Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade73
Mobilspel
Pågående21 533

Forumkategorier

Användare Inlägg  
diplopopi2005-12-01 09:47
Antal inlägg: 69

pausa
Kan man pausa ett spel. Det händer ju att man måste springa ifrån. Det kanske inte är ett problem för de som inte har familj. kanske grannen ringer på dörren. Masn kanske spiller ut kaffe/ te på tangentbordet eller...ja ..vad kan inte hända?
Så kan man pausa?
 
lemonen2005-12-01 10:01
Antal inlägg: 6

ja, det går bra. Klicka å " symoblen ovanför chattrutan.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-01 10:47
Antal inlägg: 173

Precis som lemonen säger går det bra att använda sig av den knappen. Dock måste motståndaren acceptera pausen och eftersom några har missbrukat funktionen rejält så tror jag att det vid det här laget är många som inte accepterar det. Jag hör till exempel till dem!
 
diplopopi2005-12-01 11:26
Antal inlägg: 69

Kanske är det så att man kan se spelplanen även när man pausar? Vore kanske en bra grej att den blev övertäckt/svart/dold under pause. Det är inte kul för motspelaren heller, när man är så okoncentrerad,att man bara lägger korta ord som inte går att bygga vidare på.
 
qurin2005-12-01 11:30
Antal inlägg: 28

Jag godkänner inte heller paus om det inte är någon jag känner väl....så jag vet att dom kommer tillbaka! Tråkigt...men som NylleRobin säger så har många missbrukar funktionen.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-01 11:33
Antal inlägg: 173

Diplopopi, det är av samma skäl som qurin beskriver som även jag och många andra inte godkänner pausar. Jag har varit med om att bevilja en paus i ledning med över 100 poäng och sedan förlorat matchen på att personen i fråga körde med taktiken att ta paus och trötta ut mig (väntade i en timme och sedan tröttnade jag)
 
nobie2005-12-01 11:49
Antal inlägg: 23

okej nylleRobin. då får man väl hoppas att personen är ärlig för det var ju väldigt fult gjort!
 
qurin2005-12-01 12:31
Antal inlägg: 28

Och tyvärr händer det oftare än man kunde önska att personer gör just så :-(
Så vi hoppas nu på en fixning av pausfunktionen (tror att dom kära programmerarna jobbar på det så fort dom hinner), så att paus avbryts efter en viss tid eller liknande.
 
saittam75 - Ej medlem längre2005-12-01 12:59
Antal inlägg: 16806

Om en person begär paus på säg "5 min", så borde personen som godtar det borde få ha rätten att starta det pausade spelet ifall inte personen är tbx inom den angivna tiden..

..har också drabbats av en som ville pausa i 5 min, han dök aldrig upp, men jag lyckats efter ngn timma att koppla bort hans pausande.. stängde hela betapet (även datorn har jag för mig) och loggade in på nytt, och vips hade han -60 min i själva spelet, och jag kunde lugnt "passa" ut matchen och vinna matchen..



 
Blue Ztar2005-12-01 13:16
Antal inlägg: 1065

Man ska inte behöva vänta i en timme. Om medspelaren är borta länge kan ni säga till någon övervakare (spelare med '+' framför namnet). Dubbelklicka på namnet i namnlistan så får ni upp ett chattfönster.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-01 13:17
Antal inlägg: 173

Saittam, när jag gjorde samma sak, stängde ner allt efter en timme och loggade in på nytt så var det på min tid paustiden lagts! :-(

Det där med tidsbestämd paus är något som Betapetcrewet jobbar på har jag hört.
 
diplopopi2005-12-01 18:04
Antal inlägg: 69

Vore väldigt bra om någon av dessa ideer gick igenom.

Under ett spel blev uppringd av mina barn från skolan flera gånger. Jag som inte är så van spelare, inte mycket är automatiserat, blev en hemskt tråkig motspelare. La bara superkorta ord. Då sa min motspelare att jag skulle priorïtera. Ha! Då skulle ju valet bli mina barn förstås. Undra om hon/han tänkt på vad det innburit för honom/henne. Om jag förstått rätt blir det ett avbrutit spel i statistiken även för motspelaren. Eller?

Men varför kan man inte få vara både mamma och spelglad betapetare.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-01 18:39
Antal inlägg: 173

Om en motståndare avbryter spelet så blir det inte registererat som avbruten match på min "tårtbit" eller i min statistik. Går man däremot in och kollar på mina spelade matcher ser man att motståndaren avbrutit matchen!

 
Higg2005-12-23 16:20
Antal inlägg: 7

hur stor förlust blir det för den som avbryter ett spel?
Är det samma poängförlust varje gång eller hur räknas det?
 
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-24 18:52
Antal inlägg: 158

Det beror på vad spelarna har för rating och vad ställningen var vid avbrottet.
 
Higg2005-12-24 19:09
Antal inlägg: 7

Jag vill inte verka korkad, men...
Du har inte lust att komma med ett poängexempel?

Anledningen till att jag frågar är att det vid flera tillfällen har
hänt att spelare har hoppat ur spelet när dom ligger så mycket
under att dom inte anser sig kunna vinna.
 
kajix2005-12-24 23:48
Antal inlägg: 7767

utan att kunna de exakta detaljerna vet jag att det alltid är sämre att avbryta en match än att fortsätta till "the bitter end", rent ratingmässigt alltså.

med andra ord kan en spelare aldrig tjäna något på att hoppa av en match.
 
Higg2005-12-25 11:02
Antal inlägg: 7

Tack Kajix det var precis det jag ville veta, men då tycker man ju att det är lite dåligt att dom bryter, kallar man inte det för "dåliga förlorare" lite tråkigt
är det allt.
Ha det gott
Birgitta
 
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-25 12:35
Antal inlägg: 158

Dåligt är det, men de anser väl ofta att de ändå tjänar på att ge upp. För kajix har ju rätt så till vida att om man ger upp vid ställningen 300-100 (för att ta ett exempel bara) så förlorar man mer än om matchen slutat 300-100 när den var färdigspelad.

MEN om en spelare ger upp tidigt i matchen så vet man ju aldrig hur den skulle ha slutat, och kanske hade deras förlust blivit ännu större då.
 
Blue Ztar2005-12-25 13:20
Antal inlägg: 1065

Oavsett hur mycket man ligger under med i en match så kan man aldrig förlora mer rating än om man avbryter matchen.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?