Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-06-21 17:31 | |
![]() | Hårförlängning? Hej ! Har nån glad själ gjort nån sån någon gång ? Jag är sugen på det men vet inte om jag vågar riktigt...en kompis skrämde skiten ur mig med att jag kommer vara tvungen att klippa av mig allt riktigt hår den dagen jag tar ur dem... Har hon rätt? Vilket typ av förlängning är mest skonsam för håret? Nån som gjort detta och kan tipsa lite? | |
| Miss_jk | 2008-06-21 17:38 | |
![]() | Jag har pratat mycket om detta med min kompis frisören. Det gäller verkligen att man väljer rätt ställe att göra det på. Har sett massor med billigare alternativ men jag skulle definitivt gå till kompisen (kändisfrisör typ) och betala det dubbla (minst). Vill ju inte riskera att se ut som jag vet inte vad i håret. Man behöver inte klippa av sig allt hår, däremot syns det ju lite tydligare ju längre ner skarvarna kommer men då kan man alltid sätta upp håret tills det är tillräckligt långt för att kunna klippa. För en som jag, som har lite tunnare hår, kan det tydligen göra ganska ont i början i och med att hårbotten inte är van vid allt hår, men det får det ju vara värt! | |
| Missix74 | 2008-06-21 17:44 | |
![]() | Jag har haft, på min avatar har jag hårförlängning. Det satt skitbra. I nästan 8 månader kunde jag glädjas av dem. Först då började de tvinnas runt så det såg inte så bra ut då. Mina var gjorde med vaxploppar som hon fäste med typ en platt-tång. Jag hade 110 st slingor i, äkta hår. Super fin blev det. Jag ska göra igen snart. Och nej, jag behövde inte klippa av mitt eget hår när jag tog ut det. Vitt det ser ut som om halva mit eget också förljer med av men man ska ju tänka på att man i genomsnitt tappar ca 100 hårstrån om dagen. Och där slingan sitter tappas ju inget... | |
| badgyal | 2008-06-21 17:49 | |
![]() | fläta in löshår är mest skonsamt, om du sköter det bra så håller det upp till 3 månader. | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-06-21 18:00 | |
![]() | Jag svarar inte i skittråd, sitter mer och tittar på alla söta brudjävlar som svarar, bra skit hoppas stor fråga | |
| Miss_jk | 2008-06-21 18:11 | |
![]() | Håll dig till att titta då, grabbjävel. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-21 18:15 | |
![]() | Skulle skrivit gubbjävel. En vacker dag då jag har längre hår så skall jag förlänga det. Så läser nyfiket alla tips. | |
| jejjejejje | 2008-06-21 18:40 | |
![]() | Jag brukar ha hårförlägning men tar ur den med jämna mellanrum för att håret ska få vila och för att behandla om löshåret. Jag använder den metoden som dom klistrar på med remsor. Dessa går att återanvända om man sköter det ordentligt. Men nu på sommaren ska man inte ha den i om man badar mycket i salt vatten | |
| le-lou | 2008-06-21 20:24 | |
![]() | vet nån hur långt håret måste vara? alltså om det går på hår som inte jämnlångt tex? Trashone : på medlem.spray.se/celo...di es1.html finns det iaf bild på en superkorthårig som gjort det.. jag har ju också rätt kort hår, därav min sugenhet att göra det :) | |
| Missix74 | 2008-06-21 20:35 | |
![]() | le-lou; Jag tror det ser snyggast ut om ditt hår INTE är jämnlångt, då blir där ingen kant som syns. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-21 20:39 | |
![]() | Varför inte bara låta håret växa? Det kostar inget, och ser helt naturligt ut. Varför ska man jämt ha så bråttom med allt i dagens samhälle? Det som inte är värt att vänta på är inte värt att skaffa. | |
| Miss_jk | 2008-06-21 20:43 | |
![]() | Hårförlängning behöver inte betyda bara att få långt hår, utan även tjockt. Av den anledningen skulle jag göra det, som har sånt där fistunt hår utan minsta volym och utan minsta vågor. Gör jag inget åt det (en himla massa jobb) så ser jag ut som en blöt hund. | |
| Lenis2 | 2008-06-21 20:44 | |
![]() | det är svårt att få kort hår snyggt med hårförlängning eftersom det blir en kant. antingen får du klippa upp löshåret (som är dyrt) eller så får du ha en kant. dessutom är extensions med vaxpluppar tokdyrt, typ 5000 var tredje månad! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-21 20:47 | |
![]() | le-lou: wow det blev ju snyggt. Hmm om mn inte skulle testa vid nästa bröllop | |
| le-lou | 2008-06-21 20:47 | |
![]() | illiterate - för att man inte vill elller orka vänta kanske ? på vilket sätt drabbas du av att jag förlänger mitt hår och sätter pengar i rörelse? :) | |
| le-lou | 2008-06-21 20:48 | |
![]() | Lenis2 - så dyrt är det inte överallt dock, jag har ringt runt en sväng i Göteborg och kollat och priserna varierar minst sagt. (Även med samma typ av hår och metod). | |
| jejjejejje | 2008-06-21 21:27 | |
![]() | Jag betalade 3800 kr första gången som jag satte i löshår och då ingick första urtagningen och då gjorde hon iordning det så jag kunde använda det fler ggr. Dom andra gångerna har jag betalat 700kr för isättning av mitt eget löshår och 500 kr för urtag och om preparering av håret. | |
| le-lou | 2008-06-21 21:28 | |
![]() | jejj - vart gjorde du detta nånstans? | |
| Ronny | 2008-06-21 21:46 | |
![]() | jag har syntetiska dreads iflätat i mitt riktiga hår. skit bra, och skonsamt mot håret. dreadsen kostade 740 kronor, och då räcker det till ett helt hår, man får välja vilka färger man vill o längd osv. dessutom kan i princip vem som helst fläta in det, så det behöver inte kosta något alls. samma sak går att göra med löshår. | |
| le-lou | 2008-06-21 21:48 | |
![]() | jag har oturen att inte känna nån som kan detta med löshår dock. Ingen som vet nåt bra ställe i Gbg eller Örebro? | |