Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade65
Mobilspel
Pågående20 076

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2008-03-15 12:40
Antal inlägg: 7442

Ge upp bugg/båda vann
Vissa har sett en bugg med att någon gett upp även fast denne inte tryckt på ge upp knappen men att båda vann matchen i alla fall.

Såg samma sak på norska och hade loggar på spelrummen så har lyckats lösa detta. Fixen kommer in i och med att vi har en uppgradering imorgn mellan 12-18.

Följande hände (för den intresserade).
- Varje match får ett löp-id, t ex 72.

1. En match fick id 72. En person i machen kopplade ned. Den får då fem minuter på sig att koppla upp. En "drop-timer" sätts då upp. Den andre avslutade matchen. Inga ord hade lagts, dvs den kom inte med i statistiken.
2. En annan match börjar inom fem minuter, den får id 72. Föregående "drop-timer" togs aldrig bort. När "drop-timern" går ut efter fem min så ser den att "vi har en match med id 72 här. den skall ju avslutas eftersom 5 min har gått!". Matchen avslutas, dock så är det personen i den första matchen som dropade så de som spelade den senare matchen vann eftersom programkoden inte såg att någon av dem kopplat ned/avbrutit.

Buggen: drop-timern togs inte bort om en match avslutas utan att några ord har lagts samtidigt som någon dropade och den andre quitade matchen.

Hoppas ni förstår :-)

grönöga - Ej medlem längre2008-03-15 16:57
Antal inlägg: 5570

Faktiskt så gjorde jag det ... ;)

myran_64 - Ej medlem längre2008-03-15 18:07
Antal inlägg: 3157

Mycket bra förklarat Odin, tack!! Till och med jag förstog som knappt får på datorn utan hjälp av barnen =)

B Häger2008-03-15 22:39
Antal inlägg: 2

En alldeles utmärkt förklaring!

E Solu - Ej medlem längre2008-03-15 23:19
Antal inlägg: 4715

Vad händer om man blir nedkopplad, och den andra stänger matchen innan man hunnit koppla upp igen? Vem får vinst/förlust?

odin - Administratör2008-03-15 23:31
Antal inlägg: 7442

Den som stänger matchen får förlusten.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?