Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade16
Mobilspel
Pågående19 998

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Era22008-06-01 00:05
Antal inlägg: 63

goda grannar?
Det skulle vara kul att höra vad ni har för åsikter om era grannar. Inte de trevliga utan de andra. Det skulle vara skönt att veta att man inte är ensam om att ha grannar som inte är i balans... Varför är en del grannar så konfliktsökande? Ska man ta en fajt med dem och säga ifrån eller ska man fortsätta försöka vara trevlig eller åtminstone korrekt) mot dem?

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-01 00:07
Antal inlägg: 8806

Jag bor mitt i city och har ingen kontakt med mina grannar. Kan ju då inte säga varken bu eller bä om dom...Dom stör ju inte iaf.....

Intet2008-06-01 00:10
Antal inlägg: 557

Är det inte lite motsägande att döpa tråden till goda grannar om du bara vill ha kommentarer på de icke så goda

LadyZara2008-06-01 00:11
Antal inlägg: 1057

Har en granntant som gärna sopar ihop allt damm hon kan hitta i tvättstugan och lägger i en plastpåse som hon tejpar upp på tvättstugeväggen ihop med en lapp där hon påpekar att alla andra städar för lite. Jag är trevlig mot henne så länge hon inte ger sig på mig direkt.

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-01 00:12

Att man bara orkar....

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 00:13
Antal inlägg: 4715

Jag tycker att det är tråkigt att alla som städar för mycket ska utgå ifrån att de gör rätt. Faktum är att de är den direkta orsaken till att allergisjukdomar härjar i Sverige idag.

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 00:15

Mina grannar brukar sätta igång högljudda gräl kl 4 på morgnarna/kvällarna. De dagar jag har oturen att ha lagt mig tidigt brukar jag vakna av detta.

Intet2008-06-01 00:16
Antal inlägg: 557

Min grannar brukar bjuda in mig på kaffe och bullar.

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-01 00:17

Usch, det låter tråkigt...Jag hör knappt ingenting från mina grannar... Ibland får studenterna för sig att förfesta, men det är ju på kvällen innan 22-23.00 och det stör mig inte alls...

LadyZara2008-06-01 00:17

Illa. Mina grannar festar en hel del. Jag klagar inte och de klagar inte på mig. Tycker mest att det låter trevligt. Det är bara det att jag ibland önskar att jag också var bjuden... ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-01 00:32
Antal inlägg: 7605

LadyZara, ett fint tillfälle att få bra kontakt med dina grannar! Ni kan ju samla till en tejprulle, ett paket plastpåsar, slå in i fint papper och tacka damen för städhjälpen? :)

LadyZara2008-06-01 00:36

Haha. En fin idé mommesfrites, som tyvärr faller på att den sura damen aldrig tycks ha några fester...

Guppa - Ej medlem längre2008-06-01 00:45
Antal inlägg: 355

Min granne sätter upp skyltar till förbannelse..Först satte han upp en skylt "Kör sakta, det dammar!" och sen när inte en jävel brydde sig satte han upp en till skylt "Det dammar ÄVEN vid nedfart!" Han sätter också upp skyltar om att hundar inte får beträda hans gård, att han har en loppis (tre skyltar krävs för det..), att alla granstölder polisanmäls. Och det senaste tillskottet kom i år..han har nu satt upp riktiga hastighetsskyltar som det står 20 på..jävla irriterande snubbe det där..

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-01 00:52
Antal inlägg: 7605

Jag tror att man måste ha tillstånd av länsstyrelsen, för att få sätta upp skyltar.

LadyZara2008-06-01 00:58

Jag undrar varför folk inte pratar med sina grannar när de stör sig på något. Lappar och skyltar är så mycket otrevligare och man får liksom ingen chans att försvara sig/be om ursäkt. FIck en gång en påse möbeltassar i brevlådan och en medföljande lapp med texten. "Vet du varför möbeltassarna uppfanns? Sätt dessa på dina stolar så slipper vi tro att du ska ramla genom taket varenda gång du drar ut en stol." De öppnade inte när jag ringde på... Som tur är har jag nu nya grannar under mig och de tycker inte alls att jag stör...

Era22008-06-01 01:05
Antal inlägg: 63

Jag håller med LadyZara: Varför pratar man inte med grannarna om man irriterar sig på något. De flesta vill väl inte störa andra utan ändrar på det störande om det går. Det är ju lättare att ändra efter ett samtal än efter en utskällning.

JannekeS2008-06-01 02:00
Antal inlägg: 70

Jag har en bra relation till alla grannar utom en, en irriterande gubbjävel som dessutom är ägarens svärfar..... Han har vid flera tilfällen anklagat mig för diverse saker, bland annat att jag skulle ha slängt massa reklam i trappuppgången, detta har jag kunnat motbevisa, men på det örat har han inte velat höra utan det verkar som om han bestämt sig för att det är jag (fö. den yngsta i uppgången vid tillfället) och ingen annan som gjort det... Jag försöker att i största möjliga mån undvika honom, hör jag någon i trappen när jag är på väg ut så väntar jag tills jag vet vilka det är innan jag går ut, för att slippa se idioten och få äckel-känslor innombords... Ett tag funderade jag på att gnälla över att det stank gammal gubbe i trappen när han gått ut, men jag bestämde mig för att inte sjunka till hans patetiskt låga nivå...

JannekeS2008-06-01 02:01
Antal inlägg: 70

*tillfällen

E Solu - Ej medlem längre2008-06-01 02:14

Jag blir mer och mer sugen på att köpa villa istället. :S

jeehunmoon2008-06-01 05:29
Antal inlägg: 479

Min förra granne över mig i bostadsrätten lät all sin ilska gå ut över mig en kväll där han knackar på när jag har semifest och säger att vi sjunger singstar (hans uttryck skriker för ofta) för ofta. Sedan tillägger han att han gillar inte ens the Scorpions (1 av flera hundra singstarlåtar), vilket känns oerhört överdrivet och lustigt eftersom det ger intrycket av att jag och mina gäster sjungit just the Scorpions - Wind of change tiotalet ggr oftare än andra låtar. Nä, efter 5-6 tillvällen med sing star efter tre månaders boende känns detta orimligt grinigt av honom. Han tillägger också att det inte spelar någon roll att det är en bostadsrätt, jag har inga ytterligare rättigheter än vad hyresrätter har etc.
Sedan har han mage att ha fågelfröcylindrar vid sin balkong varpå fågelskit hamnar på mitt räcke och mina stolar på balkongen. Jag skiter (hihi) i det men tycker att det är sån dålig stil att orka klaga på ljudnivån när hans fågelgäster skiter ner min balkong. Antagligen vart han bara bitter för att han tydligen höll på att separera med sin fru men samtidigt bodde ihop med henne samt att de hade ett spädbarn för stunden som troligen gav honom sömnlösa nätter. Jag vill tro detta, för jag vill inte tro att svenskar är såna jobbiga svin som honom utan orsaker.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?