Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade17
Mobilspel
Pågående21 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-13 02:45
Antal inlägg: 173

"Ge upp"-knapp
Drömmer fritt..

Jag skulle önska att det fanns en knapp, likt den för paus, när folk ska "ge pp".

Inte så att man som motståndare skulle godkänna eller inte godkänna, men knappens funktion skulle vara att den som tänkt ge upp därmed blir låst och inte kan lägga något mer medans dennes motståndare får ett meddelande om "Din motståndare ska ge upp, detta är sista draget i matchen" och på det sättet skulle man ju ha en chans att antingen lägga ut eller byta bort de brickor med höga poäng.

Viserligen vinner man ju alltid om motståndaren ger upp, men det skulle bli betydligt mer kännbart för dessa "går det dåligt ger jag upp"-spelare om motstånaren fick möjlighet att slippa en massa onödig "straffpoäng för bokstäver som är kvar".
 
Alexizen - Ej medlem längre2005-12-13 03:15
Antal inlägg: 40

bra förslag, samma med paus, eller när någon försvinner , kortare tid, pissigt sitta vänta och själv måste ge upp
 
Blue Ztar2005-12-13 12:20
Antal inlägg: 1065

Även om det finns en "ge upp"-knapp så är det inte säkert att "går det dåligt ger jag upp"-spelare använder den.

Något jag vill ha är en "ge upp"-knapp som ställer en fråga till motspelaren om den också vill ge upp. Om båda spelarna godkänner det så avbryts matchen och ratingen räknas ut efter nuvarande poäng. Pss slipper oftast en av spelarna förlora så väldigt mkt i rating.

BlondaAlexiz: Om motspelaren har pausat länge så ska du inte behöva ge upp. Leta upp någon övervakare så slänger den ut motspelaren.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-13 12:41
Antal inlägg: 173

Du har rätt iatt många av "går det dåligt ger jag upp-spelarna" inte skulle använda den knappen, men om de inte gör det och bara sticker får man å andra sidan ändå möjlighet att byta bort sina dåliga brickor...vilket man inte får när de helt plötsligt trycker på "ge upp"-knappen!
 
Måns_E2005-12-13 16:21
Antal inlägg: 11969

Jag skulle vilja ha en inställning (en bock som man kan kryssa i när man startar spelet och som tydligt skall framgå) där matchen inte räknas alls, vare sig i statistiken eller ratingmässigt.

Denna skulle man kunna använda när man spelar mot spelare som man litar på, och om man vet att man själv eller motståndaren har strul med uppkopplingen emellanåt.

Det är irriterande och missvisande när man förlorar mängder av rate när man inte själv kan rå för det (säger han med ett något vajigt trådlöst nätverk).
 
Måns_E2005-12-13 16:22
Antal inlägg: 11969

alltså matchen räknas inte om den avbryts skall det så klart stå i första stycket.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-13 20:14
Antal inlägg: 173

Måns_E...EFTER matchen då? Om uppkopplingen fungerar för båda menar jag, ska man då trycka på knappen igen och båda godkänna att matchen ska räknas just för att det inte blev några problem?

 
Måns_E2005-12-19 15:25
Antal inlägg: 11969

Nej jag menar att om matchen blir sådan att den blir avbruten p g a att den ena personen tappar anslutningen (alltså det sedvanliga att den andra spelaren passar sig ut, när inte den andra hinner återkomma till brädet) så räknas inte matchen ö h t.

Detta alltså förutsatt att man har valt att matchen skall spelas på det sättet. Jag vill inte ha det som en defaultinställning, men det skulle vara trevligt att ha en sådan funktion när jag spelar mot spelare som jag VET alltid kör rent spel.
 
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2005-12-21 15:29
Antal inlägg: 4814

blueztar-: att övervakare kan slänga ut folk ur pågående spel borde framgå tydligt någonstans, men jag kände inte till det förrän nu.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?