Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 988

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maizena2008-05-13 20:48
Antal inlägg: 639

Hur fan gåpr man ner i vikt??
Försöker äta rätt.Kan dock bli bättre....slutat med godis.Promenerar minst 2 tim tis ons och torsdag.Lirar innebandy 2 timmar varje söndag.Väger 114 tunga kilo och går ta mej faninte ner ett skvatt....Vad fan gör man????????????

Lenis22008-05-13 20:50
Antal inlägg: 181

hm vad äter du mer specifikt? när osv.
promenader är jättebra motion och bra fettförbränning - om du går hyfsat snabbt

hur länge har du motionerat?

Maizena2008-05-13 20:53

Ja just det där med maten är svårt....Vad ska jag äta och när.....Är det förbjudet att tex äta en tallrik fettfri yoggi efter 18.00.Jag tror kanske maten är största boven men jag försöker.Svårt också att alltid hitta nyttiga alternativ.....hopplöst.. .Motionerat kanske typ en månad så här mycket....Motionerat längre än så men inte med det här schemat....

zimba - Ej medlem längre2008-05-13 20:54
Antal inlägg: 2256

Tålamod Maizena. Glöm inte att muskler väger mer än fett. Mät hellre än väg dig.

Maizena2008-05-13 20:55

jo men eftersom fettmassan tyvärr är betydligt större än muskelmassan hade det ju varit kul att se ngt resultat......

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 20:56
Antal inlägg: 2483

Fett ska du äta, men inte så mycket kolhydrater. Ät bröd på morgonen, sallad och kött på dan och en korv på kvällen. Din kropp lagrar inte in fett om du inte äter kolhydrater, alltså är det bäst att äta sådana på morgonen när du ändå ska röra dig hela dagen. På kvällen innan du ska sova bör du undvika sånt.

zimba - Ej medlem längre2008-05-13 20:57

Och för ämnesomsättningens skull så ät ofta annars tror kroppen att den måste hålla kvar det som du stoppar i dig. Tex morötter, äpple är bra för att hålla igång magen och ämnesomsättningen.

loogard2008-05-13 20:59
Antal inlägg: 97

ordvältaren, nu ska ju tilläggas att en diet utan kolhydrater inte funkar för alla, men jo kan vara ett alternativ att testa, funkar bra för dem flästa att beta bort kolhygraterna. Dock inte så nyttigt att fortsätta den kosten efter att man minskat i vikt.
Men, när det kommer till matvanor ska jag nog inte ens yttra mig, äter fruktansvärt dålig mat och enbart 1 gång om dagen...

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 20:59

Man går inte upp mer än några tiotal gram muskler i veckan som mest, mycket av den vikt som pendlar upp och ner är vatten. Men man har mer fett än man tror. Ett kilo fett är ungefär 9000 kalorier, en normal människa bör ligga runt 1500 - 2000 kalorier om dan om de ska gå ner i vikt, man bör dessutom inte försöka tappa mer än nåt kilo i veckan, annars riskerar man att göra sig av med muskler då dessas protein kan börja om vandlas till näring när man svälter sig eller äter fel.

loogard2008-05-13 20:59

nu vart det mycket felskrivningar där, ursäkta...

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 21:00

oogard, man ska absolut äta kolhydrater, men man kan välja bra kolhydrater och äta dem vid rätt tidpunkt. Min Bröd-köttsallad-korv-diet var ett exempel för att illustrera, inte riktigt en exakt diet man vill följa alltför länge :)

Hungran2008-05-13 21:00
Antal inlägg: 1

Bra initiativ, Maizena! Det kräver tålamod och antagligen att du skriver upp vad du äter - ALLT! - under 3-5 dagar. (1 dag räcker inte, eftersom det är för lätt att avstå från det man brukar stoppa i sig under en dag.) Titta sedan noga på listan och se vad som är lättast att ändra på: Äter du lagad frukost, lunch, middag? Eller mest en massa småmål? Mycket stekt mat? Mycket bröd? Tips: Morötter mättar bra och är litet sött. Keso m frukt och kanel är urgott! Lycka till!

LadyZara2008-05-13 21:09
Antal inlägg: 1057

Äh, skit i alla dieter. Ät det du brukar äta, men ät i måttliga mängder och varierat. Sluta ät när du inte ska röra mer på dig för dagen, men visst tränar du sent så måste du ju äta något efter träningspasset. Ät inte tills du blir proppmätt. Drick bara vatten. En lista är en bra idé som Hungran skrev, då får man bra översikt och inser oftast själv vad man borde ändra på. Fortsätter du med träningen som du gör nu kommer du att gå ner i vikt!

zimba - Ej medlem längre2008-05-13 21:09

Sen tror jag att det är jätteviktigt att inte "förbjuda" saker som tex en skål yoggi för då finns risken att man ger upp för att det blir helt enkel för jävla tråkigt att ha en massa förbud. Nej fortsätt träna, ha skoj, känn att du orkar mer för varje dag, undvik att äta onyttiga saker men var inte för sträng mot dig själv!
Lycka till säger jag med!

brandman292008-05-13 21:11
Antal inlägg: 155

tallriksmodellen....ät sex gånger per dag....drick vatten....ät frukt....motionera

Budalv - Ej medlem längre2008-05-13 21:11
Antal inlägg: 2199

"Men man har mer fett än man tror"

Hur mycket fett tror man att man har, Ordvältaren???

loogard2008-05-13 21:12

Själv så vetesjutton riktigt vart jag stoppar all min vikt... men jag är i samma viktklass som dig ungefär och som sagt inte så noga med maten, brukar bli en kebab/sushi/planka/thai vid 1 tiden på dagen sen äter jag ingenting föräns nästa dag vid samma tid. Vet dock att detta har resulterat i att jag har en på tok för låg ämnesomsättning, för när jag hamnar i en sådan sits att ag äter mer än 1 gång om dagen går jag upp i fruktansvärd takt. Tränar iof inte så mycket heller kastar ett bowlingklot 3 timmar varje måndag och så spelar jag paintball i skogen söndagar...
Men som sagt jag lider ju inte så mycket på utsidan av mina taskiga vanor, värre det där med vetskapen att man är onyttig. särskilt som i helgen när jag hoppade maten lördag söndag sprang i skogen 6 timmar söndag eftermiddag och stannade till på macken och köpte en cola och ett par chokladkakor för att jag var för trött för att våga köra hem... då kände jag mig jättejättenyttig vil jag lova :/

Jag brukar ha på mig vikter runt vrister och handleder under dagarna och när jag tränar, tror att det kan vara ett alternativ för att öka den dagliga förbränningen lite, jag har iof 4kg runt handled och 6 runt fotled så mer i muskelbyggande syfte. men syrran har ett halvkilo runt handlederna och ett kilo runt fotlederna när hon är ute och går.. tror dock att dessa vikter kan vara påfrestande för leder :/

oceano - Ej medlem längre2008-05-13 21:12
Antal inlägg: 1563

Prova den här om du orkar. Den ger absolut resultat. Har flera i min omgivning som gjort den och gått ner mycket. Men efter avslutat diet så måste man givetvis tänka på vad man äter.

www.kolozzeum.com/fo...-1 425.html

klobba2 - Ej medlem längre2008-05-13 21:14
Antal inlägg: 2332

Börja knarka!!

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 21:15

Budalv, 15-18% för män och 22-25% för kvinnor.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?