Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| loogard | 2008-05-17 09:47 | |
![]() | smått irriterat inlägg Nu är jag trött på alla i omgivningens konstanta gnäll! Om du valt själv att vara arbetslös, kom då inte till mig och gnäll över att du aldrig har pengar, gör någonting åt saken då! Och att det skulle vara omöjligt att få ett jobb., njae sanning med modifikation, det kan vara omöjligt för dig att få det jobb du vill ha, men att skaffa in inkomst handlar bara om hur gärna man vill det... plocka lingon i skogen är ju ett av många tråkiga alternativ som faktiskt finns. Om du tar en titt på dem människor som lever runt omkring dig, så har säkerligen ett par i din närhet som ständigt gnäller om samma sak om och om och om igen. Om du tänker efter så hittar du säkert 10 lösningar på personen ifrågas problem. Ett vanligt problem är folk som gnäller att dem inte har pengar till räkningarna... men dom har en krogräkning på 4000 i månaden... vänta nu, hur svårt är det problemet att lösa? SLUTA GÅ PÅ KROGEN! Är det så att dessa gnällande människor är för dumma för att se sina egna problem och lösningarna? eller är dem helt enkelt beroende av att konstant gnälla? Newsflash: Dem flästa människor är inte intresserade av att höra ditt gnäll! Så nästa gång du känner begäret att gnälla och vill säga "fan, det händer aldrig någonting kul i mitt liv" vänd på det i huvudet och ställ istället frågan "Du, du vet ingenting roligt man skulle kunna hitta på till helgen". Detta besparar din vän ditt eviga gnäll och ditt liv kanske skulle bli bättre än någonting att gnälla över. Om jag tycker min soffa är kass och känner för att bara spy galla över den så kastar jag den på tippen, om ditt liv inte är bättre än min gamla soffa, borde du då inte kassera dig själv? Tack och adjö! | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-17 09:50 | |
![]() | Hmmm så du är trött på alla som gnäller...? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-17 09:50 | |
![]() | oj | |
| Lite Onödigt - Ej medlem längre | 2008-05-17 09:51 | |
![]() | Ack så tänkvärt. Jag vill ha samma piller som du äter. | |
| loogard | 2008-05-17 10:01 | |
![]() | som sagt smärre irriterad just nu från det att jag öppnade upp i morse har jag fått lyssna på en en kille i 25års åldern med alla världens problem som för mig inte verkade som större problem än rena lathundsproblem eller gnällsjuka. jag täcker en kompis skift på en bilförsäljning, inte psykologen. Och nej absolut inte trött på alla som gnäller, jag är trött på folk som gnäller över saker dem själva kan rätta till. Gnäll behövs, utan gnäll eller missnöjda miner så sker inga förändringar. Men som jag sa ovan att gnälla över att du saknar 1000kr för att betala alla räkningar är inte okej när du lyckades dricka för 4000 på krogen. | |
| loogard | 2008-05-17 10:02 | |
![]() | Och du, pillrena jag äter behåller jag för mig själv, för skulle jag försöka dela med mig så skulle du snabbt märka att dessa piller inte existerar :) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-17 10:04 | |
![]() | Jadu loogard, tycker på sätt och vis att du har rätt i det du säger. Vill bara säga att när man jobbar med människor på ett eller annat sätt så ingår det lite att vara hobbypsykolog.. ;) | |
| loogard | 2008-05-17 10:14 | |
![]() | jo jag vet, och i vanliga fall så brukar jag kunna ignorera det men i dag så skrek mina öron som en kaffekokare. Och ja jag kan se att vissa kan se en ironi i detta inlägg då detta inlägget är ett enda stort gnäll, men som jag skrev tidigare jag kan inte själv påverka om folk gnäller över sina egna brister eller inte, om ni ser mig sitta här inne och gnälla över att jag inte kan få iväg mina räkningar så får ni gärna smiska mig för gnällande :P | |
| Skogs Finnen | 2008-05-17 10:20 | |
![]() | kom nu så bryter vi arm du.jag är i form nu efter en sup | |
| loogard | 2008-05-17 10:22 | |
![]() | haha armbrytning är inte min starka sida, aldrig brutit en arm, ben och becken kan vi bryta däremot, dem tycks gå sönder när man träffar en SL buss, och med tanke på dina inlägg så lär du lukta som en av dessa SLbussar drivna på alkohol :) Och du, ta och skicka på den där flaskan någon gång va ;) | |
| mantikoran | 2008-05-17 10:24 | |
![]() | Gnäll kan vara tecken på depression och är man deprimerad så är det svårt att ta sig för sånt som för en fullt fungerande person ter sig enkla och självklara. Umgås inte med de här människorna om du inte pallar med dem är mitt förslag. | |
| mantikoran | 2008-05-17 10:25 | |
![]() | *ter sig enkelt och självklart* ska det förstås vara. (: | |
| sjutusan | 2008-05-17 10:30 | |
![]() | Kan inte annat än att hålla med loogard. Loosers som inte kan ta hand om sej själva och skyller på antingen samhället, sin jobbiga barndom eller andra yttre orsaker, istället för att se sin roll i det hela, ta sej i kragen och göra nåt åt saker och ting är fruuuuuktansvärt jobbiga. | |
| loogard | 2008-05-17 10:34 | |
![]() | Jag gav ju dock ett förslag på att vända på det och ställa gnället som en fråga istället, jag skulle ju hellre be om hjälp för att komma ur min depression istället för att gnälla och sjunka djupare, iof aldrig varit nämnvärt deprimerad så man kanske inte tänker så när man är deprimerad, vad vet jag. Och att inte behöva arbeta som hobbypsykolog ÄR svårt att undvika för mig. Då jag arbetar som tatuerare och extraknäcker enbart på ställen där jag har kundkontakter, men ibland så blir det lite väl mycket gnäll om saker och få försök att bättre på det. Självklart kan jag också ibland till mina närmaste slänga ur mig något gnäll om att "shit den här månaden har det gått åt på tok för mycket pengar" eller liknande, det tror jag alla människor gör. Dock så var ju lite baktanken med den här tråden att folket här på forumet kanske relaterade till det jag sade med att man lättare ser lösningarna på andra människors problem och skriva ner vad för gnäll de hör dagligen och hur det problemet skulle åtgärdas. Kanske vore någonting för alla dessa deprimerade människor att få lite svart på vitt hur dem kan försöka förbättre sin vardag, utan att fråga sina nära om råd. För lyssna på det kommer man alltid få göra så länge folk har problem, så länge man inte går och förvandlas till en arrogant skitstövel som ber folk hålla truten eller byta samtalsämne. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-17 10:40 | |
![]() | Nu är det ju tyvärr inte så enkelt som det låter att "ta sig i kragen" om man är deprimerad. Har själv varit där och att då höra att man är en looser för att man drabbats av en sjukdom tycker jag är en ganska hård anklagelse.. Allmänt gnäll för gnällandets skull av friska människor, ja det känns lite onödigt och som en dålig ovana. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-17 10:44 | |
![]() | loogard, jag tycker det är bra det du säger. | |
| loogard | 2008-05-17 10:44 | |
![]() | håller med dig där zimba, att kalla någon som är deprimerad för looser är inte helt sjysst eller ens ok. Och jag startade inte tråden med utgångspunkt deprimerade eller handikappade människor, jag skapade den med utgångspunkt vardagligt gnäll av gemene man, Och om det är så att alla dessa som vardagligt gnäller skulle behöva hjälp av psykolog så bör jag kanske inrätta ett samarbete med en sådan och låta honom/henne göra reklam i mina lokaler :) | |
| cammen90 | 2008-05-17 10:52 | |
![]() | mkt där du... | |
| Eomin | 2008-05-17 10:58 | |
![]() | Jag är så jävla less på människor som anser sig ha rätten att klaga på andra. "Man kan inte ändra andra människor, man kan bara ändra sitt eget sätt att se på dem". | |
| loogard | 2008-05-17 11:02 | |
![]() | Jag tror ju dock att människor förändras beroende på omvärlden. Menar jag tror att alla människor föds onda och anpassas till en "fredligare" vardag och därav blir snälla individer. Tror att inom oss alla så vilar ett dovt "mwahahaha" och att alla människor lever ut dem på olika sätt, Jag ritar fula gubbar eller gnäller på internetforum, hur gör du? | |