Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jeehunmoon | 2008-06-12 23:22 | |
![]() | Ni med bloggar Min fråga är vad ni hade/har för syfte med er blogg. Alltför många nonsensbloggar har ofta som beskrving "om allt och ingenting i mitt liv". Jag vet ej vilka dessa riktar sig till. Jag startade först en blogg som var riktad till bekanta. När det sedan inte var lika kul att kallprata om resor och poker etc, saker i vardagen och på "semestern" så kände jag ett behov av att snacka strunt och provocera lite, ha diskussioner och vara mer anonym. Då hittade jag ju det här forumet. Men jag funderar på att starta en ny blogg där jag kan nonsensprata och kan vara anonym men jag orkar inte köra två bloggar helt enkelt, hur känner ni? Vill ni kunna skriva av er i bloggen likt en jätteprivat dagbok eller har ni gjort den såpass offentlig att många i bekanskapskretsen läser den? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 10:24 | |
![]() | Min blogg är galen blandning av snuskiga detaljer och intima känslor. Vet att familjen läser den, de vågar nog bara inte kommentera. Bloggar mest för att få rensat skallen lite. Och kasta lite skit på världen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 10:29 | |
![]() | Fler än man anar har ju även en snuskblogg vid sidan av. Alltid skoj o försöka lista ut personen bakom den. | |
| Misic | 2008-06-13 10:41 | |
![]() | i min blogg skriver jag om vad som händer i min vardag, mest om min son på 6 månader. jag vet att mina kompisar och familj läser den. särskilt kompisar som inte bor här vart jag bor och som man kanske inte pratar med allt för ofta tycker det är kul att jag skriver så är de lite uppdaterade ialla fall! | |
| mackz_ | 2008-06-13 10:47 | |
![]() | precis som trashone så skriver jag mest för att rensa skallen o få ut mina skumma idéer... sen är det väl kanske lite sådär att jag är lite vulgär och publicerat en å annan äcklig bild, när jag vet att min syster o nån släkting läser, men sånt får man ta... | |
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-06-13 10:48 | |
![]() | jag är en sann narcissist och jag bloggar för mitt eget höga nöjes skull och låter ingen annan än jag läsa den... | |
| Miss_jk | 2008-06-13 10:58 | |
![]() | De kanske inte riktar sig till någon alls, utan man vill bara skriva av sig lite. Mamma och syrran bloggar om "om allt och ingenting i sitt liv" men det är folk som läser dom också och lämnar kommentarer och så. Allt behöver inte ha en mening. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:05 | |
![]() | Skriver alldeles för privata saker i min blogg men å andra sidan är det ju självvalt. Mest mina vänner som läser den. Kan vara bra att göra så så ens vänner får en lite större bild av hur man mår etc... Äh jag vet inte. Sen som sagt, alltid kul att kasta lite skit omkring sig. =) | |
| Missix - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:24 | |
![]() | Var bloggar ni? Jag vill också blogga vulgärt nonsens... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:28 | |
![]() | Kör en wordpressbaserad blogg på egen server. | |
| Dyslekso | 2008-06-13 11:30 | |
![]() | Blogito, ergo sum. | |
| E_Cantona | 2008-06-13 11:34 | |
![]() | Måste man ha ett syfte med en blogg, måste väl vara upp till bloggaren eller? Fast jag förstår trådskaparen när man ser en del bloggar, men å andra sidan fyller just den bloggen kanske en funktion för någon... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:34 | |
![]() | Ja bästa med bloggar är ju att passar den inte, klicka vidare :) | |
| Ina | 2008-06-13 11:35 | |
![]() | Min är absolut till för att läsas, och jag har min lilla skara av stammisar. Jag skriver om min vardag, om musik & lägger ut mycket bilder, tror det gillas av de flesta :) inisen.com | |
| piggelin88 | 2008-06-13 11:40 | |
![]() | jag skaffade min blogg på skoj. för mina kompisar skaffade en tillsammans så jag tänkte härma dom. om man går igenom alla mina inlägg så märker man att jag är mest ironisk hela tiden. om man förstår ironi. jag skriver aldrig om något allvarligt eller privat. för det är ju....privat. gå gärna in och läs HEEEEEELA min blogg det är superduperintressant... frokenelin.blogg.se ! med vänliga hälsningar EB | |
| vulcan | 2008-06-13 11:40 | |
![]() | Jag tröttnade på min scrabbleblogg efter några månader. Ska jag ha nån ny nån gång så vill jag nog ha nåt tema på den. Bloggar om bloggarens eget lilla vardagslov och "allt mellan himmel och jord" är oftast helt ointressanta. Det krävs en särskild humor, självdistans och förmåga till lite djupare reflektion runt händelserna i den egna lilla ankdammen för att det ska bli något mer än för de närmast sörjande. Hur folk orkar läsa bloggar som bara handlar om vad Terese 22 gjort med polarna och pojkvännen och att syrran kom över och fikade övergår mitt förstånd... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:49 | |
![]() | Vet inte vad som är värst, Terese 22 eller överpretentiös bloggare som måste visa hur djup och intellektuell h*n är. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:51 | |
![]() | Jag bloggar med mina bilder för att: 1. Det är ett av många roliga sätt att hålla igång skapandet. 2. Fler än jag ska få ta del av mitt måleri e.t.c. 3. Ha en plats på internet att kunna hänvisa till när folk frågar. 4. Det är en bonus när jag lär mig mer om mitt eget skapande utifrån den respons jag får. www.dagsrit.com/ Tidigare hade jag även textbaserade bloggar men jag fixade inte riktigt det så som jag ville eftersom mitt behov av integritet varierade så mycket från dag till dag att innehållet bara blev inkonsekvent. Raderade gamla inlägg och höll på. Konsekvens när det gäller bloggar är väl lite av en hörnsten. : ) Sen så har jag en blogg med info för ett specifikt sammanhang, fast det är ju inte som en riktig blogg. | |
| Ina | 2008-06-13 11:57 | |
![]() | Jag tycker det verkar lite tråkigt att så många kräker ut hur illa de tycker om en viss typ av bloggar. Det är väl bara att inte läsa dem i så fall? Alla människor är ju intresserade av olika saker..och tur är väl det, annars skulle ju varenda blogg ha exakt likadant innehåll. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:59 | |
![]() | Ina: Precis. (jag är sjuk men kan dissa ngns sida pga stavningen) Är det betapets fel tro? | |