Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 663

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-28 23:22
Antal inlägg: 158

Fem minuters frånvaro bör märkas i ratingen!
Om en motspelare ger upp eller kopplas ned och vid det sistnämnda inte återkommer inom fem minuter så vinner ju motståndaren matchen. Det tycker jag är bra, men ett problem som kan uppstå verkar vara att den som försvinner och bara låter tiden gå ut i fem minuter ändå kan tjäna på det i rating.

Spelade just en match mot en motståndare med cirka 1000 mindre i rating än jag. Att han har så dålig rating bör rimligen bero på den stora mängd matcher avbrutna matcher han har.

När matchen så bröts fem minuter efter att han försvunnit (jag tror alltså inte att det berodde på anslutningsproblem) så hade vi både +0 i rating. Det känns som rena turen att jag nådde "ratingoavgjort" för hade jag inte spelat vidare utan bara passat hade jag väl haft minus.

Så det verkar som man faktiskt som spelare kan tjäna poäng genom att medvetet avbryta matcher på det här sättet.

 
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-29 11:47
Antal inlägg: 158

Lite förvånad över att ingen har svarat här.

Tycker ni att det är okej att en spelare som på grund av sitt betende att avbryta 40 procent av sina matcher alltså kan sticka från bordet och på det sättet göra så att motståndaren rentav går plus minus noll eller kanske rentav minus i sin rating? (Och om nu motståndaren går minus lär väl han gå plus i rating på att bara försvinna)...

Personligen tycker jag som sagt att det bör märkas även i ratingsresultatet i enskilda matcher när en spelare gör så här!
 
metmasken2005-12-29 17:53
Antal inlägg: 101

Personligen spelar jag inte mot sådana som har avbrutit 40% av sina matcher..
 
Skumgodis - Ej medlem längre2005-12-29 19:51
Antal inlägg: 158

Inte jag heller men jag tittade inte efter...Men nu gäller det inte just detta utan just om det verkligen ska vara så att en spelare kan tjäna i rating på att göra på det sättet.
 
utbults2006-01-06 01:56
Antal inlägg: 4

Självklart måste en sådan sak rättas till.

Även i övriga online spel som jag spelat till ex. redalert täpptes detta hål till eftersom väldigt många inte har någon känsla för rent spel.
 
Nemi2006-01-06 12:46
Antal inlägg: 5952

Vi kollar ständigt efter sådana med väldigt många avbrutna. Inte rent spel. Fel. Och kollar upp vad som hänt och stänger av vid behov.
Kontakta gärna mig om vem det var så ska jag kika på det.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?