Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 594

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mirre722008-07-17 17:42
Antal inlägg: 4

Dåliga förlorare
Borde finnas en "Svart lista" där sådana som avbryter spelet bara för att de håller på att förlora kan skrivas upp. Just nu jätteirriterad då en spelare bara kopplar ner och så får man vänta i 5 min för att inte avbryta spelet och få minuspoäng. Nu fick jag +57 istället och han fick -63. Hade ju varit bättre för honom att ge upp!

felghen2008-07-17 17:44
Antal inlägg: 162

Något ännu störigare är folk som lämnar när dom ser att man fått ett bra startläge på slumpad... tror inte ens idioten förlorade något på att lämna eftersom inga ord var lagda.

emmasilen2008-07-17 17:44
Antal inlägg: 96

men det va väl bra för dig:)

Susssen2008-07-17 17:48
Antal inlägg: 286

Dom borde skjutas de asen! ;)

krutmarie2008-07-17 18:03
Antal inlägg: 1696

Mirre 72, hur kan du veta att personen inte blev nedkopplad utan att själv vara orsak? Jag har blivit nedkopplad många ggr både när jag har varit i ledningen och legat under, det är otroligt frustrerande både ock. Kanske hade jag inte vunnit när jag ledde och ev kommit ikapp med ett par bra ord och rätt läge.

Det är inte alltid så att man kopplar ner sig själv. För det mesta tror jag faktiskt att man är helt oskyldig och varför ska man då hamna på nån "svart lista"?

Maybach2008-07-17 18:10
Antal inlägg: 2664

En person som ger upp skulle jag kalla en bra förlorare. Jag vinner ju en massa i rating på det!

mrperfect2008-07-17 18:17
Antal inlägg: 11437

Då jag haft tekniska problem brukar jag skriva ett meddelande till personen jag försökt spela mot och förklara varför jag försvann. Men jag är ju mrperfect så jsg gör ju aaaaldrig fel :P

MyNy - Ej medlem längre2008-07-17 18:29
Antal inlägg: 583

Hade en kille som skrev till mig att han inte ville förlora mot en yngre TJEJ. Då han ansåg väl att det var under hans värdighet
Pftt..
Jag läxade upp honom och vi pratade om just det här med dåliga förlorare. Det slutade med att han avbröt ändå, med gott samvete.
DET tycker jag är en dålig förlorare

werigo - Ej medlem längre2008-07-17 18:58
Antal inlägg: 137

Hur det än är så tycks de flesta vara livrädda för att tappa rating.Snälla ni,det är bara ett spel ju.
Det är ju på inget vis livsavgörande att tappa lite rating,den kommer ju dessutom tillbaka om det finns nåt användbart innanför pannbenet.

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-17 19:00
Antal inlägg: 9141

Pannbiff är inte så gott. Fast funkar bra ihop med stekt gul lök, dock.

Tettis2008-07-17 19:08
Antal inlägg: 173

Kan ju även vara så att personen i fråga fått telefon, besök, ledsna barn eller något. Fast då kan man ju skriva nåt innan man sticker.

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-17 19:13
Antal inlägg: 559

mirre, du fick ju +57, varför gnälla? så jävla less på allt jävla gråtande över folk som ger upp, inte tackar för match, inte säger hej eller inte gratulerar en rullning...att det kan uppröra någon så till den milda grad att så många trådar måste ta upp det övergår mitt förstånd.

Visst kan man väl vara trevlig, men om man inte orkar chatta med sin motspelare så är man väl inte otrevlig bara för det?

13359912008-07-17 19:19
Antal inlägg: 376

Mirre72,
det är ju bara att fixa en egen liten *svart lista*
i ett word-dokument och spara detta i datorn.
Så gör jag.

Maybach2008-07-17 19:32
Antal inlägg: 2664

Och förövrigt så heter det svartlista, inte svart...........lista.

kaparen - Ej medlem längre2008-07-17 19:40
Antal inlägg: 4805

svartlista är det man gör när man skriver upp folk på en svart........ lista.

Har också drabbats av folk som sticker från ett slumpat bräde när jag fick äran att börja och det kryllade av gråa och röda i närheten av "start".
Ett undantag idag dock; en kvinna ( förstås? ) stannade trots att jag hade en gul och tre röda inom räckhåll från "start". Mina sju i given var BMNTGNT, tvingades alltså byta det första jag gjorde.....

krutmarie2008-07-17 19:44
Antal inlägg: 1696

mrperfect, det finns ju fler som vill vara perfekta :-), men ibland kommer jag inte ihåg vem jag spelade mot och då kan man ju gå in och titta på sin statistik och se vem man "gav upp" mot. Tycker det är ett bra tips om det händer att man blir nedkopplad.

Väljer man att koppla ner sig gör man naturligtvis inte så (eller)?

chelz2008-07-17 20:12
Antal inlägg: 83

ge fan i att gnälla, inte mycket bättre att svartlista människor

vintage2008-07-17 21:09
Antal inlägg: 120

ang ge upp innan brickor lagts då startplanen består av massa röda och gula rutor bredvid varandra, är enligt mig okej att göra och jag brukar till och med ge motståndaren extra tid innan jag lägger i en sådan situation, då jag inte tycker det är nån mening att spela då starten innebär flera hundra poäng och därmed avgörs på första draget.
bara tidsödande att sitta o lägga ut alla brickor.
har nu fått flera påhopps-mail av personer som anser att man e ett avskum för att man avbrytit. matcherna hade alltså inte ens påbörjats.
måste känna sympati för dessa människor som inte har ett mer innehållsrikt liv än att sitta och chatta och maila massa okvädes-meningar. det är ett SPEL folks, det ska vara KUL.
sluta ta det på sånt himla allvar!
inte konstigt att det finns krig i världen med sånna attityder!

Zizzi2008-07-17 21:28
Antal inlägg: 866

Matchen avgörs inte i första draget fastän motståndaren får flera hundra poäng.
Personligen tycker jag det är en intressant utmaning att se om jag hinner ikapp eller kanske t o m förbi motståndaren innan matchen är slut.
Det är ju sumpad spelplan och det innebär att vad som helst kan hända poängmässigt under matchens gång.

vintage2008-07-17 22:14
Antal inlägg: 120

visserligen. men jag tycker inte att det är befogat att hoppa på människor på det sätt vissa gör.
DET tycker jag är osportsligt om nåt!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?