minns fel, då är det bara att klicka på dörren som vanligt om du vill spela.
 
Eskarina12005-11-09 13:04
Antal inlägg: 72

aha, det förklarar saken... jag har bara sett att jag blivit inbjuden via chatten "Du har blivit inbjuden av Användarnamn till spel 16" exempelvis, och sen missat totalt att se på spelen (eftersom jag oftast staratr egna. Tack för info.
 
flätan2005-11-09 17:03
Antal inlägg: 220

Tack snälla ni för era förklaringar, spelregler och spelets gång är bra utfört i beskrivningen, men finns inget om hur man kommer igång väl inne i spelrummet. ha det bra
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?