Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jag_lovar - Ej medlem längre | 2008-05-30 10:37 | |
![]() | Lilla Gumman är man är 20 (som jag är) får man ha en åsikt men man får snabbt veta hur dum man är och hur fel man har. Är man 20 och säger att man inte vill ha barn, för att man inte tycker om dem då kommer någon med 3 ungar o säger haha jo du du komemr att ändra dig. är man 20 och inte är så förtjust i andra mäniskor får ma höra hur sjuk i huvet man är. Så jag undrar bara när de är okej att ah e åsikt utan att adra säger hur fel ma har och att ma komemr ändar sig. Jag har haft samma tankar och värderingar så länge jag kan minas jag gillade inte barn när jag var 10 och jag gilalr dem inte som 20 heller. | |
| Teppy | 2008-05-30 10:39 | |
![]() | håller med dig. Tycker inte att det är rätt att någon 30+:are ska komma och säga vad som är rätt och fel, alla är vi ju individer. Man är inte dummare för man är ung. | |
| Jamo | 2008-05-30 10:40 | |
![]() | Att du har fel kommer du alltid få höra från nåt håll, så är det. | |
| Teppy | 2008-05-30 10:40 | |
![]() | Varför får man aldrig höra det från de som är i ens egen ålder, eller de som är yngre? | |
| emmylicious | 2008-05-30 10:41 | |
![]() | Om vi nu fortsätter på dina exempel, det med barn till exempel så tror jag att många som säger "man ändrar sig" talar av egen erfarenhet. Dom kanske var exakt likadana, men sedan hände kanske nånting och de ändrade uppfattning - det kan hända vem som helst. samtidigt så är du den person som känner dig själv bäst och du lever ditt eget liv, så varför bry sig om vad alla andra säger kan man också undra..? nu låter det här inlägget mer elakt än vad det var tänkt, men men.. | |
| emmylicious | 2008-05-30 10:42 | |
![]() | och så håller jag med jamo som oftast säger väldigt bra saker :) | |
| Teppy | 2008-05-30 10:43 | |
![]() | Har jag tex bestämt att jag INTE vill ha barn, någonsin, vad är det då för konstigt med det? Kan folk bara inte acceptera att jag inte vill ha barn då? Detta va bara ett exempel. | |
| Miss Tänksam | 2008-05-30 10:43 | |
![]() | Jag är 30 och inte heller överförtjust i barn. Men många som enbart känner till att leva familjeliv har jäävligt svårt att acceptera att man inte tycker att ungar är livets mening. | |
| dotter | 2008-05-30 10:44 | |
![]() | Lilla Gumman jag tycker att det är du som bestämmer över ditt liv och din framtid. Jag har själv 2 barn och det är det bästa som hänt mej. Men som sagt det är DU som känner så och det måste man respektera. Bry dej inte om vad andra säger...lev och njut tillfullo!!! | |
| jag_lovar - Ej medlem längre | 2008-05-30 10:46 | |
![]() | emmy förstår vad du menar och de är väll en självklarhet att alla känner sig själv bäst men alltid så får man höra av dessa äldre att man har så fel o man är så naiv om man tror att man ka leva hela sitt utan barn, bristningar och annat. Man gör de man vill man lägger tid o energie på de man vill. | |
| jag_lovar - Ej medlem längre | 2008-05-30 10:47 | |
![]() | Miss Tänksam phuu jobbigt så du menar att de inte ger sig även fast man är över 30 | |
| Jamo | 2008-05-30 12:20 | |
![]() | För att inte höra att man har "fel" eller tänker "fel" skulle man behöva umgås med folk som liknar en själv på pricken och det skulle bli fruktansvärt tråkigt. Åsikter om allt kommer alltid skilja sig åt och tur är väl det. Sen argumentet att "jag kommer inte ändra åsikt" är lika dumt som argumentet "du kommer ändra åsikt", varför lägga energi på saker man inte vet hur det kommer bli i framtiden? Lev livet och se vad som händer istället. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-30 12:21 | |
![]() | Men men.. lägga sig i och predika är det bästa som finns. Låt oss! | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-30 12:21 | |
![]() | Jag tror man måste ange vikt för att veta om det är en liten eller stor gumma man talar med. | |
| Bergarn1 | 2008-05-30 12:35 | |
![]() | Man blir inte kallad lilla gumman om man kan avgöra vart gränserna går. Har man lite svårt för det är det också svårt att ta personen på allvar, och därför blir man också kallad lilla gumman. Omotiverad sarkasm är något som man kan reagera på, t ex att börja dryga sig med någon som frågar vart man kan få massage. Eftersom generellt sätt yngre personer har svårare att sätta domhär gränserna än äldre (klart det finns undantag), så är åldern nånting som är lätt att ta till..... | |
| MatsJoel | 2008-05-30 12:52 | |
![]() | "Har jag tex bestämt att jag INTE vill ha barn, någonsin, vad är det då för konstigt med det? Kan folk bara inte acceptera att jag inte vill ha barn då? Detta va bara ett exempel." Det är inte konstigt att du bestämt dig för att "aldrig" ha barn, men det är ännu mindre konstigt att du antagligen kommer ändra dig. Precis som de flesta andra som någon gång bestämt sig för att aldrig ha barn. Alla som väljer att uttrycka sina åsikter kommer få höra mer eller mindre ofta hur fel de har. Det betyder ju inte heller alltid att man har det bara för att någon säger det, men vi ungdomar är överlag ganska dumma och kommer bli ganska mycket klokare med åren =) Om man ofta får höra hur dum man är så omger man sig troligen med fel människor. | |
| vulcan | 2008-05-30 13:29 | |
![]() | Jo, egentligen är det väl ganska poänglöst att som äldre påpeka för yngre att de sannolikt kommer att ändra uppfattning mer eller mindre radikalt i olika frågor. Den processen är ändå något man måste upptäcka själv. Om gamla stötar låter lite "lillagummaniga" ibland så kanske det beror på att man ser en 20,30,40 år yngre inkarnation av sig själv när man en gång stod som en tvärsäker 18-åring och meddelade världen exakt var man stod och hur saker låg till. Den bilden väcker kanske både viss värme, viss irritation och visst överseende. "Så lite h*n visste om världen! Så lite h*n varit med om. Men ändå så säker på sin sak!" Samtidigt är det ju så att man ändrar sig sällan totalt och radikalt. Klart det finns attityder och livsmönster som ser ganska lika ut. En del håller fast vid ungdomens ideal och åsikter. Andra upptäcker en dag att de faktiskt är i full färd med det där "de aldrig nånsin skulle göra". Och trivs ganska bra med det faktiskt. | |
| MissT | 2008-05-30 14:20 | |
![]() | Du har nu tre trådar som ligger på de första två sidorna som egentligen handlar om samma sak. Varför inte nöja sig med en tråd. Det du är ute efter är ju att du tycker att det är i princip samma människor som skriver i varje tråd (och det ska verkligen komma från rätt käft), att vissa får bete sig hur de vill i forumet utan reprimand och att du hela tiden får höra att din åskit inte räknas för att du är ung. Varför inte nöja sig med att ha en tråd som heter "Forumetik" och skriva alla dina klagomål där och låta folk svara. Så slipper vi alldeles för många strunttrådar från dig. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-30 14:42 | |
![]() | Nej, yngre personer ska lära sig att lyssna på äldre. Själv gör jag alltid som min mamma råder mig att göra. Fast tvärtom :) | |
| Juli 26 - Ej medlem längre | 2008-05-30 14:56 | |
![]() | Veta hut och bli slagen säger du. Håller med. | |