Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 594 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:39 | |
![]() | Kommatering Vet att det finsn en o annan språkpolis här på betapet... Citatet nedan är hämtat från en annan tråd men belyser så väl hur innebörden i en mening dratiskt förändras om man inte sätter ut kommatecken "En dag var mannen o lillasyster ensamma i familjens hus. Lillasyster kommer in i köket där mannen sitter med sitt morgonkaffe iklädd endast kortkort kjol och tajt liten top." Det är ju upp till mannen hur han klär sig, men ändå... :) Så här ska det naturligtvis vara: En dag var mannen o lillasyster ensamma i familjens hus. Lillasyster kommer in i köket, där mannen sitter med sitt morgonkaffe, iklädd endast kortkort kjol och tajt liten top. Ni kära beta-språkpoliser har säkert fler exempel...? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:42 | |
![]() | jojo herr kapar-polis, jag såg oxo det men orka inte ändra... jag skrev ner det snabbt bara..men ni fattar ju det, o det e ju huvud saken (särskrivet) som: fryst kyckling lever | |
| vindsus86 | 2008-07-18 16:44 | |
![]() | jag tror inte alla hade förstått vad du menade, nej. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:44 | |
![]() | finns knappt ett enda inlägg utan ngt fel i det, grammatiskt, felstavat, avstavat, dataspråk, chattspråk osv osv.. men jag kan börja påpeka allt jag ser om du vill ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:44 | |
![]() | Jag tycker inte att den kommateringen är lika bra som: En dag var mannen o lillasyster ensamma i familjens hus. Lillasyster kommer in i köket -- där mannen sitter med sitt morgonkaffe -- iklädd endast kortkort kjol och tajt liten top. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:45 | |
![]() | vindsus: det har med IQ o göra | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:46 | |
![]() | illi: just så...kaffet hade kortkort kjol ;) bra uppfattat | |
| In_cog_nito - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:46 | |
![]() | Vad är dealen med två tankestreck? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:47 | |
![]() | o topen satt på handtaget på koppen, ursexigt :P | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:48 | |
![]() | In_cog: det e inte tankestreck.. det är minustecken, o två minus gör ju att det blir plus... right? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:48 | |
![]() | du läser mina tankar, illi... Funderade faktiskt på tankestreck som rubrik :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:49 | |
![]() | Eller varför inte omformulera meningen helt så att det framgår tydligare och utan missförstånd vad som menas? En dag var mannen (Person A) och mannens blivande frus lillasyster (Person B) de enda människorna som befann sig i Person B:s familjs hus. Då Person A sitter i köket, i färd med att dricka sitt morgonkaffe, kliver Person B in i köket. Person B är vid detta tillfälle iklädd kortkort kjol samt tajt liten top, och utöver detta inga andra klädesplagg. | |
| Sigrid1901 | 2008-07-18 16:50 | |
![]() | När lillasystern kommer in köket, iförd endast kortkort kjol och en tajt liten top, sitter mannen där med sitt morgonkaffe. Vore väl ett elegantare sätt att skriva det på? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:50 | |
![]() | Dubbla minusteckan översätts av de flesta ordbehandlare automatiskt till ett tankestreck, dvs -- blir automatiskt – eller varför inte — om man tänker väldigt långt. | |
| vindsus86 | 2008-07-18 16:51 | |
![]() | ja elpatron, man ser ju på hur du skriver att det vimlar av IQ i ditt huvud. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:52 | |
![]() | illi skrev: "de enda människorna som befann sig i Person B:s familjs hus" FEL FEL FEL... dom hyrde huset, det tillhör familj C | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:52 | |
![]() | Attans! :) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:53 | |
![]() | vindsus skrev: "ja elpatron, man ser ju på hur du skriver att det vimlar av IQ i ditt huvud." det kan inte vimla av IQ, däremot av hjärnceller, som du tydligen har singularis av, kallad turist, för den är där tillfälligt... ;) | |
| Sigrid1901 | 2008-07-18 16:54 | |
![]() | Ett vanligt kommateringsfel folk gör är att glömma det sista kommat före och i en upprepning: Det var en vacker, klar och kall vinterdag. Det skall istället vara: Det var en vacker, klar, och kall vinterdag. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 16:55 | |
![]() | Sigrid: NU hade du fel faktiskt...det ska inte va komma mellan KLAR och OCH. | |