Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 088 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ante_mig | 2008-05-10 11:25 | |
![]() | Björn Ranelid Få svenska författare väcker väl så mycket känslor för och emot som Björn Ranelid. Vad tycker ni om honom? | |
| Minta | 2008-05-10 11:28 | |
![]() | Han är en mycket empatisk person. | |
| Suds McDuff | 2008-05-10 11:38 | |
![]() | Vet egentligen inte vad han står för. Men han är alltid intressant när han är med i debattprogram, morronsoffor och liknande. | |
| y not | 2008-05-10 11:50 | |
![]() | läppglans ;) Minta jag tycker att han är en mycket oempatisk person. Jag läste några böcker av honom som jag gillade och när han sen skulle föreläsa på en författarafton så gav jag mig givetvis dit för att lyssna och blev så totalt förvånad på den personen som jag mötte. Ja oempatisk, oförmåga att lyssna och helt och hållet självupptagen skulle jag vilja säga. När sen de olika mediabråken med Skugge och Guillou och andra kommit upp har den bilden bara förstärkts och jag har helt tappat klusten att läsa hans böcker. Jag har föörsökt ett par gånger efter det eftersom ja ju upplevde honom som en bra författare, men orden har bara fått en helt annan klang och slår inte alls an, så efter två chanser så öppnar jag nog inte medr en bok av honom. Hans sista svartsjuka uttalande kvinnliga författare var ju bara för mycket. | |
| Minta | 2008-05-10 12:20 | |
![]() | Empatisk mot människor som har det svårt skulle jag kanske tillägga. Som drabbats av svårt sorg t ex. | |
| Mårten | 2008-05-10 13:39 | |
![]() | >> "Hans sista svartsjuka uttalande kvinnliga författare var ju bara för mycket." Hela Björn Ranelids existens är bara för mycket | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-10 14:43 | |
![]() | En mer pretentiös människa får man nog leta efter, har inte läst något av honom men sett och läst intervjuer med karln...vilken skrattfest! | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-10 14:46 | |
![]() | He he | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 14:51 | |
![]() | han är en av sveriges främsta författare, ser inte problemet - hur han är som person är irrelevant. | |
| y not | 2008-05-10 14:56 | |
![]() | eftersom han uppträder som person och uttalar sig i en hel del så är det väl relevant. Sen får du ju tycka att han är en av sveriges bästa författare. Jag delar inte den ståndpunkten. Han är delvis en riktigt hyfsad författare men inte mer. | |
| Mårten | 2008-05-10 15:00 | |
![]() | hallå?? hyfsad?? han har ett språk som är så bra att det måste vara en gåva från Gud... | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 15:35 | |
![]() | y not: jag skrev inte "bästa", jag skrev "främsta".. viss skillnad. det är allmänt känt att han är det sistnämnda och det är bara för dig att acceptera! :) /A | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-05-10 17:15 | |
![]() | Har sett honom stå och fRRusta och prata om lustaRR och eRRotik på en avslutningskonsert för en musikskolas niondeklassare. Kände för att gå ner på scen och ge honom en rejäl propp. Inte nog med att han verkade stå där och tråna efter femtonåringarna, han hade inte känsla nog att hålla sitt inledningstal kort heller. Pratade på och på i evighet och lät de stackars uppklädda niorna stå där och lida. För mig är det fullt relevant att han är en jävligt jobbig människa. | |
| CD II | 2008-05-10 18:03 | |
![]() | att han har fått framträda o nöta sig in i hemmen med sina budskap eller vad det nu är...får mig att avundas naturen /e | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:06 | |
![]() | poänglös: poänglöst.. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:07 | |
![]() | Håller med poänglös och y not. Jobbig, självupptagen människa. Jag spyr nästan när han pratar så han får gärna hålla sig till skriverierna.. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:19 | |
![]() | alla människor är inte stöpta i samma form, kan också tycka att ranelid är lite dryg emellanåt, men samtidigt riktigt uppfriskande.. hela debatten om honom påminner bara om mobbning och det är inte ok. era åsikter säger alltså mer om er än om honom. | |
| Mårten | 2008-05-10 18:34 | |
![]() | Begreppet "mobbning" är lånat från djurvärlden där det representerar fenomenet när en grupp i sig ofarliga djur gaddar ihop sig mot en gemensam fiende för att driva bort den, typ småfåglar som jagar iväg ugglor och så vidare, så till viss mån kan jag hålla med dig. Jag tycker dock att det är positivt och inte negativt att så många som egentligen kanske inte har så mycket gemensamt ändå kan slåss sida vid sida mot problemet Ranelid. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:37 | |
![]() | Svårt att uttala sig om Ranelid som person, men han ger mig läbbiga vibbar. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:40 | |
![]() | Eller vippiga läppar :-s | |