Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 36 |
Inloggade | 83 |
Mobilspel
Pågående | 20 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Kumba | 2008-06-09 20:07 | |
![]() | Överbeskyddande eller helt rätt Är nu i Wien och hade turen att få ha hunden med, en liten dvärgpudel. Hon får följa med överallt utom in i livmedelsaffären, alltså kan jag ta en promenad i en vacker park och sedan sätta mig aningen inne eller ute på ett fik och koppla av och dricka samt att alla har en liten skål över till hunden stor eller liten. Hur nice som helst. Skönt för mig men var är alla allergiker? I Sverige får jag knappt ha henne med utanför en servering och inte vill jag binda henne utanför heller. Jag har köpt hund för att vara med henne inte lämna henne hemma. Så är då Sverige överbeskyddande eller är det helt rätt att hunden får stanna ute/Kumba | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:10 | |
![]() | Ohygieniskt att ta med smutsiga odjur in bland matvaror och cafegäster. Har inte österrike någon hälsovårdsmyndighet? | |
CHL | 2008-06-09 20:14 | |
![]() | men snälla du.. knevertism. Våra husdjur är inte smustigare än vad vi är. En puss av en människa innehåller mer bakterier än en puss av ett djur... bara ett exempel då. Det är ju inte boskap vi tar med oss ut bland folk, det är husdjur. Dom är ju rena nog för att ha i hemmet. Sverige är enligt mig hysteriskt rädda för lite smuts o bakterier, kanske därför vi blir sjukare å sjukare... vem vet? | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:15 | |
![]() | Ja, jag håller med. Både ohygiensikt och allergiframkallande. Illa luktar dom också i många fall. | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:16 | |
![]() | Visst, låt gå för bakterier, men min pojkvän som jag pussar går inte och nosar i bajs och kiss på marken i alla fall. | |
Teppy | 2008-06-09 20:16 | |
![]() | jag håller med Miss_jk | |
Jesper M | 2008-06-09 20:16 | |
![]() | husdjur är en sjuk företeelse tykcer jag | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:17 | |
![]() | Finns många människor som inte luktar så fräscht heller. Beror helt på hur man sköter husdjuret och hur man sköter sig själv. | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:17 | |
![]() | Så du menar att en hund (hundar äter bajs) är renare än en ko CHL? | |
rymdisk - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:17 | |
![]() | Jag vill i alla fall inte ha hundar som slåss, skäller och gnäller på uteserveringar eller fik. Det räcker att de gör det så fort två hundägare går förbi varandra på stan. Dessutom är det som sagt ohygieniskt. Du kanske ska flytta till Wien? :) | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:19 | |
![]() | Det är soft med djur. Jag håller med Kumba, det låter relaxat och skönt. I allafall på sommaren. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:19 | |
![]() | Knevert, om du är rädd för kolibakterier bör du inte äta på ute alls. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:19 | |
![]() | ta bort på :) | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:21 | |
![]() | Jag kan äta ute men jag vill inte ha äckliga djur runt omkring mig när jag gör det. Speciellt inte ointelligenta hundar med ointelligenta ägare. | |
Aleu | 2008-06-09 20:22 | |
![]() | Jag är hundägare sen många år, men har också många bekanta som är allergiker. Jag tycker det är helt rätt att man inte får ta med hunden på cafè och dyl. Men även jag vill att min hund ska tillbringa så mycket tid som möjligt med mej, det är ju därför jag har hund. CHL: Jag önskar att alla tog väl hand om och tvättade sina hundar, men så är det inte. Min granne är ett skräckexempel som vare sej borstar eller badar sin hund. Man blir smutsig av att klappa den hunden (om man nu ens får lust att göra det). | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:23 | |
![]() | Man blir varken sjuk eller allergisk av djur, snarare tvärtom. Men vill folk inte ha djur omkring sig måste man respektera det. | |
Miss_jk | 2008-06-09 20:24 | |
![]() | Är man allergisk mot hundar så är det väl klart att man kan bli sjuk. Mer än 15 procent av alla människor är allergiska mot hundar, katter och andra pälsdjur, vilket betyder att allergi mot pälsdjur är lika vanligt som pollenallergi. | |
lisatheman | 2008-06-09 20:24 | |
![]() | De värsta smittspidarna vi har i vår närhet är väl barn? Hundar renar sin mun på typ trettio sekunder.. Tror absolut att vi blir sjukare och mer allergiska av vår nästan hysteriska hygientänk.. | |
Knevertism - Ej medlem längre | 2008-06-09 20:25 | |
![]() | Pesten Fågelinfluensan Malaria man blir inte sjuk av djur? | |
lisatheman | 2008-06-09 20:25 | |
![]() | Bästa sättet att få barn att inte bli allergiska mot djur är att låta dom växa upp med djur.. | |