Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade32
Mobilspel
Pågående20 201

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2008-03-29 19:39
Antal inlägg: 7666

Raderade trådar - SKÄRPNING!
Eftersom jag ibland är något mindre snäll&tålmodig än min kollega Nemi som slet här hela eftermiddagen med att försöka svara på frågor och bemöta gnäll, medan jag softade runt på museum&kulturhuset så kommer här några förmaningens ord:

Jag har raderat runt ett halvtdussin trådar som alla handlade om samma sak: Strulet efter dagens uppgradering. Det är helt naturligt att man vill fråga vad som händer när det inte fungerar - det är bl.a. därför forumavdelningen FRÅGOR finns. Vi har också viss förståelse för att man inte alltid orkar gå igenom alla gamla trådar innan man skapar en ny fråga. Men ett minimikrav innan man lägger upp en fråga är åtminstone att man läser på första sidan om det redan finns någon pågående tråd om samma sak. Här har en mängd personer inte gjort det - trots att det mitt framför näsan på dem fanns trådar med tydliga rubriker som de måste ha förstått handlat om detta. Genom en sån slöhet försvårar ni vårt jobb - inte minst för att vi måste svara på samma fråga många gånger. Men vad värre är: Ni gör forumet trögare och mer svåröverskådligt för era medspelare. Jag hoppas på skärpning framöver!

Även om man är ny här borde man ju genom att bara läsa innantill i den pinnade tråden "Innan du frågar" se att det finns saker man kan göra innan ställer en fråga. T ex kontrollera om den redan finns besvarad under Vanliga frågor. Gör man det så blir det mindre dubbletter och mindre "slasktrådar" här. Och då blir det lättare för alla att hitta bland de frågetrådar som verkligen handlar om saker som inte redan besvarats någon annanstans.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?