Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 151

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gretastina2008-04-07 21:41
Antal inlägg: 22

Dra sig ur ett nyss startat spel...?
Jag är nog lite trög, men kan man lämna ett spel innan någon lagt och ändå slippa straffpoäng?
Råkade ut för det just nu - jag hade en bra startchans och motståndaren var puts väck? Det måste väl ändå vara fel? OCH fegt!!

brun_ett - Ej medlem längre2008-04-07 21:42
Antal inlägg: 17

det hände mig också, men det är bara att trycka på krysset så går du ur spelet och du förlorar inga poäng. men hur det går till och varför nån gör så förstår inte jag heller

Jollz2008-04-07 21:49
Antal inlägg: 673

Vet inte hur det går till men händer titt som tätt vid slumpat spel. Du är först ut på planen och sitter framför ett smörgåsbord av X-ORD-rutor, vips så sitter du själv och staplar brickor. -----> slumpat är bara kul om det är till deras fördel kan man tro. ;)

upa - Ej medlem längre2008-04-07 21:54
Antal inlägg: 2565

Jag gissar att funktionen finns för att man ska kunna ta sig ur ett spel som startats av misstag utan att bli bestraffad för det. Vill du undvika att folk sticker innan spelet börjar så kan du ju spela standard, om du nu inte redan gör det.

Jackpumpa2008-04-08 21:52
Antal inlägg: 45

Jag tycker att det borde bli lättare att kolla upp en spelare innan man börjar. Som det är nu är det mycket lättare att klicka på i´et inne i spelet än vad det är att söka upp spelaren i listan ute i spelrummet. När en spelare vunnit 95% av sina matcher är det ju troligt att det är nån som börjat om och egentligen är bättre än vad rankingen visar. Ja, jag vet att det är ett spel som man spelar för kul men rankingen är ju en del av det roliga...

Lolli pop2008-04-08 22:02
Antal inlägg: 65

"Som det är nu är det mycket lättare att klicka på i´et inne i spelet än vad det är att söka upp spelaren i listan ute i spelrummet"

Hur gör man det?

sakoline2008-04-09 00:48
Antal inlägg: 742

Jag går ur om jag råkar hamna fel, t.ex. i en standard-normal. orka spela ett sånt tråkigt spel. Det ska ske ostraffat. vill man ha kvar nån som inte vill spela????

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-04-09 05:19
Antal inlägg: 4814

Lolli pop:
Att se statistiken för den potentiella motståndaren kräver att man, antingen...

1) kopierar vad spelaren som anslöt heter, går till websidan, söker upp denne (via "Sök medlem"), klickar på spelaren i sökresultatet, tittar, och går tillbaka till spelfönstret

- eller -

2) memorerar vad spelaren som anslöt heter, klickar på "Spelrum"-fliken, eventuellt omsorterar spelarlistan, letar upp namnet, högerklickar och väljer namnet (eller "Chatta med") tittar, och klickar på fliken "Mitt spel"

...allt detta innan motspelaren hinner tröttna på att vänta och går till ett annat spel.

När spelet väl är igång är det mycket enklare:
www.bamsefar.se/beta...en -ie7.png
(Det går dock rykten om att detta med [i]-knappen inte längre fungerar för alla?)

Jackpumpa2008-04-09 20:22
Antal inlägg: 45

Precis så. =)

zero_cool2008-04-12 14:37
Antal inlägg: 171

Håller med dig Jackpumpa... Vill också kunna kolla snabbt, har blivit enormt många "hustlers" på senaste tiden (70% vunna, 25% avbrytna matcher typ). Tycker man får skylla sig själv om man går in/startar fel spel, det får man väl kolla innan!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?