Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-07-04 23:36 | |
![]() | Ärlighet varar alltid längst? Jag är så trött på att vissa är beredda att gå vilka fula vägar som helst för att komma dit de vill. En annan sak som jag börjat lära mig, ärlighet varar inte alltid längst, eller? Är trött på folk som inte vågar/vill stå upp för sina åsikter, eller som vänder kappan för vinden. Nu vill jag fråga er Betapetare, som verkar våga säga vad ni tycker, vågar diskutera loss, är det bara jag som känner såhär? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-04 23:42 | |
![]() | Jag tycker du är lite elak nu, vad är det för fel på de fula vägarna? Bara för de inte är nyasfalterade kan de ha sin charm, de med. "Lite trasiga och knasiga! Det är vår refräng" ;) Du är för övrigt inte ensam om att vara trött på falskt skådespeleri, nej. :) | |
| DennisPlz | 2008-07-04 23:44 | |
![]() | Ärlighet vara längst verkar vara en populär uppfattning, men ingen(!) lever upp till det. Slutsats: ärlighet, alternativt långvarighet är oönskat. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-04 23:49 | |
![]() | Nephelia, Bara för att alla andra gör fel så behöver inte du göra det, visst är det bekvämt att koppla bort hoppfullheten och gå in i ett moln av realism, men livet blir gärna innehållslöst utifrån det perspektivet. Om ärligthet får dig att sova bättre så är det att rekommendera, varför skulle du vilja bli som alla de som gjort dig besviken? | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-07-04 23:53 | |
![]() | Ikväll har jag varit brutalt ärlig och rak i en viss fråga, men jag är rädd för att det kommer slå tillbaka på mig själv senare, många uppskattar inte ärlighet som sagt.. de vill hellre tro på det som är bekvämast att tro på. | |
| zmiley | 2008-07-04 23:55 | |
![]() | Jag är en typisk kappvändare. Nästan i klass med en riktigt bra bilförsäljare. Det räcker långt men inte ända fram....... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:00 | |
![]() | Att ärlighet varar längst är en sån där gullig barndomssaga som får barnen att bli mer lätthanterliga under uppväxten. De flesta växer dock ifrån den illusionen och lär sig att ärlighet bara är symptom på bristande förfärlighet. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:02 | |
![]() | zmiley: men det måste ju också ge problem till slut, att vara kappvändare? ordhämnaren: jag känner mig faktiskt lättad, jag har åtminsone stått upp för vad jag tycker, varit ärlig, sen får det bli som det blir. | |
| E_Cantona | 2008-07-05 00:05 | |
![]() | Är man rak och ärlig behöver man inte oroa sig för att sanningen kommer och biter en därbak. Säger man vad man tycker så har man ju ryggen fri:) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:06 | |
![]() | E_Cantona: Såvida man inte vänder om och går därifrån efter man skällt ut Rambo, omg! | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:08 | |
![]() | Du klär i vitt | |
| zmiley | 2008-07-05 00:08 | |
![]() | Njae problem har/får man hursomhelst. Nackdelen med att vara sån är att man blir genomskådad förr eller senare men det gör bara ont när det är nån man verkligen bryr sig om. | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:08 | |
![]() | hm skulle till Nep | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:09 | |
![]() | zmiley Hur står du ut med att bli genomskådad som patetisk och köra vidare då? | |
| zmiley | 2008-07-05 00:12 | |
![]() | Vem har sagt att jag blir genomskådad som patetisk? | |
| E_Cantona | 2008-07-05 00:13 | |
![]() | Fast betänker man åldern på Rambo så är han väl inte så snabb, kanske lite taskig syn oxå;) | |
| jeehunmoon | 2008-07-05 00:17 | |
![]() | Orddevisen "ärlighet varar alltid längst" skapades väl av att ärlighet faktiskt varar längre än lögnen, ärligheten i en viss fråga är oändlig, där lögnen bara är så långvarig den hinner bli tills den upptäckts. | |
| halvkass | 2008-07-05 00:20 | |
![]() | Skit i vad som varar längst och fundera på vad du själv mår bäst av. Jag har konstaterat att jag somnar bäst på kvällen om jag alltid är ärlig. Men, och det är ett stort men, man behöver inte gå och bli plump och elak. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-05 00:26 | |
![]() | Jag testade vara helt ärlig jämt ett tag i sena tonåren. Man blev väldigt ensam kan jag säga. | |
| Candee | 2008-07-05 00:34 | |
![]() | Bara för att man är ärlig betyder ju inte att man vräker ur sig vad som helst. Många förväxlar ärlighet med att säga vad man tänker och tycker jämt. Det är ju inte det ärlighet handlar om utan mer att man är sig själv och säger saker och ting efter det man själv står för. Det som sagt behöver ju inte betyda att man måste vara plumt till gränsen elak för det.. Ärlighet med lite finess och taktik brukar funka för mig. Man kan linda in ord lite sockersött och ändå vara ärlig.. | |