Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade66
Mobilspel
Pågående20 467

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dotter2008-05-24 15:37
Antal inlägg: 131

hundbajs
Håller på att bli tokig.. Köpte hund i April. Nu ser jag hur dålig hundägarna är på att ta efter avföringen av sina hundar. En del hundar skiter mitt på gatan, jag blir så förb... jag är då förståndig nog att ta efter min hund. har ni några åsyner på detta!

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-05-24 15:39
Antal inlägg: 3298

jag tycker det är äckligt när snön kommer, då syns allt så väldigt väl vad hundarna gjort. Bra att du plockar upp efter din hund. Är det inte böter på att låta skiten ligga kvar förresten? Svårt att tro att någon dömts för det dock :)

DennisPlz2008-05-24 15:40
Antal inlägg: 4031

Hästägarna (inkl polisen) tar inte upp efter sina djur, varför ska stackars hundägare göra det? Att trampa i eller ramla i hundspillning hör till livets små läxor: se upp.

beaujolais - Ej medlem längre2008-05-24 15:45
Antal inlägg: 338

Visst - jag håller med om att även hästägare ska plocka upp skiten efter sina djur, men att jämföra det med hundägarnas ansvar? Nej. Hästar är så gott som alltid i skogen. Hundar skiter mitt i stan, utanför ICA - överallt. Äckligt!

The_Viking2008-05-24 15:47
Antal inlägg: 750

Enligt lag är alla djurägare oavsett djur skyldig att ta reda efter sina djur, det är åtminstone vad jag hört. Men tyvärr så är det ju inte många som gör det och hund- och hästägare är extremt dåliga på det.
Jag tror inte att jag någonsin sett en hästägare ta reda på efter sig. Jag plockar alltid upp efter min hund(om han inte sätter sig inne i buskarna). Här där jag bor får man vara slalom världsmästare för att kryssa mellan hund skitarna och det stör mig något grymt!!!!

jag_lovar - Ej medlem längre2008-05-24 15:54
Antal inlägg: 134

Hallå alla jävla utekatter som skiteröverallt då! de är irriterrande. Har själv hundar och jag plockar upp om de skiter i stan eller mitt i gatan ( som min ena hund har en tendens till att göra) men inte om vi är mitt ute i skogen.

Nemi2008-05-24 16:12
Antal inlägg: 5952

Nu så handlar ju inte tråden om en attack på hundägare från militanta kattägare :) Låt det bli en diskussion om husdjurs-vett och ettikett.

Jag tycker det är oerhört ofräscht och otrevligt av hundägare och kattägare om de låter sina skyddslingar skita på allmänna platser och i andras trädgårdar. Katter tar förvisso och gräver ner skiten men det gör det inte bättre på något sätt. Ska man ha ett husdjur i städer tycker jag man får se till att det inte stör andra, även om det kanske kan vara svårt ibland.

/Nemi

cindie - Ej medlem längre2008-05-24 16:17
Antal inlägg: 61

Många hundägare är så förbaskat nonchalanta så även hästägare. Hundägarna måste vara väldigt snåla för att offra lite bajspåsar och hästägarna väldigt lata för att kliva av hästen och sparka ner skiten i diket. Jag har 3 hundar och 1 häst. Skiter dom på olämpliga ställen så ska det bort så ingen annan riskerar att trampa i det.

Dotter: Jag förstår dig. Känner likadant och skäms som hundägare.

DennisPlz: Polisen "MOTIONERAR" inte sina hästar och "RASTAR" inte sina hundar på sådana platser där irritation uppstår vid skittillfällen så blanda inte in polisen förrens du kan skilja på privat och när dom är i TJÄNST.

trashone - Ej medlem längre2008-05-24 16:21
Antal inlägg: 18678

Kan bara hålla med. Här i Vårgårda så sponsrar kommunen med återvinningsbara bajspåsar och har massor av hundbajslatriner. Ändå så orkar folk inte plocka upp.

Synd men kommer inte på någon bra lösning. Är glad att de flesta ändå plockar upp i stadsmiljön.

upa - Ej medlem längre2008-05-24 16:38
Antal inlägg: 2565

Det tillhör vanligt folkvett att ta upp efter sin hund. Dock har jag själv slarvat med att inte vara så förutseende om hunden skiter i flera omgångar och påsarna inte räcker till.
Det finns bara en lösning att slippa kattskit och det är att förbjuda utekatter. Man får överväga om ett sådant beslut för med sig bättre konsekvenser än att låta det vara som det är.

Skogs Finnen2008-05-24 17:08
Antal inlägg: 109

här i tårnedalen försvinna hundskit i skocken som en kines i Peking,,,

DennisPlz2008-05-24 17:09

Så lyssna upp allihop: utbilda era hundar till spår- eller vakthundar, så är de alltid i tjänst - och ni slipper ta upp efter dem, så att alla för ta del av deras lämningar. (C) cindie

:P

rispåse2008-05-24 17:19
Antal inlägg: 406

Jaa, vad ska man säga.. Skit är skit, oavsett var det kommer från. Himla otrevligt är det oxå, men jag tror inte att det till 100% går att få folk att ta upp eländet. Jag tror att man mår bäst av att inte reta upp sej. Kan va farligt för hjärtat...

cindie - Ej medlem längre2008-05-24 17:55

Alla spår och vakthundar är inte tjänstehundar. Bara en bråkdel tillhör polisen. Bara så du vet.

hundskallet2008-05-24 17:58
Antal inlägg: 74

skiter hunden på trottoaren plockar jag upp dock inte där folk inte går!

upa - Ej medlem längre2008-05-24 18:01
Antal inlägg: 2565

Jag ställer mig lite frågande till varför vissa människor som blir akut nödiga och måste sätta sig i en buske inte plockar upp efter sig? Djur behöver iaf inget papper som skräpar ner.

RITAD2008-05-24 18:03
Antal inlägg: 94

Svar till jag lovar
KATTER GRÄVER NER SIN AVFÖRING.
Kanske du lärt dig om katter nu.
Älskar alla djur

cindie - Ej medlem längre2008-05-24 18:05

Tror knappast att folk går in i en buske utan dom går med all säkerhet runt den. Då trampar dom inte i skiten.

DennisPlz2008-05-24 18:07

Om någon gnäller på att du inte plockar upp efter Fido, säg bara att du är ute i ett tjänsteärende. Hunden är alltid i tjänst - som ursäkt, dvs.

cindie - Ej medlem längre2008-05-24 18:08

Och papperet visar ju var du helst inte vill gå

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?