Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade65
Mobilspel
Pågående20 092

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Baltazar_2008-04-18 12:14
Antal inlägg: 70

Straff för att lämna?
Kan man inte införa ett straff tex -100 poäng till de som lämnar inan en bricka lagts ut för att spelplanen inte passade dem? händer för ofta. (gäller naturligtvis slumpat bräde)

Taka2008-04-18 12:31
Antal inlägg: 166

Då straffas ju de som även lämnat för att det blivit fel, det kan ju vara ett ömsesidigt lämnande av en spelplan.

Baltazar_2008-04-18 13:29
Antal inlägg: 70

Kan ju nämnas att de gånger det hänt mig är det uteslutande pga spelplanens utseende och att det inte var dennes tur att börja.
Dessutom...om du startar ett spel, varför ska du dra dig ur direkt? om jag råkar gå in i ett spel som är det jag trodde kan jag väl spela klart? det är ju fortfarande alfapet ju.
Jag tycker bara att det är trist och det gör att man själv och fler börjar använda sig av det "knepet" när det inte bestraffas.

y not2008-04-19 10:37
Antal inlägg: 9014

Jo varför skulle ju kunna bli en intressant diskussion. Orsakerna är ju flera, uteseendet är inte allt även om den har betydelse.
Jag reragerar alltid i alla sammanhang på folk som ropar på straff, speciellt om det är i betydelsen hämnd.
Vad förlorar du på om någon hoppat av?
Mer än att du inte fick den där turplanen du trodde, men vad gör det.
Är det bara avundsjuka så är väl inte det skäl nog för att straffa din nästa.

Pigghaj2008-04-19 20:14
Antal inlägg: 23

Jo, detta är ett idiotiskt knep och det är helt sjukt att dom inte fixat det. Hur lätt som helst att få 3000+ i rating genom att använda det. Fånigt är det och det är ju inte dom som utnyttjar det som gör fel, det är ju dom som gjort Betapet som inte tänkt till ordentligt och något som borde åtgärdats för längesen.

Om man vill lämna i förtid så ska båda spelarna gå med på det. Dvs om man gjort fel så kan man be den man spelar mot att godkänna att man lämnar. (en knapp för detta). Båda problemen lösta.

Pigghaj2008-04-19 20:17

För MIG gör det kanske inget att jag inte får den där spelplanen, men ska man verkligen kunna få jättebra rating genom att utnyttja knep istället för genom bra spel?

Orättvist tycker jag, och det skadar ingen att fixa problemet. Okej, dom som använder detta knep blir sura såklart, men det kan dom gott få bli.

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-19 20:19
Antal inlägg: 460

Jag tycker att folk som går in i ett spelrum och sen ut igen ska ha ett straff...speciellt om man gör det 3-4 ggr, irriterande...

DennisPlz2008-04-19 21:01
Antal inlägg: 4031

De som har fel i forumet ska ha straff.

y not2008-04-19 22:24

*straffar genast Dennis*

Men om man istället slopar hela slumpat så slipper man det problemet.

Jag tycker alla som vill straffa skall straffas

oceano - Ej medlem längre2008-04-19 22:31
Antal inlägg: 1563

Pigghaj-Jo, detta är ett idiotiskt knep och det är helt sjukt att dom inte fixat det. Hur lätt som helst att få 3000+ i rating genom att använda det.
Snälla Pigghaj kan du inte berätta hur man gör för att få 3000 i rating. Och lätt skulle de va också, kom igen avslöja lite detaljer hur!
Jag får inte ihop ekvationen om att man "lätt" skulle få mer än 3000 i rating för att man lämnar en spelplan innan spelet börjat??

diddan62008-04-19 22:45
Antal inlägg: 2

jag tycker det är totalt överlägset att lämna w.o när man ligger under.

Pigghaj2008-04-19 22:48

Förstår inte varför alla är emot att förbättra spelet? Känns som ni bara iskuterar emot för att ni ska diskutera emot:)

Oceano:
Du går in i ett slumpspel, om det ligger ett gäng 3xOrd och 2xOrd precis vid startknappen och det är din tur. Spela ut nåt så du får minst 200p eller nåt. Du vinner matchen i 9 fall av 10 och får en massa plus i in rating.

Om du inte får börja med en så fördelaktig spelplan, lämna innan någon lagt bokstäver. Du förlorar inget på det.

Reptera.

Voila!

...och ja, jag har stött på flera stycken som gör såhär.

oceano - Ej medlem längre2008-04-19 22:52

Så enkelt e det inte att få 3000 i rating Pigghaj. Om man har runt 3000 i rating så e man också väldigt duktig, helt klart!

Pigghaj2008-04-19 22:57

Om jag inte ansåg att det var osportligt att göra som jag beskriver skulle jag bevisa att det går alldeles utmärkt att få ihop 3000+ på det sättet.

Det är ju det jag säger, att ha över 3000 i rating ska ju vara ett bevis på att man är duktig. Inte att man kan utnyttja små missar i spelets struktur.

Sen kan man ju tycka att det inte är nåt stort problem, och ganska få som gör såhär, men även små problem borde man väl fixa för att förbättra spelet?

Eva2008-04-19 23:14
Antal inlägg: 130

Håller med. När det gäller slumpad är ju en av spänningarna att det kan bli hur som helst. Att ibland få en öppning som är guld.....och så drar motspelaren gör att spöstraff skulle införas! :) Skämt åsido. Alla kan gå in o se innan man ansluter till spel, så misstag undviks på detta sätt, hamnar du ändå fel så spela spelet ut :)!

oceano - Ej medlem längre2008-04-19 23:21

Pigghaj du får gärna bevisa det för mej. Öppna ett nytt konto i studiesyfte och återkom hit när du nåt 3000 på din teori. Ska bli väldigt intressant;-)

y not2008-04-19 23:29

Hur gör ni i poker om ni får dåliga kort, lägger ni er eller hänger ni med?
Hur gör ni i schack när det är hopplöst?
Klart man hoppar av om spelet är meningslöst.
Som du säger Pigghaj om det ligger ett gäng 3*ord och det är den andras tur, så vet man ju redan innan att han vinner så varför bry sig om att spela då. Jag tycker definitivt inte man skall straffas för sunt strategiskt tänkande.
Däremot att ha en bonusfri zon i mitten så skulle det bli anorlunda

oceano - Ej medlem längre2008-04-19 23:36

Håller med y not-
Och det är också än bonusfri zon runtomkring start. Ingen förlorar ju på det ändå, så löjligt att gnälla. Gå bara ur spelet å starta ett nytt. Å så tjillevippen så e du igång igen.

Pigghaj2008-04-20 00:02

Strategiskt tänkade att dra så fort det går dåligt? Ja det kan man ju kalla det, men det är ju inte riktigt det vi pratar om här. Vi pratar om att att dra varje gång spelplanen inte passar? Är det oxå strategiskt och smart tycker du? Jag tycker det blir löjligt när folk letar "bra spelplaner" och drar om den inte duger.

Om det faktiskt var en riktig bonusfri zon runt start så skulle det ju inte vara några problem, det har jag tjatat om länge att det borde införas. Men det avfördes ju lika snabbt som det infördes har jag lärt mig. Så nåt sånt existerar ju inte. Ett "kors" vid start skulle ju lösa dom flesta problemen och göra spelet roligare.

oceano - Ej medlem längre2008-04-20 00:15

Allvarligt talat jag har spelat slumpad i snart 4 år. Och kanske varit med om att folk lämnat spelet innan det startat typ 10 gånger på sin höjd.
Problemet kan ju inte vara så utbrett. Och för övrigt så e det inte så ofta som spelplanen på slumpad e så späckad med bonusrutor vid start.
Så din tes Pigghaj om att leta bra spelplaner och vips så har man 3000 i rating håller inte!!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?