Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stagnelius | 2008-07-04 17:11 | |
![]() | Varför nykterist? Jag har genom min tjejs ena kompis kommit i kontakt med ett rejält trist gäng: De är i 25 års åldern allihop, inte kristna, dricker knappt något, partar aldrig och ikväll fyller en av dem 24 år och då ska det bjudas på tårta och läsk (!!). Symptomatiskt är att allesammans av dessa inte gillar att dansa, gärna pratar om utbildning och jobb och ofta åstadkommer en genuint fjantig jargong som mestadels påminner om när man hade barnkalas och fick nån fix idé om att hitta så många rim som möjligt på ordet ballong (eller motsvarande). Själv har jag förbannat skoj med alkohol som för mig är synonymt med; uppåttempo, urspårning, off-kontroll och njutning. Varför väljer vissa människor att bli gamla och tråkiga i förtid när receptet på sann lycka (buddister göre sig här icke besvär att misstolka begreppet) är en massa alkohol! | |
| Damage | 2008-07-04 17:14 | |
![]() | Dom kanske blir vansinniga och bråkiga när dom får alkohol i sig? ;) O så vill dom inte dansa för dom är för lata :) | |
| Alakai | 2008-07-04 17:16 | |
![]() | Varför fyllerist? Jag har genom min killes ena arm kommit i kontakt med ett rejält kul gäng: De är i 15 års åldern allihop, kristna, dricker något, partar alltid och ikväll fyller en av dem 14 år och då ska det bjudas på tårta och sprit (:D). Symptomatiskt är att allesammans av dessa inte gillar att chansa, gärna pratar om bilar och jokk och ofta åstadkommer en genuint finurliug jargong som mestadels påminner om när man hade fylsittning och fick nån fix idé om att hitta så många rim som möjligt på ordet hallonsmakskondomutansäde svätska (eller medsvarande). Själv har jag förbannat skoj med metanol som för mig är synonymt med; uppåttempo, nedåttempo, okontroll och död. Varför väljer vissa människor att bli uppåt och delvist förlamade i förtid när receptet på sann olycka (satanister göre sig här icke besvär att misstolka begreppet satanist) är en massa metanol! | |
| zmiley | 2008-07-04 17:17 | |
![]() | Jomen, alltså.....hmmm......elle r? Jag behöver inga mängder med alkohol, men dricker ofta. Håller med om att alkohol "låser upp" många människor. Samtidigt är det nog faktiskt så att de som har riktigt kul utan att supa sig i trasor är att gratulera. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-04 17:18 | |
![]() | Sällskapsdricker eller vad zmiley? | |
| Jumanjia | 2008-07-04 17:19 | |
![]() | äh man behöver inte alkohol för att ha kul. men jag dricker gärna *ler* | |
| zmiley | 2008-07-04 17:22 | |
![]() | Sällskapsdricker på sätt och vis, men på inrådan av e-solu har jag lärt mig att gilla mitt eget sällskap såpass mycket att jag sällskapsdricker även själv. | |
| y not | 2008-07-04 17:23 | |
![]() | Stagnelius, hur vet du att din tjejs kompisar åldras snabbare och har tråkigare än du. Det kan ju faktiskt vara tvärtom de som har roligast eftersom de inte behöver alkohol så kan de ju ha roligt jämt, liksom att alkohol faktiskt påverkar åldrandet i negativ riktning. Sen om inte de roar dig så behöver du ju inte ha med dem att göra, troligen är uppfattningarna ömsesidiga | |
| lindad | 2008-07-04 17:30 | |
![]() | De kanske blir jättebakis bara av nån öl/nåt glas vin/en drink. För mig är det inte värt att dricka mer än ett glas vin/1-2 öl. Blir så fruktansvärt bakis att jag t o m funderat på att sluta dricka helt. Dock gillar jag rödvin och öl så jag tillåter mig ett glas rött eller 1-2 öl. Inte mer än så. Jag kan ha lika kul utan alkohol. Sprit har jag slutat dricka helt pga bakis skakishet. | |
| Nasty Nimrod | 2008-07-04 17:32 | |
![]() | Jag kan dricka utan att ha kul, som sagt... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-04 17:33 | |
![]() | ;) Jag tål väldigt lite vilket är väldigt bra och ekonomiskt. | |
| Taka | 2008-07-04 17:36 | |
![]() | De kanske helt enkelt är trötta på mentaliteten att alkohol är så sjukt coolt. Man kan helt klart ha trevligt utan alkohol och tårta och läsk låter jävligt gott. Känns väldigt tragiskt om man måste ha alkohol för att ha kul. Intressanta samtal om jobb och utbildningen låter väldigt trevligt. Varför hänger du med dem om du tycker att det inte är roligt? Jag håller med Y not, förmodligen är det ömsesidigt att sällskapet inte är roande. Själv skulle jag 10 gånger hellre umgås med ett sådant sällskap än ett som föredrar krogen före intressanta samtal och god tårta. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-04 17:48 | |
![]() | Jag dricker inte alkohol alls, men jag har ju självklart gjort det och tyckt att det varit hur kul och trevligt som helst. Men efter en introspektiv period för några år sedan så gick det inte längre, min kropp reagerade jättestarkt. Som att jag blivit allergisk. Det funkar hur bra som helst för mig att skippa alkohol eftersom jag är ganska lycklig och lättroad, det är snarare eventuellt störande med folk som är så pass osäkra (eller vad det nu handlar om) att de inte kan ta detta. | |
| Stagnelius | 2008-07-04 17:48 | |
![]() | Tja. De dricker inte för att de blir bakis. De dricker för att de inte vill. Och givet respekterar jag de för det. Det tycks finnas fyra grupper av människor: 1. De som inte dricker eller mycket lite. De uppskattar liksom "Taka" en stillsam fredagskväll, helt hemma hos någon, med tårta och läsk och diskussioner om jobb och utbildning. Ibland "spårar det ur" i något harmlöst skämt. 2. De som inte dricker eller väldigt lite men ändå tycker det är skoj att dansa, gå ut på krogen och som faktiskt spårar ur (badar nakna inför folk, står på händer på krogen eller drar igång något lustigt upptåg på fyllan). 3. (Min bekantskapkrets). När det är fest är det fest = alkohol. Människor som dricker alkohol i hyfsad utsträckning (utan att för den skull dricka bara för drickandet skull) och där hälften "spårar ur" så att man får stoff att bygga vidare på lång tid framöver. Människor som dessa iscensätter genom sitt fylleri onyktra situationer som de annars inte skulle göra. De tappar kontrollen - det absolut viktigaste för grupp 1 - och det tycker jag oftast är skoj. 4. Människor som super för att supa. Det är inte lika skoj. Dessa människor tenderar vilja höja musiken på hemmafester för att därigenom sänka samtalsfrekvensen, för att prata är ju inget kul. Sedan går resten av kvällen ut på att ragga. Min generaliseringen är naturligtvis väldigt generaliserade. Kom gärna med förslag på nya kategorier och säg vilken grupp du tillhör?! Vilken grupp tillhör du | |
| Taka | 2008-07-04 17:54 | |
![]() | Väldigt roande hur du framställer "grupp 1" som en grupp som "spårar det ur i nåot harmlöst skämt". Komiskt också hur du förknippar livskvalité med att "spåra ur" och bada naken inför folk samt drickande och självklart krogbesöken, det finns mycket man kan bygga en framtid på, men att bygga relationer på "stoff" som är urspårningar från en fest, låter inte det lite väl tunnt? I alla fall inget jag skulle vilja bygga en relation på. Hur som helst, alla gör som de vill. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-04 17:55 | |
![]() | Jag är en solklar tvåa. Eller nej, det var för luddigt skrivet. Jag dricker alltså inte, men festar gärna ändå. Jag kan komma på himla roliga upptåg och stör mig inte alls på mina vänner som gärna dricker sig fulla när det är fest. Faktum är att jag är så gott som ensam om att vara nykter, men är lika glad och sprallig som alla andra. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-04 17:59 | |
![]() | Men Stagnelius, varför orkar du ens bry dig om hur/om andra dricker alkohol? | |
| y not | 2008-07-04 18:02 | |
![]() | 1. en grupp som hela tiden skall försvara sitt betteende med att dela in mäniskorna i några grupper där den framställer sin egen grupp som den mest sympatiska 2. människor som inser att alla mäniskor har sina olikheter och sina likheter med andra människor men att vi alla faktiskt tillhör samma grupp | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-04 18:04 | |
![]() | Det känns som att jag har druckit min livsranson. Gudskelov för det. Andra får dock kröka bäst dom vill. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-07-04 18:04 | |
![]() | Tack y not. Solklar 2:a här också då. | |