Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jeehunmoon | 2008-07-07 04:51 | |
![]() | Victoria's secret, ett bevis för vad? Spankulerade i Victoria secrets butik idag. Då får jag syn på den gigantiska delen med "body mists". En hel uppsjö med olika dofter enbart som helkroppsparfymering. Verkar finnas en enormt stor marknad för detta? Tjejer och kvinnor, använder ni sådant? Detta tror jag alldeles bestämt ALDRIG kommer slå som produkt för män. Denna tråd är för mig ett exempel på att kvinnor och män ALDRIG kan bli jämställda vad gäller fåfänga. Där dofter, smink, sexiga underkläder och andra fåfänga produktinköp ingår. Huvudfråga; Tror du att vi kan komma att bli jämlika inom detta område, eller inte? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-07-07 05:16 | |
![]() | du e lost, men du vinner priset i generalisering | |
| jeehunmoon | 2008-07-07 05:24 | |
![]() | Du vinner priset som årets mest respektlösa? Går OT i första inlägget och säger att jag är lost, vilket jag tolkar som en förolämpning. Vill inte ens höra dina fortsatta åsikter i den här tråden. | |
| emmylicious | 2008-07-07 07:37 | |
![]() | Aldrig hört talas om och aldrig använt heller. Kommer män och kvinnor någonsin bli jämlika? Jag önskar att det nån gång kommer bli så, men tror dock inte på det :( tyvärr | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-07 07:39 | |
![]() | lejonmix har koll. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-07 07:43 | |
![]() | Jämlika är vi väl i det ögonblick vi möts som vänner snarare än man och kvinna, likadana däremot, nej tack | |
| miss_ia | 2008-07-07 08:15 | |
![]() | Jämlikheten kommer aldrig bli 100% och vaför gnälla om det?! Vissa saker är dock fel: lika löner borde vara en förutsättning. Lika mycket "arbete" i hemmet likaså. Vissa saker är det skillnad på och kommer så förbli: Vi är kvinnor, ni är män. Vi kvinnor kanske är mer fåfänga, men vissa män är duktiga dom med. Vill verkligen alla ha total jämställdhet? Nej, jag tror inte det. Jag vill bli uppvaktad, jag vill göra mig vacker (de dagar jag vaknat på rätt sida), jag vill att min man fortsätter laga mat hemma. Och samtidigt vill jag diska och städa, jag vill arbeta med det jobb jag har. Dock kunde min lön höjas;) | |
| mimmipigg1 | 2008-07-07 08:18 | |
![]() | Inom det området finns ingen anledning at vi ska vara jämlika. Arbete, lön, ansvar över hem och barn, ja där är det jämställdhet som gäller. Dock inte att förväxla med att vi måste vara likadana, för det vore olyckligt om vi försökte bli.. | |
| ANDERStG | 2008-07-07 08:31 | |
![]() | jeehunmoon: Jag måste nog hålla med lejonmix. Dock vill jag översätta 'lost' för att minska på onödigt inflytande från engelskan. Jag väger mellan 'förlorad' och 'förtappad', det lutar mot det senare. ordhämnaren: Din jämlikhet låter väldigt asexuell och tråkig. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-07-07 08:32 | |
![]() | Killar kan visst vara fåfänga, men bara för det luras vi inte att köpa varenda skönhetsprodukt som finns. Jag tittar mig i spegeln, väljer schyssta boxers och vill gärna vara säker på att jag luktar gott, och jag tror knappast att jag är ensam kille om det. | |
| Kardanase | 2008-07-07 09:35 | |
![]() | Orkar inte ens ge mig in i en diskussion där de flesta deltagarna så uppenbart inte behärskar de basala begreppen jämställdhet och jämlikhet. Miss_ia - total jämställdhet eller inte är fullständigt utan betydelse för dina möjligheter att bli uppvaktad och behandlad som en kvinna... | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-07 09:49 | |
![]() | ANDERStG, du menar att sex är jämlikt? hur? | |
| Miss_jk | 2008-07-07 10:19 | |
![]() | Om det är vanlig Body Spray du menar, så ja, jag använder det nästan varje dag. Ingen aning om karlar kommer börja använda denna produkt, och jag bryr mig nog inte heller. Jag använder den för att jag vill lukta gott, och så länge killen jag träffar inte luktar illa så skiter jag i vilket. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-07 11:14 | |
![]() | Nej jämställdhet kommer aldrig uppstå. Att ses som jämlikar men ändå accepteras för det kön man är en skön dröm som jag gärna tänker på ibland. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-07 11:17 | |
![]() | Sen, måste man skämmas som tjej om man inte riktigt vet vad body mists är? | |
| Miss_jk | 2008-07-07 11:18 | |
![]() | Varför måste man det..? | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-07 11:19 | |
![]() | Puh :) Jag får googla. | |
| Miss_jk | 2008-07-07 11:24 | |
![]() | Jaha, jag trodde du menade att jag skulle skämmas för att jag inte visste vad det var. Jag var också tvungen att googla, och det verkar vara bodyspray... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-07 11:27 | |
![]() | Min fråga är, varför kan inte killar använda sånt? Reklamen var ju lovande iaf, och någon doft måste finnas som är killvänlig. | |
| ANDERStG | 2008-07-07 12:01 | |
![]() | Kardanase: Men du orkade påpeka att vi inte är insatta. Måhända jäm*heten skulle komma snabbare om man inte hängde upp sig på ordval. Men visst, att försöka få igenom en hårfin poäng i ett sånt här forum är som att slå en död häst. | |