Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 772

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_Candid - Ej medlem längre2008-07-01 13:41
Antal inlägg: 2602

Bra tips för att ta sig upp i tid på morgonen?
Kom att tänka på det här eftersom jag har en lillebror på besök som bett om väckning på morgonen, men om han ska upp t ex klockan åtta så svarar något halvt i sömnen och somnar om, och efter kanske två timmar, då man sagt till en gång i kvarten, tar han sig äntligen upp.

Hörde en kompis som hade svårt att vakna som ställde kaffe intill sängen på kvällen och då han vaknade tog han en klunk kallt kaffe, så somnade han inte om, men det lät inge vidare gott :P

Och hörde en som ställer två klockor, den första ringer en stund före den andra, den andra klockan som är mer högljudd står en bit bort från sängen, då måste han upp och stänga av den.

Finns det andra bra tips?

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-01 13:43
Antal inlägg: 6214

Det enda raka är att bara ta ett skutt ur sängen. Att inte orka upp är rent psykologiskt! Bestäm dig redan när du lägger dig att du skall gå upp när klockan ringer, sedan just do it!

Budalv - Ej medlem längre2008-07-01 13:46
Antal inlägg: 2199

Jag ska testa kallt kaffe imorgon. Det var ett trevligt tips :)

Miss_jk2008-07-01 13:47
Antal inlägg: 8941

Ja, jag säger som dudeniro. Gå upp bara, så fort som möjligt. Jag kan dock inte säga att jag lever som jag lär. Jag snoozar i ca 45 minuter innan jag går upp, och jag blir bara tröttare och tröttare för varje gång klockan ringer. Är hyfsat pigg första gången, men efter en snoozning så är det kört.

grönöga - Ej medlem längre2008-07-01 13:50
Antal inlägg: 5570

Jag har jättesvårt för att komma upp på morgonen, och om någon med lagom mjuk stämma säger till mig en gång i kvarten så tar det nog ca två timmar för mig också... Säg till honom att du bara väcker och ger EN påminnelse, går han inte upp då *för det är just vad det handlar om, att gå upp och inte ligga och dra sig* så får han skylla sig själv.

nystan12008-07-01 14:05
Antal inlägg: 3414

Dra av honom täcket!

Suds McDuff2008-07-01 14:06
Antal inlägg: 1308

Ta och slit av han täcket! Utan täcke somnar man inte om haha

_Candid - Ej medlem längre2008-07-01 14:10

Haha, jag fattar =) Jag säger till för snällt helt enkelt. Säga till konsekvent och bara en påminnelse låter bra, ska testa imorgon så får han skylla sig själv om han sover bort dagen sen ;)

illiterate - Ej medlem längre2008-07-01 14:11
Antal inlägg: 6521

Det bästa vore att ha en väckarklocka som intravenöst matar en med koffein och sockerlösning tio minuter innan det är dags att gå upp. Den ska inte heller ringa, utan bara pumpa in näring och få upp blodsockret och koffeinnivåerna tills man vaknar av sig själv.

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-01 14:11
Antal inlägg: 547

Pappa var elak och slog på brandlarmet vareviga morgon. Effektivt men det var inte glada barn som kom vandrande.

illiterate - Ej medlem längre2008-07-01 14:21
Antal inlägg: 6521

Han hade nog inte hört sagan om Peter och vargen. Här i min studentkorridor är det nästan mer regel än undantag att brandlarmet tjuter minst en gång i veckan i köket. Numera ignorerar i princip alla brandlarmet.

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-01 14:23
Antal inlägg: 547

Han varvade med att slå i kastrull. Pappa är min stora idol men just då kunde gärna en meteorit fått trilla ner på gubben.

nystan12008-07-01 14:32
Antal inlägg: 3414

Hahaha Pmskossa! =)

emmylicious2008-07-01 16:02
Antal inlägg: 4501

alltså, att bara hoppa upp ur sängen är ganska svårt när man stänger av alarmet i sömnen... Jag sätter 3-5 alarm varje morgon på mobilen för att komma upp. I morse räckte inte ens det. Då stängde jag av allihopa men som tur var har jag backup - mamma.

Det konstiga är att jag inte alls var så här när jag bodde i egen lägenhet. Då gick jag upp max 3 minuter efter att klockan ringde. Imorse tog det 45 minuter från första alarmet. Men min mamma har alltid väckt mig. Hennes förbannade kontrollbehov blir inte tillfredsställt om hon inte får tjata några gånger. Det värsta är när hon kommer och berättar för mig vad klockan är eller liknande, när jag PRECIS ska resa mig upp ur sängen.

Förlåt, var tvungen att ta ut lite aggressioner som min mamma ger...

emmylicious2008-07-01 16:03

Jag har massor av fler aggressioner men jag har inte ord att beskriva dom.

Miss_jk2008-07-01 16:04
Antal inlägg: 8941

Men har du mobilen vid sängen då? Jag gjorde samma sak förut, men då la jag den på andra sidan rummet i stället så att jag var tvungen att gå upp och stänga av den.

Azetae2008-07-01 16:06
Antal inlägg: 60

Sovjetsika nationalsången framförd av Russian Red Army Choir är det bästa man kan vakna till, en mistlur det sämsta.
Har själv oftast 2 väckarklockor, men det kan hända att jag snoozar i ett par timmar ändå :/

emmylicious2008-07-01 16:13

Jag kan bara ha mobilen i närheten av sängen, för min säng tar upp hela rummet :P

Sisilisko2008-07-01 17:08
Antal inlägg: 1030

När jag har rullgardinen ner kan jag sova hur länge som helst. Det är lika bra att inte dra ner dom om man ska tidigt upp nästa dag då vaknar man småningom av ljuset

_Candid - Ej medlem längre2008-07-01 19:52

Samma person som dricker kallt kaffe för att ta sig upp på morgonen började förresten med det efter att ha gått på ett par arbetsintervjuer och på frågan "Vad är din sämsta egenskap" inte kommit på något annat att svara än att "Jag har så fruktansvärt svårt att komma iväg i tid på morgonen", för ärlig bör man ju vara?
Inget bra knep för att få anställning. Fast nu har han jobb och i tid kommer han. Om det är en vanesak eller om det beror på metoden att ta sig upp vet jag dock inte riktigt :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?