Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-13 11:56 | |
![]() | Every sperm is sacred www.alltombarn.se/ak...ar -1.11215 Kommer osökt att tänka på Monty Python.... :-) | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2008-05-13 12:11 | |
![]() | Bara 41 år, så hon hinner nog föda några till.. | |
| Dyslekso | 2008-05-13 12:15 | |
![]() | Deras hem måste vara som Sjunde himlen från helvetet. | |
| vulcan | 2008-05-13 12:39 | |
![]() | Folk är inte riktigt kloka... Min morfars mamma födde 15 barn, dock lite mer utspridda i tiden. 12 nådde vuxen ålder. Man undrar ju hur mycket tid och energi föräldrar till såna syskonskaror orkar lägga. Minns en dokumentär om en annan svensk familj med 15 barn, gjord av en av barnen i familjen. Den funkade tydligen så att mamman ägnade det mesta av energin åt det yngsta barnet. När nästa kom så överlämnades den nu näst yngste till de större syskonen för både praktisk och känslomässig omvårdnad. Men visst - minns du man att Gud kommer att kräva in redovisning för varje liten rackare som du inte kan redovisa användningen av på domens dag. "each sperm that cant be found" :D | |
| le-lou | 2008-05-13 12:58 | |
![]() | hur orkar hon?? | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:13 | |
![]() | ja, jag undrar också om man har tid och orka till så många barn! Jag tycker 4 spridda på 12 år var mycket, i alla fall så länge dom var "små"! Får varje barn verkligen "sin" tid med mamma? Kan varje barn känna sig sett av mamma när det finns så många att "konkurrera" med? Hur i helskotta gör dom på skolavslutningarna? Vem bjuder hem en sån familj på middag?? =D | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:14 | |
![]() | Jisses. Hon skulle behöva skaffa betapet som hobby istället... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:15 | |
![]() | "kärleken till gud" Ahh | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:17 | |
![]() | Laestadianismen föder många barn och har starka rötter i denna by. Så det låter inte det minsta ovanligt. | |
| åsnis | 2008-05-13 13:56 | |
![]() | Får varje barn verkligen "sin" tid med pappa? Kan varje barn känna sig sett av pappa när det finns så många att "konkurrera" med? ;-) | |
| Nemi | 2008-05-13 14:01 | |
![]() | Discovery Health har en sida med massor om information, bilder och videos om/med familjen Duggar health.discovery.com...am ily.html | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:08 | |
![]() | Får varje barn verkligen "sin" tid med mamma? Kan varje barn känna sig sett av mamma när det finns så många att "konkurrera" med? ;-) Ursäkta, jag försökte bara nyansera könsdebatten lite... Min sambo är en av tio syskon och hans mor har helt klart äldsta och yngsta barnet som favoriter över de andra. Hans far är död sedan länge. Jag är en av tre och det är klart att man blir sedd på olika sätt av föräldrarna, det är självklart när man är olika individer! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:49 | |
![]() | Dagens ungar får väl knappast "sin" tid alls med sina päron. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:56 | |
![]() | Åsnis: jag kanske förutsatte att mamman är hemma med barnen, dels för att hon har en liten, dels för att hon är gravid! Någon måste väl jobba för att försörja alla dessa barn och jag förutsatte att det var pappan vilket gör att mamman borde vara den som är hemma hela dagarna, eller hur? =D Men vad vet jag, dom kanske har alla barnen på dagis för att öht hinna med dom.. så gör ju svenska morsor! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:09 | |
![]() | Duggars ser inte fattiga ut. Har de råd och tid, så varför inte? Om det hade varit en enda stor familj bestående av välmående adoptivbarn skulle de framstått som hjältar. Tror det är parandet och födandet som bekymrar. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:12 | |
![]() | Förresten ser avkommorna i allra högsta grad lojala ut. Mamma och Pappa Duggar får säkert redan återbäring från de äldsta och hjälp på ålderns höst lär inte vara något problem. En rätt smart investering. Ackuschera mera! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:21 | |
![]() | Tror stora familjer är jättebra! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 16:12 | |
![]() | Är själv storasyster i en storfamilj. Direkt lätt är det inte, men ha det på annat sätt vill jag inte heller. | |
| Helena79 | 2008-05-13 16:23 | |
![]() | Man kan ju inte annat än att beundra henne som frivilligt går igenom en förlossning så många gånger.. | |
| loogard | 2008-05-13 16:27 | |
![]() | jag tyckte jag hade många syskon när jag växte upp... men jämfört med dem här familjerna ligger man ju i lä. menar vi var ju bara 8 syskon plus att min älsta syster bodde hemma med 2 egna barn när jag var liten, så vi blev 12 runt middagsbordet... Kan väl i ärlighetens namn dock säga att jag inte har särskilt bra kontakt med alla syskonen och kommer inte alls överäns med ett av dem. så numer när vi är vuxna är vi sällan många runt ett bord då vi inte vistas i samma rum allihop. Men jag tror att stora familjer har sina för och nackdelar. Hade jag fått välja fritt så hade jag ju kunnat välja bort ett par av dem. Men jag tror att största för OCH nackdelen är att man växer upp fort, å andra sidan så bidrog det till att jag kände mig vuxen nog för att fly hemmet när jag var 15 för att jag inte hade någon lust att bo hemma med alla syskon längre, det resulterade iof att min lillebror som är två år yngre flyttade med. | |