Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 00:35
Antal inlägg: 468

För jävvla förbannad
För jävvla förbannad på att jag återigen drogs in alkoholdemonens garn och lät mig förnedras. För jävvla förbannad på att jag gick på det där enkla knepet igen. För jävvla förbannad på att jag inte kunde vara starkare. För jävvla förbannad på lakejerna som vill se mig där nere gyttjan tillsammans med dem. För jävvla förbannad på att jag förväxlade girighet med vänskap. För jävvla förbannad på det mesta, så fuck off!
Men det går nog över.

Lenis22008-06-21 00:45
Antal inlägg: 181

? blivit supen under bordet?

Zampano2008-06-21 00:49
Antal inlägg: 237

drogs in? synd om dig. om du kände nåt efter första klunken borde du väl kunnat gå därifrån.
De flesta val vi gör i livet är frivilliga.

mammamu - Ej medlem längre2008-06-21 00:56
Antal inlägg: 1286

Som alkoholist har du väl lite svårt med den spärren:(
Jag hoppas dock att du går och lägger dig för kvällen,du är ju trots allt väldigt medveten om va du gör:(
Kram på dig å hopp isäng!
Bums!!!

Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 01:02

Intelligenta inlägg, som vanligt på detta forum.
Visst fan har man alltid ett val, men jag ska skriva en roman, så jag söker den djupaste smärtan i allt jag gör.

Zampano2008-06-21 01:03

jojo, du söker nog inte bara uppmärksamhet...
Det går över..

patboone2008-06-21 01:05
Antal inlägg: 3222

Zampano (RuneRättrådig?)

Har du problem med alkohol är bara den första drinken frivillig...

Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 01:07

Zampano har uppenbarligen inte förmågan att skriva något som kan ge själen en gnutta nytändning. Det är mest... Och lite... Väntar med spänning på fortsättningen...

Zampano2008-06-21 01:07

Men postar man om det här borde man veta om sitt problem tillräckligt mycket för att göra något.
det där med runeR.... stämmer nog inte, jag bara säger vad jag tänker, försöker inte att döma.

carlmartin - Ej medlem längre2008-06-21 01:09
Antal inlägg: 4590

Var inte arg på dig själv för länge... Jag vet att det kan vara svårt att stå emot.. Känner mig svag och full av slälvförakt när det händer. Använd vreden till något konstruktivt, skriv ner hur du har det t.ex. Det kan vara farligt att löpa helt amok på sig själv då det kan leda till självömkan, svaghet och ännu mer behov för tröst som man lätt söker i flaskan. Om du är ute ur dimman nu, så var glad för att det är över för denna gången, och lägg konstruktiva planer för vad du kan göra för att vara starkare nästa gång. Det har hjälpt mig att skriva ner tankarna som rör sig omkring problemet, få lite struktur på de känslor och behov som styr så starkt när det vill gå snett.
Var glad att du lever, var glad att du önskar ett bättre liv, där du själv har kontrollen och ansvaret, och där du lever ett liv fyllt av sorger och glädje som du är stark nog att bära och uppleva.
Jag vet inget om dig eller din historia, men jag känner igen mig i det du skriver.
Jag håller på dig

patboone2008-06-21 01:12
Antal inlägg: 3222

Återfall händer ibland även de bästa...hur mycket de än försöker.
Jag hejar på dig, Firefork, men du borde kanske sova nu?

Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 01:18

Bra skrivet, Carlmartin.
Som en rutinerad räv i alkodemonens ringhörna vet jag naturligtvis vad du syftar på. Men att slita banden visade sig bli den tuffaste kampen jag har upplevt i mitt liv. Visst fan kan jag sluta dricka, inga problem. Men priset; att säga upp bekantskapen med både anhöriga och vänner. Det priset var jävligt högt, och jag är väl inte redo att betala riktigt ännu. Jag jobbar på det dock.
Tack för påhållningen; Calle.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-21 01:20
Antal inlägg: 1302

Firefork, jag håller på dig! You can do it!

illiterate - Ej medlem längre2008-06-21 01:25
Antal inlägg: 6521

Du behöver väl inte säga upp bekantskapen? Räcker med att tala om att du inte kan dricka av hälsoskäl. Eller det kan iofs vara svårt om hela relationen bygger på att supa kanske, men då är det nog lika bra att hitta nya vänner ändå ska du se!

PmsKossa - Ej medlem längre2008-06-21 01:28
Antal inlägg: 547

Vänner är överskattade saker. Man kan tro de ger en bra hälsa men tji vad man får se sig lurad.

oceano - Ej medlem längre2008-06-21 01:30
Antal inlägg: 1563

Stackars trash som är så bitter....

Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 01:33

Jag föraktar dom flesta egentligen, vare sig jag är berusad eller nykter. Det blir bara lite lättare att hata när man är full.
/Stig Dagerman

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-06-21 01:33
Antal inlägg: 297

Trenne gånger har jag sagt upp bekantskaper, det går lättare med tiden dock. Hårt och svårt är det, men lojaliteten till de som skadar en är inte av godo. Saknaden av gamla goda vänner kan finnas, men sanna vänner visar sig till slut komma tillbaka. Vänskap är det ädlaste av ting och måste vårdas ömt. Bli gärna arg, men vänd hellre andra kinden till. Alkohol måste tas med behärskning och med måtta. Hellre att vara nykter än med trugare eller s.k. vänner som får dig att dricka dig full. Är det så att du umgås med dem enbart under alkoholens intagande, fråga då dig själv om det är värt det eller om det finnsa andra sätt att umgås med dem. Finns inte det tacka nej och försök hitta andra vänner. Nog om detta på midsommarafton - ha en trevligt sommar.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-21 01:37
Antal inlägg: 7605

Inte lätt med stora festligheter, när alla ska dricka lagom mycket...
Hoppas att du snart mår bättre och kan sticka oss lite lagom med eldgaffeln :)

Firefork - Ej medlem längre2008-06-21 01:39

Tackar TarrasFolke! Du är en man med huvudet på skaft.
Självklart vet jag vad som måste göras. Jag ville bara få lite värdefull input genom att skriva av mig lite. Tack igen.
Bra skrivet också av E Solu, som vanligt.

Oceano, skulle skämmas.

/Rob

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?