Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lyckliga_jag - Ej medlem längre | 2008-05-07 16:08 | |
![]() | Se vem som spelar redan i kompislistan Tänk om man redan i kompislistan kunde se (med t.ex. kursiv stil) vilka kompisar som är inne i ett spel, inte bara i spelrummet. Då kunde man enkelt hoppa in när nån lämplig kompis blir ledig. I mitt idealbeta skulle man också kunna klicka på redan lagda ord (där de får poäng till höger) för att se betydelsen, så lärde man sig fler ord, för det är ju en av tjusningarna med detta fantastiska spel. Det är ju inte bara min motspelare som lägger konstiga ord, det gör jag ju själv också... =) | |
| odin - Administratör | 2008-05-07 20:16 | |
![]() | Håller med om båda två. Angående lagda ord har vi dock ingen stans att hämta förklaringar ifrån. Det första förslaget var bra. Skall fundera. | |
| vulcan | 2008-05-07 20:31 | |
![]() | ... och då kan jag lägga till att detta med orden beror på att vårt tillstånd att använda SAOL endast omfattar själva uppslagsorden. Förklaringarna finns inte ens med på den fil vi fått från Svenska Akademien. Men från dem kan du å andra sidan köpa ordlistan, både som bok och som cd. Det gör vi gärna reklam för här, eftersom de varit vänliga nog att låta oss använda ordlistan. | |
| Lyckliga_jag - Ej medlem längre | 2008-08-09 20:32 | |
![]() | Hej Odin, har du hunnit fundera mer på det första förslaget ....? Fast det kanske bara är jag som vill kunna se vem som spelar utan att hoppa runt och kolla ... ? Tack igen för det jobb ni gör! | |
| Zampano | 2008-08-09 20:40 | |
![]() | kan man inte hämta ordens betydelser från wiktionary? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-08-11 08:55 | |
![]() | Jag tycker inte man ska hämta in betydelsen från annan källa än den "officiella"; SAOL 13. Låt vara att bristfälligheter förekommer i den också. Jag gillar idén med ordförklaringar i grunden, men att hämta lexikaliska definitioner från annan källa än den tänkta blir väl förmodligen lite tokigt i väl många fall, för att det ska vara hållbart. Wiktionary är väl inte heller formstyrd på samma sätt, kan jag tänka. | |