Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående21 711

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oeronbarn - Ej medlem längre2005-12-22 14:50
Antal inlägg: 2288

avbryta spel innan något ord är lagt
hur gör man då? går det? det funkade inte så bra att ge upp. gick -233 i ratingen
(kom in på ett slumpspel av misstag och hade verkligen ingen lust att köra slumpat)
 
Rakbladsvass - Ej medlem längre2005-12-22 15:20
Antal inlägg: 105

Varför inte kasta sig ut i det okända? Att spela slumpat retar hjärncellerna. Min teori är att folk som inte vågar sig på slumpat spel är rädda för kontrollförlust.
 
Måns_E2005-12-22 15:37
Antal inlägg: 11969

Jag tycker att slumpat är en helt annan typ av spel. Jag tycker inte alls att det är lika roligt, även om jag har vunnit de flesta av de få slumpade matcher jag har spelat.
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-22 16:13
Antal inlägg: 173

Svarar ungefär som du svarade mig (då det handlade om något helt annat än att inte ivlja spela hets)

Är det så jäkla farligt att spela slump att du inte kan göra det en enda gång så kanske det är bättre att läsa vad det står att det är för spel alternativt att syssla med något annat än scrabble


 
oeronbarn - Ej medlem längre2005-12-22 23:52
Antal inlägg: 2288

jag har spelat slump då & då och är inte särskilt rädd för det. just då var jag inte alls sugen på det helt enkelt.
jag fick en inbjudan till ett annat spel, men precis när jag skulle ansluta till det spelet försvann det och jag kom in i spelet som var under, som då flyttades uppåt i listan. innan jag hann lämna så startades det. då ursäktade jag mig och hörde om det var ok att vi avbröt innan något ord hade lagts vilket motspelaren tyckte det var, men ingen av oss visste om det gick att göra utan att det återspeglas i statistiken.
det var lite det jag undrade om någon annan vet...?
 
Farsan Mu - Ej medlem längre2005-12-23 06:03
Antal inlägg: 22

Nylle Robin: Det var väl en onödigt rå ton.
Förövrigt ligger givetsvis poängmarkörerna på olika ställen på slumpat bräde - men spelet är ju detsamma. Om man provar att spela de olika varianterna hamnar man på ungefär samma rating. (Standard, special, slumpat). Eller det kanske bara är jag som en sån komplett spelare?
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-12-23 06:39
Antal inlägg: 173

Ja, det var det Farsan Mu...Men poängen med det var att oeronbarn svarade mig så i en tråd där han inte ens tagit hänsyn till vad jag skrev om. (Du hittar säkert den tråden snart om du inte redan gjort det)
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-23 10:14
Antal inlägg: 102

Oeronbarn, om du kommer in i fel spel i frotsättningen och vill slippa ifrån spelet så fort som möjligt så väl de enda ritkigt bra sättet att du får lägga några ord så du kommer upp i en viss poängsumma, hur mycket beror ju på hur mycket rating din motspelare har... men låt säga att h*n har 2000, så borde de väl bli 80p kanske, och efter att du fått 80 poäng och h*n fortfarande noll så passar ni er ut, då brukar alltid slutsummeringen blir att ni båda går +/- 0.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-12-26 08:55
Antal inlägg: 2977

Har båda kopplat upp räknas spelet tyvärr, du slipper rankminus om nån ej kopplas upp i spelet!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?