Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:31 | |
![]() | Grekland - Kykladerna, Bästa ö ? Vilka är de bästa öarna i Kykladerna ? God mat, och bra snorkling prioriteras ;-) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:33 | |
![]() | Min favorit är nog Paros. Om man nu skall vara på ett ställe. Fin ö, fina stränder, och möjlighet till dagsutflykt till Anti-Paros. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:36 | |
![]() | Vet inte hur ni reser, men det går ju att flyga till Santorini som jag hört mycket bra om. Kommer ni med båt från Aten så är ju Paros bland de första stoppen, och ett bra ställe att stanna på! Naxos är också fint. Ios är galet (om man skall festa). | |
| vulcan | 2008-06-11 16:36 | |
![]() | Ja det kan ju vara bra en dag man ev. känner sig lite anti till det vanliga Paros. | |
| vulcan | 2008-06-11 16:37 | |
![]() | Har inte varit i Grekland sen -97. Har de fortfarande kvar de dumma, trånga toalettrören som gör att man måste slänga toapapperet i en äcklig liten hink på toaletten? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:37 | |
![]() | Jag gillar principen, att döpa grannön till anti huvudön. Så enkelt och genialiskt, om än lite taskigt för dem som bor på "anti" ;) | |
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:38 | |
![]() | Mmmm funderat på den... Koufonissi ska enligt uppgift vara fin... eller ? | |
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:39 | |
![]() | En del av öarna har fortfarande "bajspapperspannar"... fast, tror att det beror på att man inte vill spola ut pappret i havet ;-) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:40 | |
![]() | Har jag inte varit på. Grekland... det är ju svårt att tänka sig att det skulle bli fel. om du nu inte har något bestämt alls ännu, och tänker mat och snorkling så vill jag slå ett slag för kroatien!!! medelhavets bästa vatten, och om du åker till typ Opatija så får du en fantastisk blandning av italien, balkan och habsburg! Matmässigt, arkitekturiskt. Billigare än både italien och grekland också. | |
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:40 | |
![]() | Färja från Aten... så antar att i första läget kan man välja mellan Paros, Naxos och Santorini... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:42 | |
![]() | Det är ju en bra bit till till santorini, så jag skulle välja paros eller naxos helt klart. Om det nu är kykladerna som gäller. Annars kan man ta t.ex. Egina som bara är en timme eller så från Aten, vilket möjliggör att åka in till aten någon dag om man vill. De har också en grannö... som inte heter anti utan Agistri vill jag minnas. Med några riktigt fina stränder som dessutom är svårtillgängliga så det är inte så mycket folk. inte för att göra det svårare för dig, men... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:43 | |
![]() | Lefkas är en underbar ö. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:48 | |
![]() | ganska långt från kykladerna oceano... | |
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:49 | |
![]() | Var på Egina, Agistri och Poros för två år sedan... fördelen där var att det inte fanns några turister ( utöver vi så klart ) ;-) Kroatien var vi i förra sommaren... provade hela kusten ( bilade ) Kan ju säga att det inte ser ut som på vykorten direkt, men ja... man och dryck är mycket billigare än i Grekland... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:49 | |
![]() | ok, sorry:-) Tänkte inte på det eftersom jag inte vet var kykladerna ligger:-) | |
| Nexis - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:50 | |
![]() | "Mat" ska det stå... Alltså INTE man och dryck... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-06-11 16:56 | |
![]() | ok, i så fall är ju läget ganska klart: Ta färjan till Paros eller Naxos. Santorini blir ni nog inte missnöjda med, men det kan ju ta 5-15 timmar med färja beroende på hur många öar den stannar vid. Vet inte om du reser med barn, t.ex. | |
| vulcan | 2008-06-11 17:07 | |
![]() | Apropå vykort så ser faktiskt Santorini nästan ut som det gör på vykorten i verkligheten också. | |
| Minta | 2008-06-11 17:23 | |
![]() | Man och dryck ... haha... Naxos är en jättefin ö, inte lika turisttjusig som Santorini ser ut. Där kan man dyka efter naxosögon. | |
| MissT | 2008-06-11 19:01 | |
![]() | Jag har varit på Andros, Tinos och Mykonos. Jag gillade alla tre öara men jag tyckte att det blåste så förfärligt på dom öarna. Håller med Oceano och röstar på de joniska öarna. Mycket mycket vackrare, trevligare och mer laid back. Jag rekommenderar Zakynthos eller Kefalonia. | |