Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 095 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| harmonizer | 2008-06-16 11:13 | |
![]() | Italo Disco Någon som är gammal nog att minnas nostalgiskt tillbaka på denna genres storhetstid? Efter ett antal års franvaro har jag nu rotat fram mina gamla Italo-vinyler och njuter av dem i fulla drag. :) Underbar variation i allt från Instrumental space-italo (Laserdance, Proxyon etc.) till mer pop-orienterad dito (Miko Mission, Mozzart, Albert One etc.). Finns få genrer med den melodi-styrkan. Det är bara att bortse från alla nödrim och klassiska rader som "Now, how old are you, where is your harbour..." och "So tell me if the sky is blue...how old are you?". ;) Numera har jag dock upptäckt oceaner av gammal Italo, som aldrig släpptes här i Sverige, som är fantastisk! Verkligen en genre som var större än jag visste. Finns det någon här som vill bli av med/sälja sina Italoplattor så är det bara att hojta till! Jag köper med glädje. | |
| TopBanana | 2008-06-16 11:23 | |
![]() | Scotch :o)) Tyvärr har jag inget att sälja, men lyssnar på Delirio Mind just nu! | |
| E_Cantona | 2008-06-16 11:42 | |
![]() | Kommer osökt att tänka på Mike Mareen - Love Spy, vilken låt*S* Har nog inget kvar i lådorna men ska ta o kolla:) | |
| le-lou | 2008-06-16 11:58 | |
![]() | jag minns Albert One! Var det inte de som gjorde "For your Love" ?? har för mig att den hette så och jag älskade den :) | |
| harmonizer | 2008-06-16 12:27 | |
![]() | Japp, Albert One gjorde "For Your Love". Suverän tolva! ;) Albert One var egentligen en italiensk DJ som, förutom att han var gravt överviktig, var fantastisk låtskrivare. Numera lyssnar jag som sagt mer på Italo som släpptes mest i Italien och som aldrig fick distribution här i Sverige. Band som Wish Key, Fockewulf 190, Sensitive, Voyagers, Savage, Brand Image m fl mfl. Några höjdar-exempel: Wish Key - Orient Express www.youtube.com/watc...tz KY3akhJo Brand Image - Love In A Summer Night www.youtube.com/watc...cO TbFqA0yo Marce - I Want You www.youtube.com/watc...jS iGaD03-8 Sensitive - Driving www.youtube.com/watc...re CqFCcNsk Och den här, för dig, le-lou ;): www.youtube.com/watc...yy 18eyb69w | |
| Eken_70 | 2008-06-16 12:33 | |
![]() | USSR med Eddy Huntington lyssnade jag på häromdagen, en bra låt från den genren. Jag har inget till salu, men det finns ju en hel del att fiska upp i piratbukten... | |
| harmonizer | 2008-06-16 12:34 | |
![]() | Eken_70: Japp, så är det. Dock så är jag samlare och nyttjar mp3:or enbart som smakprov. En väldigt kul, men ack så dyr, hobby... ;() | |
| le-lou | 2008-06-16 12:36 | |
![]() | harmonizer - tack, haha vilken nostalgi! :) | |
| harmonizer | 2008-06-16 12:41 | |
![]() | Varsågod! ;) Till saken hör att de mest svåråtkomliga tolvorna inom Italo är på gränsen till sinnessjukt eftertraktade. Ett talande exempel är bandet Jaco och deras låt "Spanish Run" (med Ken Laszlo på sång för övrigt) som såldes på ebay härom månaden för 459 euro. ;) Japp, en tolva från 1984 för typ 4300:- ! | |
| le-lou | 2008-06-16 12:43 | |
![]() | ta mig 17 om jag inte misstar mig nu men jag kan ha ett par LP-skivor liggande i källaren med lite sånt här på, tror jag har blandningsskivor typ Italo Disco (valfritt nr) . . hehe det ska jag kika upp. /minns minsann Ken Lazlo nu när du skrev det ! tjoho, man blir glad i hela kroppen av att lyssna på de här ju! | |
| E_Cantona | 2008-06-16 12:45 | |
![]() | Haha, hittade Mike Mareen, live...publikens kläder får en ju att minnas 80-talsmodet med rysningar*S* www.youtube.com/watc...re =related | |
| harmonizer | 2008-06-16 12:45 | |
![]() | Här är dyrgripen som gick för en mindre utlandssemester: www.youtube.com/watc...Dc iIj3nCGc ;)) | |
| harmonizer | 2008-06-16 12:52 | |
![]() | E_Cantona: Herr Mareen är faktiskt fortfarande aktiv... ;) Numera i den moderna dans-scenen och en del saker han gjort under alias är riktigt bra! ;() | |
| E_Cantona | 2008-06-16 12:55 | |
![]() | Ser ju dock ut som en tysk porrfilmsskådis*S* | |
| le-lou | 2008-06-16 12:55 | |
![]() | heheh han ser ju lugn ut :) | |
| le-lou | 2008-06-16 12:56 | |
![]() | nu är detta förmodligen (?) inte Italo Disco... men väl lyssnade jag stenhårt på dem här, vilken konstig känsla man får i kroppen av att lyssna på musik man väl minns. . shit :) www.youtube.com/watc...Y7 c1_gK8Os | |
| E_Cantona | 2008-06-16 13:02 | |
![]() | Oj va jag avskydde dom...haha | |
| Jamo | 2008-06-16 13:05 | |
![]() | Vet inte om det är Italo le-lou, men 80-tal :D Fy vilka minnen som dyker upp. www.youtube.com/watc...YK 0l2lLSNU Fancy - Lady of Ice Och fin sida. www.italo-disco.net/ | |
| Jamo | 2008-06-16 13:07 | |
![]() | 4500 träffar på youtube under "Italo Disco" www.youtube.com/resu...=& amp;aq=f :D | |
| harmonizer | 2008-06-16 13:08 | |
![]() | Modern Talking räknas inte som Italo generellt, dock är inget skrivet i sten. ;) Om man t ex jämför Modern Talking med den här Italo-underground-dängan från Italien så är det viss skillnad: Fockewulf 190 - Gitano www.youtube.com/watc...qL WCLQgOrs ;-D Vill ha! | |