Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade63
Mobilspel
Pågående20 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Redbaron - Ej medlem längre2008-05-17 05:53
Antal inlägg: 12

Slikon eller ej
Varför operera in något onaturligt material i kroppen för att bli`6`gare?Är der verkligen något att eftersträva?...Sitter inte det djupare än så i människan?..Å hur kul är det och ta på ett par fotbollshårda bollar..

impala-582008-05-17 06:19
Antal inlägg: 535

Gör man det för att bli sexigare är det sjukt men gör man det för att man lider psykiskt eller kanske har blivit tvungen att operera bort ett/båda brösten så är det väl helt ok.
Jag känner två syskon som har silikonbröst (ej överdrivet stora)
båda hade mycket små nästan obefintliga bröst innan och mådde oerhört dåligt psykiskt för detta och efter ingreppet var de som nya jättelyckliga människor.
Fotbollshårda bollar?????
Du har aldrig fått klämma på ett par silikonisar förstår jag.

Suds McDuff2008-05-17 08:25
Antal inlägg: 1308

Jag träffade en tjej som hade gjort det. Hon hade gått ner 20 kg, och brösten hade förvandlats till ett par skinnbitar i princip. Men nu var dom normalstora (dvs inga bautisar), och kändes som normala bröst så att säga. Hon hade fått mycket bättre självkänsla också. Om en sån person gör det tycker jag det är ok, men om det inte behövs tycker jag det är rätt löjligt. Och fult.

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 08:42
Antal inlägg: 614

sen finns det väl numera bättre mjukare material än silikon va?

Jag skulle nog kunna gör det om jag hade pengar och mod hehe..

Efter tre barn är brösten inte lika "spänstiga" som vid 20-25

skrankan2008-05-17 09:06
Antal inlägg: 16

Har funderat på att operera mig. Jag har tre barn o efter det ser de inte ut som förr. De har blivit mindre o "plattare".
Jag tycker att den som vill ska få göra det utan att någon ska ha åsikter om det. Men man bör nog tänka igenom det mer än en gång.

Redbaron - Ej medlem längre2008-05-17 09:06
Antal inlägg: 12

Ok Johanna..men dina bröst är säkert inte fula för det...det är du själv som är influerad av massmediebilden av hur en kvinna ska se ut...eller har jag fel ? Visst kan det finnas medicinska skäl att utföra operationen, det säger jag inget om men enbart för självkänslan..vete katten ..sitter det verkligen i brösten ?

Suds McDuff2008-05-17 09:09
Antal inlägg: 1308

Och alla tjejer ska veta att dom duger precis som dom är:)

Miss_jk2008-05-17 09:11
Antal inlägg: 8941

Efter att min svärmor drabbats av bröstcancer och därmed opererat bort sitt ena bröst, är jag väldigt glad att jag har två bröst. Sen om dom hänger och inte alls är som jag skulle vilja, det skiter jag i. Dom är friska och dom är två, det räcker för mig.

ewaleena - Ej medlem längre2008-05-17 09:20
Antal inlägg: 1977

Jag är nog benägen att hålla med Miss_jk och Redbaron!
klart man inte kan se ut som 20 när man är över 30 osv, eller har fått barn! Kroppen förändras hela tiden.
En del accepterar och andra gör ingrepp. Jag skulle inte göra ett ingrepp bara för yttre skönhet eller för att tidningarna förespråkar ett visst ideal, men det är ju jag det.

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 09:29

Äh, jag bryr mig inte så mycket om massmedia som säger att man "ska" se ut på ett visst sätt, utan det är ju min självkänsla mer. Inte så kul att se se ut som en kille utan bh:n på hehe..
Jag VET ju att kroppen ser annorlunda ut efter att man fött barn, men men..magen är platt igen i alla fall, alltid något :)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 09:53
Antal inlägg: 2483

Tycker fortfarande det bästa argumentet är följande när det gäller duger/frigjord/blahblah/f eministfloskel www.youtube.com/watc...wa yZtsSl5s
Lider man i sin kropp finns det oftast väldigt mycket man kan göra åt det själv, Suds McDuffs exempel är bra tycker jag, där är det svårt att göra nåt själv och jag har lika svårt att argumentera mot ett sånt ingrepp som jag har mot en motiverad abort. Ett av många exempel på min dubbelmoral antar jag :)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 09:55

Johanna73, det mesta av problemen med DIN självkänsla är nåt du har fått från decennier av propaganda i media. Hade vi haft en någorlunda naturlig relation till våra kroppar hade du säkert inte alls fäst lika stora vikt vid det.

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 09:58

Nja, så är det inte. Det är fakta!! Jag vet nog bäst själv vad jag tycker och känner? eller?

Miss_jk2008-05-17 10:10
Antal inlägg: 8941

Antar att om media hade gett bilden av den perfekta kroppen som tjock, slapp, hängig små hängiga bröst osv, så hade du antagligen inte vart så nöjd med din platta mage just nu, däremot med dina bröst... Tror att det var så Ordvältaren menade.

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 10:12

okej, jag vet vad han menar men jag påverkas inte så mycket av vad omvärlden tycker, utan mer MIN känsla..okej?

Skogs Finnen2008-05-17 10:24
Antal inlägg: 109

det där media värkar vara ond.alla pratar om honom.och allt är hans fel.här i tornedalen vi tycker vi kan bestäma själv hur vi ser ut,,,

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 10:56

Johanna73, Din känsla precis som alla andras känslor baseras på intryck. Du är precis lika formbar som alla andra :)

Johanna73 - Ej medlem längre2008-05-17 11:08

suck, jaja du har rätt som vanligt. Mår du lite bättre nu :)

Snälla, du känner inte mig och vet inte ett skit om mig så tala inte om vad JAG känner och tycker tack!!

tifina2008-05-17 11:11
Antal inlägg: 58

Om man har dålig självkänsla på grund av sin kropp, är det inte då självkänslan som man bör försöka förändra, och inte kroppen?

Jag är väldigt skeptisk till dessa "jag mådde dåligt pga av mina bröst så jag gjorde nya och nu mår jag bra"-historier. Visst, för somliga kanske det har varit avgörande för hur de mått, men jag har svårt att tro att en dålig självkänsla skulle försvinna i och med ett par större bröst.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-17 11:15

Johanna73, om du slutade vara så fixerad vid att vara unik och insåg att du är precis lika lurad som alla vi andra så kanske du skulle kunna hantera frågan på ett rationellt sätt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?