Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
milon - Ej medlem längre2005-11-16 15:09
Antal inlägg: 95

Låtsasspelare
Nu är jag hjärtligt trött på alla som inte tar ansvar för det spel dom anslutit sig till (eller startat själva). Jag menar dom som antingen inte lägger några ord efter bara någon spelminut eller som byter bokstäver spelet igenom utan att lägga några ord eller som ideligen passar. I alla varianter spelar man alltså i praktiken ensamspel. Borde man inte respektera sin motspelares tid och energi även i betapet? Går det att göra så att spelet avslutas om någon av spelarna inte lagt något ord under säg fem omgångar? Som det är nu får man vänta i all evigheter och tråka ut sig med att spela med sig själv eftersom dessa personer varken ger upp eller kopplar ner.
 
Blue Ztar2005-11-16 15:53
Antal inlägg: 1065

Spelet avslutas automatiskt om ingen har lagt några brickor på tre omgångar.
 
kajix2005-11-16 15:56
Antal inlägg: 7767

med "någon" menar nog milon "en"?
 
milon - Ej medlem längre2005-11-16 15:59
Antal inlägg: 95

ja, jag menar alltså den strulande motspelaren, man lägger ju själv hela tiden...
 
Äcklig Odör - Ej medlem längre2005-11-16 16:18
Antal inlägg: 27

kan väl inte vara något jobbigt problem, du vinner ju överlägset
 
Måns_E2005-11-16 16:22
Antal inlägg: 11969

Det är väl bara att börja passa när man har en hyffsat ledning?
 
milon - Ej medlem längre2005-11-16 17:50
Antal inlägg: 95

Till de båda föregående inläggen: jag spelar inte enbart för att vinna, utan framför allt för att det är kul. Att vinna mot låtsasspelare är fullständigt ointressant för mig.
 
kajix2005-11-16 18:56
Antal inlägg: 7767

men händer det ofta? jag har inte varit med om det men skulle det hända tror jag nog att jag skulle överväga att ge upp matchen. eller själv passa så matchen tar slut.
 
milon - Ej medlem längre2005-11-16 19:06
Antal inlägg: 95

det har hänt ganska ofta på sistone, det är ju därför jag är trött på det....Ge upp matchen innebär ju att man förlorar en massa poäng, så även om jag inte vill vinna i första hand så har jag inte heller lust att förlora därför att ngn annan vägrar spela...
 
kajix2005-11-16 19:18
Antal inlägg: 7767

ja, det förutsätter ju att det inte händer så ofta.
 
Gulllis2005-11-16 21:13
Antal inlägg: 5

just det händer mig nu spelar mot mig själv den andra är tyst som en mus
 
milon - Ej medlem längre2005-11-27 19:57
Antal inlägg: 95

Igår hände det igen - jag spelade mot någon som la av efter första draget. Eftersom jag var tvungen att passa en tid var jag också tvungen att avbryta matchen efter en tids solospelande och för detta fick jag 60 minuspoäng. Så jag vill upprepa frågan: går det att göra något så att spelet avbryts om den ene av spelarna inte lägger något ord på 3-5 omgångar, utan att den som utsätts för detta låtsasspelande förlorar så mycket poång?
 
stoja2005-11-28 07:57
Antal inlägg: 8

Det är bara att själv också passa. Matchen bryts när bägge passat tre gånger.
 
vulcan2005-11-28 11:28
Antal inlägg: 7666

Det är naturligtvis väldigt tråkigt om man själv måste avbryta och därmed förlora rating. Men försök tänka som så att ratingen går upp och ner för alla och i långa loppet visar den alltid "rätt" mått på din spelstyrka. Om du har mycket otur och/eller går ner i rating pga tekniska problem så blir det en hävstångseffekt när du hamnar i undre delen av det intervall som din rating rör sig inom.

Man måste inse att ratingen här och nu är en ögonblicksbild - inte någon "Sanning" huggen i sten. Lisa kanske råkar ha 2500 just nu fast hon normalt ligger runt 2800 med ett max på 3000. Kalle har kanske 2550 - alltimehigh efter en samling flytmatcher och gratispoäng efter att några spelare givit upp mhot honom. Normalt ligger Kalle på 2100-2400. Betyder det här att Kalle är bättre än Lisa? Nej, det betyder naturligtvis inte mer än att han just nu har högre rating, men att Lisa normalt ändå är den bättre av de två. Ungefär som att Pluto nästan alltid är utanför Neptunus men under kanske en tiondel av sin långa omloppsbana tillfälligt befinner sig innaför.
 
cerebral2005-11-28 11:36
Antal inlägg: 132

intressant liknelse ;)
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-28 13:19
Antal inlägg: 173

Vulcan...Jag både förstår och inte förstår dina tankar.

Jag hänger med i snacket från "Man måste inse..." men du glömmer en viktig sak. Om man har dålig eller medelmåttig rating och förlorar en match för att man tvingas ge upp (inte har tid att spela klart mot någon sådan som milon beskriver) kan det bli ett stort ras och bli svårare att hitta motståndare.

Jag märker av det själv. Jag spelar ju bara hets slump och som ni säger, så är det mycket slump. Men det kan också innebära tvära kast i ratingen och det syns tydligt hur det påverkar möjligheterna att bli insläppt i spel.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?