Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:37 | |
![]() | godtycke? Att det finns övervakare här har jag inget emot, men att det godtyckligt sållas bland inlägg när man inte gillar något som skrivs om polare, och tas bort illa kvickt när det gäller kompisar känns lite fel. Finns vissa här som ostört får snacka skit om andra, samtidigt som några får hålla på utan att nån säger till. Vissa övervakare har tydligen en nära relation med en del "skribenter" och tystar varenda liten stymmelse till kritik utan att blinka. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:45 | |
![]() | den här tråden lär inte överleva så länge... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:47 | |
![]() | Kan du ge konkreta exempel på orättvisor i trådar så man vet vad du menar? | |
| barbi | 2008-07-18 12:48 | |
![]() | de tror inte ja heller:( tråkigt men sant | |
| jellyflower | 2008-07-18 12:50 | |
![]() | Jag tycker inte man ska skriva om skribenterna här, oavsett om de är övervakarnas polare eller ej. Det är stor skillnad på att kommentera varandras inlägg och varandras personer. Inlägg typ "Du är en idiot" är föga givande i en diskussion och gör bara trådar oläsligt långa. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:52 | |
![]() | Beta är en instruktionsbok i vad som händer om man ger inkompetenta tjänstemän för stora befogenheter *ler* | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:56 | |
![]() | Om jag kallar en person idiot så kan man nog anta att jag blir varnad, men om jag kallar en person idiot som är kompis med övervakare så får jag nog veta att jag lever, kolla fjanttråden så får ni se! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-18 12:59 | |
![]() | Ska det vara regler, ska de ju gälla lika för all, helt klart, men å andra sidan - slutar man kalla folk för idiot så uppstår inte problemet. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:02 | |
![]() | men det handlar ju om att vissa får smädas och vissa får inte... Bara för att man känner en person så ska man inte tillåta idiotinlägg? Enbart för att varna dem som inte håller med och inte vill vara med i inbördes beundran? | |
| gubbi | 2008-07-18 13:09 | |
![]() | Jag hoppas dock att alla inser att det är i princip omöjligt att moderera ett sådant här forum utan att ett visst mått av godtycke förekommer och att felakigheter begås ibland. Det handlar trots allt om människor och det finns olika toleransnivåer även hos oss forumvärdar - även om jag helt och hållet håller med om att ingen ska smädas oavsett vem det må vara. I idealfallet finns det ett helt objektivt sätt att hantera allt som sägs och skrivs, men att tro att man helt kan komma undan godtycke är en smula naivt. Ska man dessutom peka på fall av godtycke tycker jag även att man i rättvisans namn får lyfta fram de saker vi gör som faktiskt fungerar riktigt bra och som ser till att det ändå kan snackas och föras vettiga diskussioner här. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:12 | |
![]() | javisst gubbi. Men jag stör mig ändå på när någon blir varnad när man bråkar med nån, dessutom när idioten som skriker högst inte blir det, bara för att hon är bundis med en övervakare. | |
| gubbi | 2008-07-18 13:15 | |
![]() | Oftast tas inlägg bort för att det rör sig om personangrepp, olämpligheter eller för att något intern dispyt brutit ut som inte har särskilt mycket med tråden att göra. Den typer av dispyter kan man med fördel ta privat. Dessutom är det så att har man synpunkter på hur forumet modereras eller hur vissa användare behandlas så är det alltid betydligt bättre att ta det med någon av oss privat än att starta en tråd om det. Jag har faktiskt i ärlighetens namn svårt att se poängen med denna tråd och vad du hoppas att den skall leda till. | |
| barbi | 2008-07-18 13:16 | |
![]() | såklart gör ni övervakare massa bra jobb oxå! men ja tror jätte håller me om de oxå men.. personligen så tycker ja att vissa får ta me skit än andra här inne:( | |
| gubbi | 2008-07-18 13:17 | |
![]() | Men är ni helt övertygade om att det rör sig om godtycke? Det kan inte ha något att göra med hur dessa personer agerar i spelrum och forum? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:18 | |
![]() | poängen med denna tråd är att belysa det faktum att vissa övervakare har sina kompisar som tydligen får skriva vadsomhelst om vemsomhelst utan åtgärd. Och att man får varning om man råkar svara på ett otrevligt inlägg på ett liknande sätt..svårt att fatta eller? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-18 13:18 | |
![]() | Om du anser att du behandlas orättvist /att vissa behandlas annorlunda, är det väl lättast att ta kontakt med den spelvärden/forumvärden. Jag hinner absolut inte se allt, och det är lättare för mig att se saker i forum då det är de jag "känner till" som har hamnat i blåsväder eftersom de har kontakt med mig. Håller med gubbi om det han skrev i övrigt, och hoppas du mailar mig eller någon annan spelvärd/forumvärd om du upptäcker nåt galet i forumen. Det finns riktlinjer för alla i forumen, och jag hoppas att jag bedömmer efter de som finns oavsett vem som skriver. Det är ju inte direkt så att vi är elaka människor som skyddar speciella människor, utan snarare så (för mig) att vissa personer mailar/msn/irc'ar/sms'ar då saker händer och då kan man direkt söka upp en eventuell konflikt. Jag har inte koll på allt som skrivs tyvärr. Om det är ett enskilt fall/person du menar nu Jättetrevlig så är mitt råd att du mailar ist så att ingen person hängs ut här. | |
| gubbi | 2008-07-18 13:19 | |
![]() | Alla enkla, effektiva och praktiskt genomförbara förslag på hur man avlägsnar godtycke i ett forum modererat av ett stort antal personer där modereringsbeslut ofta måste tas snabbt emottages med tacksamhet. | |
| barbi | 2008-07-18 13:20 | |
![]() | de vet ja inte iaf ja utgår bara ifrån de ja ser i forum o de ja själv har vart me om:( men ja måste oxå säga att ja tycker att vissa av er övervakare är super gulliga när de verkligen gäller får inte nämna namn:(( men i bla trådar som "dräktig tik" "kol" | |
| gubbi | 2008-07-18 13:22 | |
![]() | "poängen med denna tråd är att belysa det faktum att vissa övervakare har sina kompisar som tydligen får skriva vadsomhelst om vemsomhelst utan åtgärd. Och att man får varning om man råkar svara på ett otrevligt inlägg på ett liknande sätt..svårt att fatta eller?" Den sista meningen är väl ett klockrent exempel på att det är tämligen meningslös att fortsätta en diskussion med dig om man inte ens klarar av att hålla en trevlig samtalston. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-18 13:23 | |
![]() | Ni gör ett bra jobb. men inte alla, ska man inte vara opartisk? Otrevligheter ska stävjas, men inte bara vissa? enligt regler så ska jag ju inte hänga ut nån speciell, men den personen vet nog.. | |