Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 862 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Teppy | 2008-06-25 20:43 | |
![]() | ung med åsikter.. Hallå! Hur kommer det sig att när en ung person har starka åsikter om något, så ska de äldre oftast säga att "nångång växer du nog upp och du blir klokare" ? Varför? Snälla, man är inte dummare bara för man är ung. Kan ni äldre förstå det? Tröttsamt att bli dumförklarad varje gång man yttrar sig. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-06-25 20:45 | |
![]() | Ja, det är en tröttsam argumentation. Dock ligger det en del i det. Med åren och en massa erfarenheter rikare - goda som dåliga - ändras ens syn på saker och ting. Nu vill jag hemskt gärna säga "Du ska få se". Men jag låter bli. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 20:49 | |
![]() | Verkar ju dock som om vissa här inne bara blir mer dumma ju äldre dom blir, för att dom anser sig ha all rätt för att dom just är äldre. | |
| Teppy | 2008-06-25 20:49 | |
![]() | Jag är 23år, jag har mina åsikter om saker och ting, jag förstår inte varför de skulle ändras så himla mycket bara för att jag blir äldre.. | |
| Teppy | 2008-06-25 20:50 | |
![]() | ligger nått i det Imbattibile. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 20:51 | |
![]() | Äntligen någon som stavar mitt nickname rätt :P | |
| DennisPlz | 2008-06-25 20:51 | |
![]() | Eftersom en person inte förändras mellan 13 och 23, varför skulle denne förändras mellan 23 och 33? (1) (1) Gäller inte 99% av befolkningen | |
| Teppy | 2008-06-25 20:54 | |
![]() | Klart man stavar ditt nickname rätt :) Alltså, så som jag är och de åsikter jag har och sättet jag lever på.. det är ju så jag är uppväxt. Skulle min pappa ha mer rätt att ha samma åsikt som mig tex? Bara för han är äldre? Eller ska alla klaga på honom också och säga att hans åsikt är skit osv? Vad är orsaken då? Inte att han är ung iallafall.. | |
| teamgrens | 2008-06-25 20:57 | |
![]() | med kunskap kommer insikt... det du är så himla säker på nu är du väldigt osäker på om tio år. men man tröttnar fort på alla äldre som alltid säger samma sak. när du blir äldre förstår du. känns som om dem pratar med en sexåring som undrar hur barn blir till. =) men dem har rätt... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 20:58 | |
![]() | Teppy, kom ihåg att typ 98% av alla betapetare är vänsterpartistiska moraltanter, och du är moderat (bra val) :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 20:59 | |
![]() | "nångång växer du nog upp och du blir klokare" ? Är ett ganska klumpigt uttryck. Men man växer upp och väldigt väldigt ofta ändras ens uppfattning om saker o ting hela tiden. Det är väl det som menas, när du växer upp så kommer du se saker på annat sätt. | |
| amoma | 2008-06-25 21:07 | |
![]() | Du kanske inte blir klokare men du kanske förändras, så att tom du tycker det är skönt med mjukisbrallor och hästsvans på en grå onsdagskväll. | |
| Teppy | 2008-06-25 21:10 | |
![]() | ja.. men om jag ändras om 15år, måste man diskutera det nu isåfall? Det jag tycker nu är det som är viktigt. Jag kan inte tycka på något annat sätt idag än det jag gör. Så varför påpeka mina åsikter? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 21:11 | |
![]() | Alla klagar på allas åsikter konstant.. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-25 21:15 | |
![]() | Inte jag. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 21:15 | |
![]() | Sen hör det väl till att leva. Lära av men även kritisera de äldres åsikter. Du är inte den första som fått höra den kommentaren liksom. Och dina åsikter är småspeciella, iaf i mitt tycke. | |
| Teppy | 2008-06-25 21:21 | |
![]() | jo, de kanske de är. Jag menar inte bara att de är jag som får de kommentarerna, utan de flesta i min ålder och neråt får dessa kommentarer. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-06-25 21:22 | |
![]() | Känner inte igen mig ett enda dugg, minns inte en enda gång någon sagt åt mig att "när du bara blir äldre får du se". Kanske har du lite mer radikala åsikter som tycks höra ett ungt tänkande till. Inte vet jag. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-06-25 21:48 | |
![]() | Det är ingen fara Teppy, sen när du är äldre kommer du inte få dom där kommentarerna lika ofta. Om det beror på dig själv eller om det bara är en ren åldersfråga kommer du nog själv kunna svara på då. | |
| jeehunmoon | 2008-06-26 00:23 | |
![]() | Det känns som att svensken ju äldre han eller hon blir, rättar sig i ledet mer för varje år som går. Att sticka ut blir osvenskt (osvenskt tycker jag för den delen ofta är något positivt) och Jante Svenssons reagerar starkt för det går inte att ha kontroversiella idéer om nånting. Alla kontroversiella uttalanden riskerar att bilda en revolution och det finns risk att fler anhängare sluter upp, detta mina vänner är Jante Svenssons rädda för. Det finns inget farligare än att rubba den konservativa idyllen Jante lever i nu. Att det är yngre personer (jag antar att forumskaran vill anse mig som en av dem eftersom jag har alldeles för burdusa idéer) som har dessa lite udda och kontroversiella synvinklar är inget konstigt. Ni har inte satt klorna i oss än. Hoppas att alltfler av oss låter sin uppstudsighet överleva 30-sträcket säger jag. | |