Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 847

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2008-06-21 18:22
Antal inlägg: 4501

Hur ser ditt hem ut?
..eller hur vill du att det ska se ut?

Hemma hos mina föräldrar finns det ingen stil överhuvudtaget, allting blandas hejvilt och det finns inte ens ord för att uttrycka all hemskhet, hehe.

Själv så gillar jag funkis, minimalism o dyr design, hehe. Till exempel så är Sjuan-stolar av Arne Jacobsen givet i mitt framtida hem.

Vet inte riktigt hur tråden ska arta sig, men hur är din stil och hur ser ditt hem ut? Har ni bilder så visa jättegärna!

emmylicious2008-06-21 18:24

För övrigt så vill jag att tråden ska hållas någorlunda seriös, men tyckte inte den passade i Seriöst...

oceano - Ej medlem längre2008-06-21 18:26
Antal inlägg: 1563

Jag har vita sjuanstolar. Men inte äkta vara utan inköpta på secondhand. Mycket nöjd med dom:-)

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-21 18:29
Antal inlägg: 8806

ursäkta en novis: Vilka är sjuanstolarna?

Annars har jag minimalismen som framtida stil..Måste bara göra av mej med lite möbler..Vill helst ha så lite som möjligt, bara det nödvändigaste..

E_Cantona2008-06-21 18:30
Antal inlägg: 1765

Då kommer undran från en inredningsteknisk katastrof...Vad är sjuanstolar??

trashone - Ej medlem längre2008-06-21 18:31
Antal inlägg: 18678

Googla :(

jejeje - Ej medlem längre2008-06-21 18:31
Antal inlägg: 119

joannam.blogg.se

Inlägget om midsommar. Så ser mitt hem ut.

Suck.

oceano - Ej medlem längre2008-06-21 18:32

Jag gillar mycket vitt. Blanda gammalt och nytt. Mycket rena ytor utan en massa småsaker. Öppen känsla i rummen. Mycket inhandlar jag från Indiska.

Lisaluring2008-06-21 18:33
Antal inlägg: 54

www.blocket.se/vi/16...ht m?ca=8_s

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-06-21 18:33
Antal inlägg: 3488

Så här ser sjuanstolen ut:

www.miljogarden.se/P...fa ult.aspx

emmylicious2008-06-21 18:34

Stolar designade av Arne Jacobsen.. (en känd designer)
www.rum21.se/images/...an _MED.jpg

Skulle inte säga nej till en fåtölj av Le Corbusier heller :P
www.steelform.com/pi...s/ lc21.jpg

Mitt framtida hus ska vara ett funkishus från trettiotalet, eller arkitektritat i den stilen.. eventuellt att jag kommer rita huset själv, åtminstone större delar av det. Väldigt stora öppna ytor, likadant golv genom hela huset.. allting väldigt stilrent. man ska kunna blicka ner från övervåningen på nedervåningen, staketen ska vara i stål.

emmylicious2008-06-21 18:36

jejeje, ditt hem har ju allt det grundläggande redan för att bli helt underbart. snyggt golv, vita väggar. går ju att göra hur mkt som helst.

emmylicious2008-06-21 18:40

känns som att jag vill se hur oceanos hem ser ut även om jag inte är ett jättestort fan av indiska... :P gillar iofs mycket av deras mindre grejer, ljusstakar, muggar osv. men inte möblerna..

oceano - Ej medlem längre2008-06-21 18:41

Jag har inte möblerna. Men de små inredningsdetaljerna. Vet inte hur man gör om man vill lägga ut bilder?

emmylicious2008-06-21 18:44

imageshack.us ska man kunna ladda upp bilder på...

Fantasi_regn - Ej medlem längre2008-06-21 18:46
Antal inlägg: 131

I min lägenhet finns ekparkett överallt, vita väggar (förutom en olivgrön fondvägg i mitt sovrum och en lilaaktig i dotterns) och väldigt sparsamt med prylar. Inredningen består av en enkel nästan vit skinnsoffa och ekmöbler. Jag tycker om ljust, fräscht och lättstädat. Mycket öppna ytor. Absolut inga stora krukväxter utan ett fåtal i enkla vita krukor. That´s me :)

yayasout - Ej medlem längre2008-06-21 18:47
Antal inlägg: 1408

Bor i ett gult tegelhus från 60-taletmed uppvuxen trädgård (päronträd, äppelträd, körsbär, vinbär, silvergran och en gigantisk häck som skymmer all insyn) Vi har inte renoverat något ännu och behovet finns väl egentligen inte förutom att man vill ha sin egen stil. Tack och lov är det redan ljust och fint. Mycket vitt vilket jag är svag för. Så småningom ska jag göra det till ett äkta shabby shic hem.

lika grön - Ej medlem längre2008-06-21 18:48
Antal inlägg: 1

Ursäkta men dom stolarna är ju rent ut sagt gräsliga!

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-06-21 18:49
Antal inlägg: 3298

Här hemma är det mycket 50-70-tal och övriga retro detaljer/möbler. Många fina tavlor av suveräna Eskilstunakonstnärer, samt Tintin-tavlor från 70tal + tygbonad på väggar. Plottrigt gillar jag inte. Det ska vara rent och ordning. Barnens rum ligger tyvärr efter rent inredningsmässigt pga dålig ekonomi, så där är det mest hopplock och ikea :-) Är aningens pedant men har tyvärr inte råd att ordna allt så jag kan trivas till fullo. Är du superintresserad av mitt hem emmylicious kan du få en länk, lägger inte ut den här :)

Bryr mig inte mycket om hur det ser ut hos andra om de själva inte tycker det är roligt att fixa och dona i hemmet så att man ska kommentera det.

åsnis2008-06-21 18:53
Antal inlägg: 215

Jag tycker om när hem speglar de som lever där. Dessutom gillar jag när hem "växer" fram. Har svårt för rum där allt är fixat minutiöst under en viss period och sedan förblir sådant tills nästa gång det totalrenoveras. Jag trivs i mitt hem där vissa saker är valda med omsorg, andra för att jag behövde en just sådan sak just då. En del saker är arv och gåvor, annat är loppis. Vissa val är inte mina utan gjordes av den förre ägaren (köket tex) men eftersom det fortfarande fungerar har jag inte samvete att slänga ut fullt fungerande vitvaror till förmån för några som är mer "jag". Tycker öht att den totalrenoveringsvind som blåst genom Sverige det senaste decenniet är fullkomligt smaklöst! Med stigande boräntor kan man ju hoppas att efekten blir att folk lägger lite mindre pengar på att blåsa ut och bygga upp kök och badrum och verkligen använder saker tills de inte fungerar längre.

Min bästa sak är mina svarta sovrumstapeter!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?