Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 10 |
Inloggade | 25 |
Mobilspel
Pågående | 19 390 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2008-05-22 08:46 | |
![]() | Techouse/Trance/Progressi ve house Hej. Vore kul att veta om vi har några riktiga trancefantaster som jag själv här :P techouse i all sin ära. Progressive är guld. Kom gärna med tips på ny bra musik, ställen, fester mm... :) | |
Snoosy | 2008-05-22 08:49 | |
![]() | Electro är självklart välkommet också :) | |
Miss_jk | 2008-05-22 09:00 | |
![]() | Shpongle är grymt bra tycker jag! Lite udda, men bra! | |
Miss_jk | 2008-05-22 09:02 | |
![]() | Interphase, men dom vet du nog redan om. | |
Avskydd - Ej medlem längre | 2008-05-22 09:07 | |
![]() | Linda Bengtzing har ett par rumpskakare på nya skivan. Helt omöjligt att undvika att spilla sin fyra White Russian. | |
krill_master - Ej medlem längre | 2008-05-22 09:12 | |
![]() | oj, ok. :) tung progressiv psytrance, lyssna på bla: astix GMS skazi massa länkar, tips, andra artister, festivaler etc hittar du på GMS hemsida. GMS har ju riktiga pärlor som zombiestomp, shrek och självklart minns man inte när man försöker minnas. men det finns en djävulsk mix som heter "the big one" med gms,skazi,astix,magicmush rooms och astralprojection. tips är att söka via limewire som e den klart överlägsna gratismusiksidan när man letar låtar, där hittar du allt (enstaka låtar,demo,promo,singlar, mixar som inte finns på hela album. sök bara på artist så får du upp allt de gjort låtvis istället för album. ja har massor relaterat till psytrance, progressiv etc. hör av mig om ja kommer på nåt mer. | |
Maati | 2008-05-22 09:24 | |
![]() | Astrix,Astral Projection,Cosmic Gate, Bamboo Forest,Infected,Reefer Decree,Silicon Sound,Alien Project,Talamasca,Liquid Soul,Logic Bomb. (Mest psy) John O'Callaghan,Marco V,Paul Miller,Anguilla Project,Mike Koglin,Tiesto,Above & Beyond (trance) | |
Snoosy | 2008-05-22 11:20 | |
![]() | tack för tipsen, psytrance är helt ok det oxå.. Maati, du har koll. Delar in i rätt genrer tom. Impad :) Djar du eller proddar ?? | |
Snoosy | 2008-05-22 11:21 | |
![]() | muschrooms var grymma när dem spelade på docklands för ett antyal år sen,idag blir det dock itne så mycket psy för min del, mest progressive house/trance a la marcus schulz, sasha, pryda, way out west.. mfl | |
E_Cantona | 2008-05-23 10:45 | |
![]() | Såg Mushrooms på Arvika förra året...kanonbra, annars är ju Astral Projection o S.U.N Project favoriter för mig... Hittade dock en gammal låt som jag hörde första gången när jag var på en spelning med Armin van Buuren i Amsterdam... Vet inte vad det är med denna låt men fan va jag går igång på den varje gång jag hör den...Med tanke på att jag tycker sån musik egentligen är rätt intetsägande... www.youtube.com/watc...re =related | |
Snoosy | 2008-05-23 10:53 | |
![]() | E_Cantona.. ja den ja.. Den har gjorts i många varianter, bra remix det där :) Har inte sett armin live, men han är helt klart en av favoriterna. Hans mixar mellan 2001-2003 är sååå sköna. Här är några av dem: www.youtube.com/watc...HB yMq--rMg www.youtube.com/watc...cg wHtS4RtE www.youtube.com/watc...N9 omI_nLII :) | |
Maati | 2008-05-23 11:07 | |
![]() | Ja, jag tänkte det kunde va smidigt att göra så, så kan man kolla upp det man vill. Nej, jag dj:ar inte, men har lyssnat på elektroniskt väldigt länge, jag var med redan på Docklandstiden i Stockholm, haha. Man har gått mycket på fester och hört sig för med andra om bra musik, då samlar man på sig lite. Vet inte vart i landet du befinner dig Snoosy, men letar du fester kan du kolla upp Club Basement i Uppsala (finns facebookgrupp). Sen har ju Tranceclubber kört en del i Nkpg+Lkpg+Jkpg ett tag, vet inte hur mycket dom kör nu men. Tips i alla fall. Dom brukar köra resor till Trance Energy och sånt också | |
Mårten | 2008-05-23 12:18 | |
![]() | Stället de hade trancekalas på i Linköping är dooooomed. Hela stället är igenbommat och skattemyndigheten och ägaren gripen för narkotikabrott. | |
Mårten | 2008-05-23 12:19 | |
![]() | igenbommat AV skattemyndigheten | |
Maati | 2008-05-23 13:47 | |
![]() | Där ser man. Måste erkänna att det var några år sen man var där. Det e väl svårt att få sånt att gå runt kanske. Då stryker vi det tipset, här uppmanas inte till skattebrott! :-D | |
Mårten | 2008-05-23 14:01 | |
![]() | Om det var ett par år sedan du var här så var det nog ett annat ställe du var på. Nu också nedlagda Fubar hade ju såna tillställningar så ofta att narkotikaspan till och med skaffade en lägenhet med utsikt över entren. | |
Maati | 2008-05-23 14:38 | |
![]() | Jaha, okej. Det var bakom stationen dom brukade ha förut, i det där tegelhuset. | |
helbe267 | 2008-05-23 14:43 | |
![]() | www.neradio.se finns en massa bra musik där.... | |
emman | 2008-05-23 20:34 | |
![]() | aah. Skylten dvs. Det står åtminstone kvar ;) | |
Snoosy | 2008-05-23 21:43 | |
![]() | Tipsgrejjan om uteställen tänkte jag för dem som går in på tråden :D Själv har jag lagt det på hyllan, inte musiken då då :P Electronisk musik har funnits med sen jag låg i magen och sparkade till låten popcorn hehe Maati, var inte med på 90-talets efster tyvärr , om man inte räknar 99 ;) Började springa på skogsfester och docklands. Fast trancemusiken har funnits med sen 1990 :) Idag finns det så mycket bra inom alla ''electro''genrer. Älskar dem alla på sitt sätt.. neradio, ska kolla :) | |