Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 792

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hansfilip2005-11-19 21:42
Antal inlägg: 2

Snabbisar som "korkar ut" litegranna
Jag spelar i normaltakt, och möter ibland personer som påpekar min sk långsamhet i inte allt för smickrande termer. Nu sist hoppade en av, sen jag påpekat att personen ifråga gav sig in i ett normalspel.
Det är lite trist, kan vi inte försöka hålla oss till de föregivna förespeglingarna. De som vill spela snabbt gör det, de som inte vill spelar långsammare. Hoppa inte på ett långsamt spel om du inte står ut med det, eller, hoppa inte in i ett snabbt om du inte vill det.


 
IMO - Ej medlem längre2005-11-19 23:45
Antal inlägg: 1766

Underbar rubrik!
 
MotherGoose2005-11-20 19:08
Antal inlägg: 5

Jag delar helt och hållet din åsikt HansFilip. Själv är jag småbarnsförälder samt matte åt fyra hundar och snart en katt och då är det inte alltid som man kan ägna sig till 100% åt spelet utan måste ha i bakhuvet att man kan behöva rycka ut med en halvsekunds varsel eller nåt i den stilen.
 
Vigdir2005-11-20 19:50
Antal inlägg: 3722

Instämmer, jag med! Har man valt att möta någon bör man respektera den uppsatta tidsgränsen. Det är ju helt fritt att avstå från att spela normaltid om man nu har så himla bråttom...
 
Maria A2005-11-20 21:05
Antal inlägg: 7

ja jag tycker det startas på tok för få normalisar på Beta...
älskar dem!
har också ungar som kräver omedelbar behovstillfredsställelse just på bästa Betapet-tid, som exempelvis just nu...
 
sunbeam2005-11-21 14:08
Antal inlägg: 85

Håller med. Jag spelar för det mesta snabb, men har inget emot normal. Det gör mig ingenting att vänta. Jag behöver själv tid för att tänka, väga det ena draget mot det andra. Scrabble är ju också ett taktikspel där det inte bara gäller att kasta ut brickorna så snabbt som möjligt. Igår diskuterades "fusk" i "musen". Någon tyckte att det var misstänkt om en 2000+-ratad spelade normal (man skulle alltså ägna tid åt att använda anagramprogram). Jag tror nog att om man verkligen vill fuska, kan man göra det i hetstempo.
 
Blue Ztar2005-11-21 14:22
Antal inlägg: 1065

Snälla, dra inte in fuskpratet i denna tråden också. Allt prat om misstänkta fuskare hit och dit är jobbigare än om någon enstaka spelare verkligen skulle fuska.
 
sunbeam2005-11-21 14:28
Antal inlägg: 85

Det är sant blueztar. Förlåt, ska inte göra om det;-)
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-11-21 18:16
Antal inlägg: 3157

jag har nog skrivit en tråd i detta ämne redan, men håller fullt med att man ska respektera tiden man gett sig in i. Det ska naturligvis även gälla alla som ger sig in i hets....
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?