Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 532

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elsasven2005-11-26 15:31
Antal inlägg: 7

Pausa
Kunde det inte vara så att när man pausar så döljs spelet? För som det är nu vägrar folk pausa och det kan man ju förstå.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-26 15:46
Antal inlägg: 173

Jag törs påstå att det inte är av den anledningen folk inte vågar pausa. Jag accepterar aldrig en paus om det inte är en person jag "känner" och litar på -- och dessa är fåräknade.

Anledningen att andra inte heller gör det tror jag är för att de själva blivit drabbade, eller vet av erfarenhet att följande kan hända: den som begär pausen har en tråkig tanke bakom att göra det. Nämligen att sedan vara borta så pass länge att den väntande tröttnar och därmed kan personen som begärt paus vinna stort. I mitt fall räckte det med att jag efter en timme lämnade rummet och sajten i några sekunder för att hela paustiden räknades som att jag hade dragit över tiden med så mycket.

Vad jag har hört ska det senare införas ett system där den som blir tillfrågad om paus får välja om denna ska vara tre eller fem minuter och efter det måste den som begärt pausen och önskar en längre sådan ansöka på nytt.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-11-26 20:54
Antal inlägg: 2977

Hopaps den funktionen komemr snart.
Att mörka spelet är onödigt måste man pausa skall man få en förlust för det tycker jag!
 
elsasven2005-11-27 20:44
Antal inlägg: 7

Ska man förlora? Tänk om det ringer på dörren eller i telefonen?
 
eurythmech - Ej medlem längre2005-11-27 20:48
Antal inlägg: 567

Ringa på dörren?
Det känns så....nittiotal.
 
Den Gode2005-11-28 07:50
Antal inlägg: 68

Har råkat ut för det som Nylle beskriver. Vore bra med en maxpaus på 3 min.
 
monk - Administratör2005-11-28 08:20
Antal inlägg: 2370

Det är tyvärr inte så enkelt att lösa det rent tekniskt... Men vi jobbar på att lösa det med tidsbegränsning.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?