Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 143 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lain | 2008-04-04 23:15 | |
![]() | Vad är heros? Jag spelade en match idag som gjorde mig lite konfunderad. Motståndaren i fråga hade ca 800 i rank, ungefär 15 vinster 20 förluster, inte så imponerande mao även i jämförelse med mig. Men jag började fundera när det ena sngga ordet efter det andra las, inte överdrivet bra men ändå imponerande för mig. Av ren nyfikenhet började jag fråga vad orden betydde och fick efter ett tag svaret att ordet heros är väl inte så svårt? Hrm, är jag så korkad tänkte jag och slog det på ne.se...ja okej, att det hade med engelskans hero att göra och en grekisk gud..det visste jag väl..men vilket är det egentligen som är ett giltigt ord? Efter att motståndaren hade nämnt att det inte var särskilt svårt kudne h*n ändå inte ge mig ett svar på vad det betydde, utan påstod att jag var anklagande. Hade det varit en person med 2000+ i rank skulle jag inte reagerat , men nu blev jag lite fundersam. Utan att anklaga någon, finns det "fuskprogram" eller sidor som sätter ihop giltiga ord utifrån givna bokstäver? | |
| Elmis | 2008-04-04 23:26 | |
![]() | Det betyder hjälte. | |
| Elmis | 2008-04-04 23:27 | |
![]() | Personen kanske gillar teveserien Heroes och testade ordet eller så la dennes motståndare i matchen innan just det ordet. | |
| Bitte - Administratör | 2008-04-04 23:39 | |
![]() | Ja inte kan jag alla ord jag lägger vissa testar jag ibland funkar det ,, ibland inte Bitte | |
| Elmis | 2008-04-04 23:47 | |
![]() | hur många ggr har du testat "bitte"? | |
| Lain | 2008-04-05 09:10 | |
![]() | Nej, så gör ju jag också, men det var ju inte hela grejen =) Att säga att det är ett enkelt ord och sen inte kunna svara på vad det betyder irriterade, så vad jag undrar var (bla) anses det som ett enkelt ord som de flest vet betydelsen av? Skapandet av tråden känns ganska löjligt nu, men det var i ett tillstånd av irritation strax efter att jag blivit utklassad och dumförklarad av en person med låg rank. | |
| Mouche - Administratör | 2008-04-05 09:28 | |
![]() | Rena dumheter undanber vi oss här på Betapet. Jag har avlägsnat ett inlägg. Meddelas endast på detta sätt. Mouche | |
| Linders - Ej medlem längre | 2008-04-05 09:30 | |
![]() | "Utan att anklaga någon, finns det "fuskprogram" eller sidor som sätter ihop giltiga ord utifrån givna bokstäver? " Ja. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2008-04-05 22:02 | |
![]() | inte så svårt att hitta fuskprogram om man goggar lite nej... Och dessvärre finns det rätt många som använder sej av det | |
| TIIIILT | 2008-04-06 11:42 | |
![]() | Hah! | |
| linus82 | 2008-04-06 13:04 | |
![]() | ja de finns fuskprogramm!förstår inte att man kan använda sig av de e ju inge kul å ha fuskat till sig | |
| testdummy | 2008-04-06 13:31 | |
![]() | Jag kan lova att det finns fuskprogramm, har själv kollat! Har också mött spelare som anv. sej att detta, det märks som sagt ganska tydligt med massor av konstiga ord. Jag har löst detta problem genom att bara spela stress matcher, för då blir det nämligen tufft för motståndaren att hinna med att föra in bokstäverna i två spel... Tråkigt att det finns men fusk finns överallt till alla spel. Tycker inte att det finns någon glädje i att vinna om inte spelet har gått rent till......Tina | |
| y not | 2008-04-07 17:49 | |
![]() | svårt och enkelt är ju en definitionsfråga när man spelar scrabbel. Jag tror de flesta här tycker att ZEST och AZER är enkla ord, betydligt fler än de som vet vad de betyder. | |
| Lungberg_1 | 2008-04-07 18:16 | |
![]() | Vad betyder Zest och Azer? | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-07 18:30 | |
![]() | Zest är strimlat citronskal och Azer är en invånare i landet Azerbadjan. | |
| y not | 2008-04-07 18:47 | |
![]() | är inte rivet apelsinskal också Zest? | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-07 18:48 | |
![]() | Jo, grape, pomelo, lime med. Alla citrusfrukter tror jag. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:21 | |
![]() | hittepå | |
| y not | 2008-04-07 19:55 | |
![]() | nä, går icke | |
| annwid | 2008-04-07 20:01 | |
![]() | Jag tycker kan bli riktigt irriterad när jag märker att andra fuskar, antingen med fuskprogram eller kanske på andra sätt, (typ att någon som är bättre spelar på en inloggning med lägre ranking) Det är inte det att jag är dålig förlorare, men ibland märker man ju att allt inte är riktigt okej. Däremot tycker jag att det är kul att prova eller se ord jag inte har en aning om vad det är, då kan jag ju fråga eller kolla upp och lära mig något nytt. Men man vill ju vinna schysst, sen ibland har man ju otur också, men roligast matcher är de som är jämna in i det sista tycker jag. | |