Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade15
Mobilspel
Pågående21 660

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pexxy2005-12-23 10:22
Antal inlägg: 4

0/2 ???
Hej!
Nu ska jag ställa en fråga som inte någon har ställt förr, inte vad jag har sett iallafall..

Varför står det ibland 0/2, där det ska stå hur många personer det är i spelet?

Och sen när man går in i det så kommer den personen som gjort spelet och startar det fort som attan! Det är som att en del verkar göra så här bara för att "lura" till sig spelare som egentligen inte vill spela med någon som har den ratingen. Eller nåt?
Jag vet liksom inte riktigt varför man gör så..

Har tagit upp det med några av dem som har gjort så och frågat varför, bara för att jag är nyfiken.. men de verkar bara förvånade och fattar inte vad jag pratar om. Är det inget som de har gjort? Visas det fel eller? Jag trodde ju att det var spelaren helt enkelt som har gått ur spelet med flit.

Å andra sidan fattar jag inte hur man skulle kunna göra det heller, för när man går ur ett spel som man själv skapat så försvinner väl spelet..

Är förvirrad... =) Hoppas nån kan förklara för mej =)
 
jmmk2005-12-23 20:39
Antal inlägg: 21

jag har varit med om precis samma sak.. fattar inte heller!
men trevlig jul på sig!
 
SnöFlingan - Spelvärd2005-12-24 21:38
Antal inlägg: 24

Jag tror att det beror på nog att den som fixar spelplan försvinner när nån dyker in i hans rum men ångrar att vilja spela eller ja va anledningen kan vara så blir det att han/hon som e i rummet e inte han/hon som fixade spelplanet från början,, va JAG tror,, men kan ha fel.. Hoppas ni förstår va jag menar...
 
OrdLisa - Ej medlem längre2005-12-25 09:41
Antal inlägg: 136

Tror inte att det stämmer Snöflingan. Man kan titta på spelet via den gröna pilen och då står det 0/2 hela tiden. Jag brukar aldrig sätta mej vid såna spel.
 
Jo-na-tan - Ej medlem längre2005-12-25 13:33
Antal inlägg: 1955

Det är en bugg, när den som skapat spelet kikar ut i spelchatten medan den väntar på någon "försvinner" den och det står 0/2
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-12-25 14:13
Antal inlägg: 3157

JAg har själv sett det och varit in i såna spel, men ingen är ju där, men vad händer om jag kliver in i ett sånt spel och någon annan, alltså inte den som skapade det, kommer in? Kan någon av oss andra sätta igång spelet och vad händer sedan? står den första personen kvar som "spelvärd" eller?.
 
Blue Ztar2005-12-25 14:18
Antal inlägg: 1065

Det finns alltså en person i det spelet även om den inte syns.
 
feffe_2005-12-27 21:09
Antal inlägg: 43

jag har också varit med om sånt, fattar inte vad det beror på.. det är helt knäppt..
men från och med nu går jag aldrig in i sånna spel längre.
 
pexxy2005-12-27 23:11
Antal inlägg: 4

Okej! tack för svaren! Då förstår jag varför de jag frågat verkat så oförstående när jag frågat varför de gör så =)
 
odin - Administratör2005-12-28 19:40
Antal inlägg: 7442

Ja det är en bugg, inget att bry sig, arbetar på att lösa den :)

/ Programmerare på BETAPET.COM
 
HumbleBug2005-12-30 03:05
Antal inlägg: 1836

"Det är en bugg, när den som skapat spelet kikar ut i spelchatten medan den väntar på någon "försvinner" den och det står 0/2"

Händer detta alltid eller bara ibland? Syns jag aldrig när jag kikar ut i spelchatten?
 
hottiz2005-12-30 06:12
Antal inlägg: 235

om jag startar en spelplan och sen blir utloggad/bara klickar ut mej utan att avsluta...är då förfrågan kvar om spel?
 
odin - Administratör2006-01-02 22:40
Antal inlägg: 7442

hottiz: Ja den är kvar. men inte om du spelar själv
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?