Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade33
Mobilspel
Pågående20 201

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Knodde2008-03-27 00:39
Antal inlägg: 61

Variant på vem som inleder spelet
Jag kom på en variant till vem som inleder spelet som inte funkar IRL men på nätet skulle den fungera.
Båda spelarna får starta och den som blir färdig först, alternativt den som får ut det längsta ordet får det första ordet.

Q-tile - Ej medlem längre2008-03-27 00:46
Antal inlägg: 1319

Jag tycker inte det är någon vidare bra idé då jag är rädd att det många gånger innebär att göra avkall på taktiskt tänkade i detta viktiga inledande drag.

Knodde2008-03-27 00:53
Antal inlägg: 61

Det kan jag hålla med om, det var därför jag valde att kalla det variant.
Det jag tänkte var att man kunde få välja starmetod.
På slumpat bräde tycker jag det skulle ge mer rättvisa förutsättningar om båda spelarna får chansen att starta.

E Solu - Ej medlem längre2008-03-27 01:00
Antal inlägg: 4715

En annan tanke är att köra FFA, där den som först kommer på ett ord får lägga, under hela matchens gång. Då kan man köra multiplayer och liknande också.

DennisPlz2008-03-27 01:03
Antal inlägg: 4031

Wow... det skulle ge Hets en helt ny innebörd :) Värt att testa!

vindsus862008-03-27 01:45
Antal inlägg: 3785

haha.

på slump tycker jag faktiskt nästan det skulle vara en bra idé. det skulle iaf få tyst på en del sånt där "min motståndare avbröt matchen innan den startat eftersom jag fick ett sånt bra startläge. motståndaren är en fegmopp, jag vill varna alla andra för denne"-tjafs. för då skulle väl båda kämpa för att få första ordet. iofs skulle väl folk med sugbrickor avbryta då, men... ändå.

Då behöver du ju iaf inte oroa dig för att några viktiga taktikdrag går till spillo, Q. Det är ju bara slump.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?