Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:20 | |
![]() | Fet-frågor Jag tycker man ser fler och fler feta människor överallt, jag menar då inte mulliga eller överviktiga. Jag menar nu regelrätt Amerika-feta människor: www.letsgetreadytora.../f atty.jpg farm1.static.flickr....55 3deb.jpg Jag är nyfiken på hur det ser ut hos er, har ni också noterat den här oroväckande trenden? Här nere i södra Sverige ser man dem mest i lite fattigare områden, men framför allt på större köpcenter. Fenomenet är fascinerande och skrämmande, jag skulle vilja skaffa mig en geografisk överblick, en fet-karta kanske rentav. Min gissning skulle vara att storstäderna är de som har flest ny-blimpar och att norrland och glesbygd fortfarande håller sig i någorlunda form. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:35 | |
![]() | Stackarna dom borde banta och när jag såg det lilla barnet uch man undrar ju om föräldrarna är änu tjockare och det värkar som om dom inte bryr sig om sina barn, typ -"ja gå och köp 2 stora feta hamburgare med extra mycket dresing nu min älskade lille pojk" Ååå! vidrigt jag skulle värkligen vilja hjälpa dom så mycket som möjligt! Jag skickear en hälsning till alla feta här i världen, lycka till i fram tiden! | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:38 | |
![]() | images.google.se/img...v% 26sa%3DN | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:38 | |
![]() | MimmiL, visst är det hemskt, det finns helt sjuka exempel som t.ex. Jessica: www.youtube.com/watc...6j 6GcP3-uQ Hon är tydligen nerbantad nu från sina 200 kilo, men vikten har givit henne skador för livet på benstommen ovs. Ibland när man går och simmar ser man skolbarn som börjar komma upp i liknande viktklass, det är verkligen skrämmande. Bör inte föräldrar som behandlar sina barn på det viset åka in för grov misshandel? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:44 | |
![]() | Eller iaf tvingas in i familjeterapi? Förvaring är så förlegat, konstruktivitet är det nya! Har jag hört. | |
| Huzan | 2008-05-27 17:45 | |
![]() | MimmL...tycker du inte att föräldrar borde lära sina barn att stava också...?? | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:47 | |
![]() | Hi hi jo märkde det efteråt | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-27 17:59 | |
![]() | Såna som dig Huzan gör mig uppriktigt förbannad. Ska försöka svälja det. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:01 | |
![]() | ja man blir ju inte särskilt glad =( | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:02 | |
![]() | För att ge mitt bidrag till tråden också :) Det är väldigt tragiskt, synd att man valde att göra underhållningsTV av flickans arma situation. Fenomenet finns hur som helst och okunskap är farligt. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:03 | |
![]() | Huzan tycker inte du att föräldrar borde lära sina barn lite hyfs! ;P | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:05 | |
![]() | Har det fallit bort inlägg eller har människor hakat upp sig på ett oavsiktligt stavfel? Man får ju tänka på att trådens ämne säkerligen förargar den del av läsarna som räknar sig själva som "mulliga" osv. Förhoppningsvis kan vi återgå till kartläggningen av den svenska Ny-fet-heten nu. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:06 | |
![]() | Uhm varfö_ skall man ka_tlägga detta? (ha_ knas tgb) | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:08 | |
![]() | trashone, Jag bad om hjälp med kartläggningen eftersom jag är nyfiken. Trådens ämne är just upprättandet av en fet-karta. | |
| gnill | 2008-05-27 18:13 | |
![]() | är inte så intresserad av en karta men vill påpeka att delar av norrland inte alls direkt håller sig i form. Bilburenhet och snabbmat skulle jag säga är en snabbväg till fetma. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:18 | |
![]() | gnill, tackar för informationen. Vilka delar av norrland är detta? är det ödemark eller närmare större städer? | |
| Suds McDuff | 2008-05-27 18:39 | |
![]() | Dom blir i alla fall inte smalare av att folk hela tiden säger "va fet du är, banta föffan". Är man stor är man medveten om det. Och jag kan garantera att ingen vill vara superöverviktig. Det bara blir så helt enkelt. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:40 | |
![]() | Bor i Göteborg. Skulle jag våga mig på en gissning tror jag fetmaproblemet till största del går att hitta i förorterna och inte kring innerstan. Vårdcentralerna bör ju sitta på en del fin statistik. Eftersom jag varken gillar köpcentrum eller folkmängder öht är jag ganska förskonad från omvälden. Där jag rör mig brukar jag inte stöta på så många som lider av fetma, det kan ju vara nog så behjälpligt i din kartläggning. Här finns inte mycket fetma: Hemma hos mig, min ena katt tillhör undantaget men kan nog inte klassas som fet. Sushibaren, de flesta där är väldigt smala. Univeritetet, de flesta där har inte råd med mat. Cykelbanor, de flesta som cyklar är seniga rackare förutom de med ölmage som envisas med att trampa med hälarna på pedalerna. Oftast män. Ibland stöter jag på fetma här: Kollektivtrafiken. Speciellt de på väg ut till förorterna. Hemköp. Speciellt de som ligger i förorterna. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:42 | |
![]() | Jag stöter på fetma på kiosker oftast eller snabbköp | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-27 18:54 | |
![]() | Varför får jag känslan av jag-är-uttråkad-nu-skall- det-röras-om-på-forumet? | |