Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2008-03-15 12:40 | |
![]() | Ge upp bugg/båda vann Vissa har sett en bugg med att någon gett upp även fast denne inte tryckt på ge upp knappen men att båda vann matchen i alla fall. Såg samma sak på norska och hade loggar på spelrummen så har lyckats lösa detta. Fixen kommer in i och med att vi har en uppgradering imorgn mellan 12-18. Följande hände (för den intresserade). - Varje match får ett löp-id, t ex 72. 1. En match fick id 72. En person i machen kopplade ned. Den får då fem minuter på sig att koppla upp. En "drop-timer" sätts då upp. Den andre avslutade matchen. Inga ord hade lagts, dvs den kom inte med i statistiken. 2. En annan match börjar inom fem minuter, den får id 72. Föregående "drop-timer" togs aldrig bort. När "drop-timern" går ut efter fem min så ser den att "vi har en match med id 72 här. den skall ju avslutas eftersom 5 min har gått!". Matchen avslutas, dock så är det personen i den första matchen som dropade så de som spelade den senare matchen vann eftersom programkoden inte såg att någon av dem kopplat ned/avbrutit. Buggen: drop-timern togs inte bort om en match avslutas utan att några ord har lagts samtidigt som någon dropade och den andre quitade matchen. Hoppas ni förstår :-) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-03-15 16:57 | |
![]() | Faktiskt så gjorde jag det ... ;) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-03-15 18:07 | |
![]() | Mycket bra förklarat Odin, tack!! Till och med jag förstog som knappt får på datorn utan hjälp av barnen =) | |
| B Häger | 2008-03-15 22:39 | |
![]() | En alldeles utmärkt förklaring! | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-15 23:19 | |
![]() | Vad händer om man blir nedkopplad, och den andra stänger matchen innan man hunnit koppla upp igen? Vem får vinst/förlust? | |
| odin - Administratör | 2008-03-15 23:31 | |
![]() | Den som stänger matchen får förlusten. | |