Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| milon - Ej medlem längre | 2008-05-04 10:10 | |
![]() | Hur fylls spelrummen? När man loggar in på betapet är det alltid de spelrummen där det redan finns flest spelare som automatiskt fylls på. Idag t ex var det 200 spelare i Giraffen och 199 i Krokodilen, övriga hade bara ett fåtal, när jag skulle logga in. Efter att jag hade loggat in visade Giraffen och Krokodilen 200 spelare, alltså fullt. Eftersom det bara fanns enstaka spelare i de andra spelrummen, var det bara att logga ut igen, jag hittade ingen att spela med. Varför är det så här? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-05-04 10:32 | |
![]() | Enkelt uttryckt är det väl för att folk vill vara där det finns mycket spelare, för att lättare kunna hitta en passande motståndare. Precis som du säger blir det svårare att hitta någon att spela med i ett rum med lite folk. | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2008-05-04 10:35 | |
![]() | stanna kvar inloggad och uppdatera sidan lite då och då, förr eller senare är det nån som hoppar ur rummet som är fullt och då kan du hoppa in. | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2008-05-04 10:37 | |
![]() | Som rymdisk säger. Bara att trycka F5 några gånger, tycker det går ganska fort att ett rum växlar mellan 200 och öppet, då är det bara att klicka sig in direkt. | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-05-04 11:25 | |
![]() | Tack för tipsen, allt det där har jag provat också men det var egentligen inte min fråga. Jag undrar mera över hur det kommer sig att det finns typ 199 i Elefanten innan man loggar in men 200 i samma stund man loggar in. Det kan ju inte slumpar sig så varje gång att jag loggar in samtidigt med någon annan. Alltså - servern registrerar mig som inloggad och "fyller på" ett rum - eller hur? | |
| Suds McDuff | 2008-05-04 12:16 | |
![]() | Folk hoppar från rum till rum hela tiden. | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2008-05-04 14:32 | |
![]() | milon: nej, bara för att du är inloggad är du ju inte inne i ett spelrum. Det är inte samma sak. Du kommer bara in i ett spelrum om du klickar på det. | |
| Jesper M | 2008-05-04 14:59 | |
![]() | detta är ett stort mysterium för mig också | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-05-05 11:12 | |
![]() | Rymdisk: servern måste ju på något sätt registrera att man har loggat in innan man valt spelrum, eller? Jag tror att den då "tillordnar" en till det spelrum där det redan finns mest spelare. Men å andra sidan - jag är inte någon datatekniker, så vad vet jag? Jag tycker bara att det är konstigt att det är de redan välbesökta rummen som "stängs" så fort man loggar in. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-05 17:53 | |
![]() | milon: nej, man loggar först in på websidan (den med forumet), sedan "loggar" man in i ett spelrum - vilket kräver att man först loggat in på websidan. Det är två steg. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-05 17:56 | |
![]() | Jag tycker att man borde kvotera in folk i spelrummen. Så vi får en bättre mix. | |
| Nemi | 2008-05-05 20:26 | |
![]() | Jag brukar parkera mig i ett rum med lite mindre antal spelare,vet att det kommer dyka upp fler så småningom. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-05 20:45 | |
![]() | Självklart gör de det Nemi, du är ju där!! =) | |