Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 18 965 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 17:20 | |
![]() | Besatta pokerspelare? Efter att ha läst lite i tråden Beskatta pokerspelare? i seriöst så känns det som om pokerspelare är ett säreget och mycket passionerat folk. De verkar ha rent religiösa tendenser kring sitt spelande och det får mig faktiskt att bli lite bekymrad. Jag har tidigare sett poker som ett sällskapsspel och inte reflekterat så mycket över hur det påverkar människor, men många tycks verkligen ha blivit just besatta. Hur tycker ni man ska göra för att få bukt med det här problemet? Vi kan ju knappast som samhälle vilja sträva efter en värld fylld av rabiata spelgalningar som kämpar för att få en egen skattelagstiftning. Eller? | |
| Miss_jk | 2008-06-09 18:16 | |
![]() | Jag känner en som är "besatt" av poker och han är mångmiljonär idag. Han spelar poker på dagarna, åker till stora tävlingar runt om i världen och umgås med sina kompisar på kvällar och helger. Låter helt okej i mina öron. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:21 | |
![]() | Låter jävligt okey, men hur länge håller den lyckan? Nån gång åker han väl på en rejäl nit... | |
| mormor1951 - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:30 | |
![]() | typ som Federer, han spelar oxo stora tävlingar runt om i världen och umgås med vänner och åkte på en nit i Paris... Men ordvältaren: Är det inte bättre att försöka stoppa langare av knark först eller legalisera det och beskatta det FÖRST?? Där är det väl mer pengar i omlopp eller? Stor inkomstkälla för staten kanske, ni som älskar att få in skatter... ;) | |
| mormor1951 - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:32 | |
![]() | emman kan ju bli skatteminister för spel och knarkpengar då så har vi garanterat fri sjukvård sen... ;) eller låt mårten sköta det som är så pigg på att staten ska få in alla ören, så kanske vi slapp svinn oxo från högre tjänstemän.. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:34 | |
![]() | Ja man vill ju inte råka ut de Federer var med om... han kommer nog inte bli sig själv igen... | |
| mormor1951 - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:37 | |
![]() | Imbattibile: lol... han e som en knäckt apa nu...hoppas det inte stör för en sjätte raka i Wimbledon... (offtopic) | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:40 | |
![]() | mormor1951, jag tror alkohol, cigaretter och lagligt spel är betydligt större problem än narkotika och prostitution. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:49 | |
![]() | ordvältaren: Varför tror du det? Utveckla det lite tack. För jag själv tror nog att knark är större problem än lagligt spel, och prostitution är väl inget problem alls? Vem har dött av lite sex? Världens äldsta yrke, om du nu inte menar att hororna dör, eftersom dom knarkar ihjäl sig, men knark var ju inget problem enligt dig, men det är det enligt mig. Så i detta fallet håller jag med mormor även om du har sunda tankar annars ofta... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-09 18:59 | |
![]() | Fan jag tyckte det lät för mycket med sjätte raka, men de är ju det han har chansen på, va grymt om han lyckas! Nästan så jag funderar på att åka över till Lodon och supporta honom! För att inte va allt för OT så nämner jag ordet "poker".. | |
| smörbit | 2008-06-09 19:01 | |
![]() | Jag provade några gånger. jag tröttnade på att förlora massa pengar.. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:04 | |
![]() | elPatron, jag sa inte att narkotika och prostitution inte var problem, jag sa att det var mindre problem än alkohol, cigaretter och lagligt spel. Spel, vare sig det är lagligt eller inte ger upphov till spelberoende, det finns ganska mycket studier och undersökningar som visar hur många liv och relationer som ödeläggs på grund av spelberoende, om vi skulle jämföra spelberoendets offer med antal narkomaner skulle vi nog se att spelarna är fler. Därtill måste också lägga den lagliga drogkulturen, alkohol och cigaretter som ansvarar för en betydande del av våra vårdkostnader och även en rejäl del av våldet i och utanför hemmen. Narkomaner svarar inte för i närheten så många brott som de som begås under inflytande av alkohol. Det är därför jag säger att jag tror alkohol, cigaretter och lagligt spel är betydligt större problem än narkotika och prostitution. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:04 | |
![]() | smörbit: har du fått göra avdrag för det du förlorat? För många här vill ju ha skatt på vinsten, men inte att man ska få göra avdrag för förlusten, som man kan med fonder o aktier, ett annat spel.... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:11 | |
![]() | Spelar du själv ordvältaren? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:14 | |
![]() | Imbattibile, nej jag spelar väldigt få spel och aldrig om pengar. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:14 | |
![]() | <elPatron, jag sa inte att narkotika och prostitution inte var problem, jag sa att det var mindre problem än alkohol, cigaretter och lagligt spel.> Har du statistik på det som stämmer? Från var isf? <Spel, vare sig det är lagligt eller inte ger upphov till spelberoende, det finns ganska mycket studier och undersökningar som visar hur många liv och relationer som ödeläggs på grund av spelberoende, om vi skulle jämföra spelberoendets offer med antal narkomaner skulle vi nog se att spelarna är fler.> Har du statistik på det? Som stämmer IRL? Det finns säkert lika många studier som säger att liv o relationer ödeläggs pga knark oxo ska du se. Sen eftersom det är olagligt med knark så finns det mer i skymundan som du inte vet eller ser. Hur många går ut med att "jag knarkar" kontra "jag är alkoholist"? <Därtill måste också lägga den lagliga drogkulturen, alkohol och cigaretter som ansvarar för en betydande del av våra vårdkostnader och även en rejäl del av våldet i och utanför hemmen. Narkomaner svarar inte för i närheten så många brott som de som begås under inflytande av alkohol.> Och jag hävdar att knarket i världen ger minst lika många brott och GRÖVRE dessutom. I Spanien där jag bor, är landet där det säljs och används mest kokain i hela världen procentuellt sett på befolkningen, visste du det? Kolla olycksstatisken i trafiken där. Det är i stort sett lagligt att röka gräs/hasch där oxo. Dom röker o fixar sina joints helt öppet i Spanien, hur många tror du är påverkade av det som dör/skadas i trafiken bara? Det är brott det oxo. <Det är därför jag säger att jag tror alkohol, cigaretter och lagligt spel är betydligt större problem än narkotika och prostitution.> Det är därför jag säger att du har fel | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:18 | |
![]() | hur många mördas inte i världen av syndikat pga knark o horeri? För de vill ta över, sälja mer etc. MC-gäng är alltid inblandade med knark, ligor är det oxo. Hur många horor är det som INTE knarkar? Vart leder det? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:27 | |
![]() | Det jag skrev kan väl knappast anses kontroversiellt eftersom det är ganska väl fastslaget att alkohol och cigaretter är stora hälsorisker, men jag grävde fram lite att läsa mest för sakens skull: Varje år dör ca 6 000 personer i alkoholrelaterade skador, narkotikan dödar ca 400 i Sverige. - Alkoholen avslutar inte bra liv utan förstör också mycket under själva livet, inte minst för omgivningen, www.skane.se/upload/...ve rka2.pdf Alkoholen dödar många fler än trafiken Alkoholskador är ett stort folkhälsoproblem. Ungefär 4 000 dödsfall per år i Sverige har ett nära samband med alkohol. Det är mer än fem gånger fler än de som dödas i trafikolyckor, som också ofta sker till följd av alkoholpåverkan. www.sjukvardsradgivn...ry ID=18029 Maria Larsson (kd) pekade i en intervju i veckan (SvD 18/9) ut cigarettmissbruket som en av Sveriges största folkhälsopolitiska utmaningar. Det gjorde folkhälsoministern rätt i. Cigaretter dödar 6500 svenskar om året. www.expressen.se/led...-a n-cancer Lätt att fastna Nyfikna spelare lockas med gratisspel. När insatserna blir riktiga pengar ökar motståndet. Läs mer: Allt fler unga beroende av nätpoker - lockas med gratisspel med lätt motstånd Så vinner du på nätpoker 50 000 svenskar spelar regelbundet poker på nätet – och antalet ökar Riket-Ken blev miljonär på nätpoker Vann 25 000 euro på en dag Spelberoende: Antalet samtal från drabbade och anhöriga har ökat markant sedan slutet på förra året. När det gäller storstadsområdena är nätpoker den spelform som ökar mest. Och det är främst unga spelare som fastnar för den nya spelformen. Anne Nilsson talar om en markant ökning. www.aftonbladet.se/p...e2 67704.ab Cirka 2 500 kvinnor sålde sexuella tjänster på gatan innan förbudet mot köp av sexuella tjänster trädde i kraft 1 januari 1999. I dag, fem år senare, har antalet prostituerade sjunkit med mellan 500 och 1 000 kvinnor. www.gp.se/gp/jsp/Cro...p; a=149415 De som har de här problemen vet vart de ska vända sig i dag. Uppskattningar från Folkhälsoinstitutet ger vid handen att mellan 30000 och 50000 svenskar är spelberoende. Ytterligare 100000 har sådana problem att de kan betraktas som spelmissbrukare. Men siffrorna baserar sig på gamla eller geografiskt begränsade undersökningar och måste betraktas som osäkra. www.dagen.se/dagen/A...?I D=134740 | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:29 | |
![]() | elPatron, om hasch är lagligt faller det naturligtvis in under samma kategori som alkohol och cigaretter, dvs lagliga droger som staten tjänar pengar på. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-09 19:33 | |
![]() | Ordvältaren, spelar du inte ens tennis? Poker... | |