Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 15:52 | |
![]() | Frågorna på förstasidan. Alltså, det är ju lika omöjligt varenda gång att välja ett svar som passar. Antar att ni syftar på vad man ska göra med semestern. Om den inte ligger på sommaren, vad svarar man då? Eller om man har den på sommaren, men inte inte bokat vad man ska göra ännu, vad svarar man då? Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget egentligen, men eftersom det är så långt intervall mellan utbytet av frågor, borde ni väl kunna få till lite bättre svar på dem? :O Menar inte att gnälla som en apa eller göra det till en seriös samhällsgrundläggande undersökning, det är ju såklart bara för skojs skull (eller?) :D), men om man bara ska ta något svar slumpmässigt för alla passar lika dåligt, så blir det ju noll poäng med det hela. :P Kanske är det så att alla frågor inte är riktigade till alla människor, utan man ska svara på de frågor man kan hitta ett bra svar på bara? | |
| Miss_jk | 2008-05-05 16:01 | |
![]() | Men det står inget om semester, utan bara helt enkelt: Ska du åka någonstans i sommar? Ja, ska du det? Ska du åka i vinter i stället så är det bara att kryssa i Nej, alternativt Ja, inom Europa, för någonstans lär du väl åka, om än så bara till affären. Skulle man ha alternativ som passade precis alla som handen i handsken så skulle det nog ta upp hela förstasidan. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:06 | |
![]() | Men det finns inget "nej". Bara "Nej, jag gillar Sverige bäst". :S Fast det kanske bara var ett litet vitsigt tillägg, iofs. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:08 | |
![]() | Men tycker ändå den är lite knasig. Den hade varit lättare att svara på om den löd "Har du PLANERAT resa någonstans i sommar?" | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:14 | |
![]() | Och om VARJE resa, om så bara till affären räknas, så blir ju svaret "Nej" överflödigt, för ingen kommer väl sitta instängd i samma byggnad hela sommaren? Till och med interner tar väl en resa mellan lokal A och B? | |
| vindsus86 | 2008-05-05 16:19 | |
![]() | jag håller med javn om att alternativen ofta är rätt... fåniga. alltså. det kunde väl iaf funnits ett svar att man inte bestämt sig än? det är bara maj, inte vet väl jag vad jag skall göra i sommar. sedan så är de två "nej"-alternativen antingen att man inte har råd eller att man gillar sverige bäst. man kanske har andra anledningar till att inte åka någonstans. varför inte ha med svarsalternativet "Nej."? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:20 | |
![]() | Ord på det, sus. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:23 | |
![]() | Och framför allt, var är alternativet "Vet ej ännu/Inte bestämt något"? *går på som en ångvält* | |
| vindsus86 | 2008-05-05 16:24 | |
![]() | jamen det skrev jag ju också att borde finnas som alternativ.:) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 16:26 | |
![]() | Ja, men jag ville bara poängtera hur viktigt det var. :D | |
| vindsus86 | 2008-05-05 16:28 | |
![]() | :) | |
| vindsus86 | 2008-05-05 16:29 | |
![]() | livsviktigt. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-05 17:55 | |
![]() | Jag ser inte längre röstningsfrågan sedan websidan designades om. Om jag koncentrerar mig på startsidan dyker den upp förstås, men förr såg man den alltid direkt när man loggade in ifall den var ny. | |
| JaguIaren | 2008-05-05 18:00 | |
![]() | Jag kanske ska till fjällen i sommar. Räknas inte det? | |
| vindsus86 | 2008-05-05 18:37 | |
![]() | om du skall till fjällen i sverige så är väl svaret "Nej, Sverige är bäst!" eftersom resor inom sverige visst inte räknas. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-05 19:52 | |
![]() | Ni kan ju komma med förslag själva på omröstningsfrågor :-) | |
| odin - Administratör | 2008-05-05 20:01 | |
![]() | vindus86, vi har ett antal premisser som måste uppfyllas när vi skapar frågor - Det får inte vara för många alternativ, layouten blir då inte bra - Det får inte vara för många alternativ, det skall vara enkelt att välja svar - Det skall vara lite klatischigt och roligt, vill du ha seriösa omröstningar föreslår jag en annan sajt för att stilla omröstningsbehovet. Nattravn, som Ms Jk säger det står inget om semester, du kan göra saker på helgerna även om du inte har semester. Summa sumarum är att ni tar omröstningarna på för stort allvar (imho) och att vi kommer fortsätta med lättsamma omröstningar där kanske inte alla har svar som ni vill ha finns med. | |
| odin - Administratör | 2008-05-05 20:07 | |
![]() | Har man ett förslag på en fråga kan man faktiskt skapa en tråd så kanske vi tar med dem, svårare än så är det inte. Dock skall det jag sa ovan uppfyllas, det håller alltså inte att ha långa frågor med långa svar och många alternativ. Och tror mig, även om du skulle skapa en ultimat fråga vindsus, kommer garanterat någon annan att klaga. Smaken är som baken, delad. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-05 20:18 | |
![]() | odin: Men som jag sa senare, så blir ju svaren "nej" menlösa då, om man räknar in alla resor, överhuvudtaget som resor "inom europa". Och ja, jag förstår att du tycker jag tar det på förstort allvar. :) Som jag sa i början, menar inte vara gnällig i överkant, bara undrar lite hur ni tänker. Hoppas det är ok att jag frågar lite bara för jag undrar? Kommer ju inte bli sur och sluta svara på frågorna framöver bara för de inte är seriösa. Alltså, bara för de ska vara lättsamma, kan de väl ändå vara någorlunda fungerande, så man kan välja ett svar som iaf passar lite? Liksom, ta en fråga som "Gillar du gurka?". Då kan man ha som svar "Ja", "Nej", "Funkar väl ibland" och "Inte smakat". Det tänker väl ganska väl vad man kan ha i åtanke att svara, och är ändå lättsamt? Nu var det ett fånigt och tråkigt exempel, men jag menar bara att det är väl inte SÅ svårt att få till svar som är bra i förhållande till frågan? Och nu kommer jag säkert få massa svar om kryphål om mitt exempel så jag skjuter mig själv i foten. :D | |
| Nemi | 2008-05-05 20:19 | |
![]() | gamla trådar med förslag: www.betapet.se/forum...am p;page=0 www.betapet.se/forum...am p;page=0 | |