Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| swingmatism | 2008-07-25 12:58 | |
![]() | exorcism av astrala besökare. två frågeställningar - den ena kanske mer relevant och sedan den andra som underrubrik (huvudrubriken på tråden). vore det möjligt att, under en astral projektion, husera en annan kropp - dela värd med en annan själ? och, om detta nu är möjligt, hur blir den utsatta värden kvitt nytillskottet; fungerar en traditionell exorcism (huvudsakligen använd till att driva ut onda andar) på en astralkropp tillhörande en annan människa? | |
| Sigrid1901 | 2008-07-25 13:01 | |
![]() | Om man står där två currylinjer möts funkar det utmärkt. | |
| ANDERStG | 2008-07-25 13:02 | |
![]() | Nej, du bör nog installera om Windows i så fall. | |
| swingmatism | 2008-07-25 13:07 | |
![]() | oseriösa inlägg som bara syftar till att bevisa sin egen okunskap undanbedes. men så, om det nu är så att currylinjerna ligger rätt (jag har personligen varken vidare kunskap eller erfarenhet från utnyttjandet utav dessa) kan man då på egen hand driva ut snyltgästen? | |
| Suds McDuff | 2008-07-25 13:10 | |
![]() | Jag tror det här ska stå under 'IRL-spel' | |
| swingmatism | 2008-07-25 13:18 | |
![]() | ...och jag tror att jag nyss bad att få slippa idiotiska inlägg. | |
| DennisPlz | 2008-07-25 13:27 | |
![]() | Astral projektion och liknande utomkroppsliga fenomen är konstruerade i, och endast i, ditt huvud. Detta har bevisats om och om igen, och att folk fortfarande tror att deras klara/vakna drömmar är något annat är det enda miraklet i sammanhanget. Svaret på din fråga är: nej, eftersom ingen av komponenterna existerar (astral projektion, själ, andar). | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-25 13:30 | |
![]() | Jag väntar på den dagen då man lyckas teleportera en människa. Läste i nån sån där fräsiga tidning, typ Vetenskapens värld, att man ska vara på god väg. Minne ej riktigt hur de hade tänkte sig det hela, men tydligen ska det gå flytta materia på ett sammanhängande vis. Då blir det ju intressant var själen tar vägen. Om den inte sitter fast fysiskt i ett organ borde den hamna någon annanstans än vad kroppen gör. En astral projektion i sig, bara det. ;D | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-25 13:31 | |
![]() | Minns* Alltid ska något ord retas med mig. | |
| swingmatism | 2008-07-25 13:32 | |
![]() | okej, tack för din åsikt - som inte svarade på någonting. | |
| swingmatism | 2008-07-25 13:34 | |
![]() | man ska samla alla vilsna själar och göra sig en hacka med högstbjudande? | |
| perhakan | 2008-07-25 13:40 | |
![]() | Swingmatism, det verkar föga troligt att du finner en äkta exorcist på denna site. Du kanske kan kontakta katolska kyrkan eller någon shaman? Vore intressant att höra om du fick fram något mera. | |
| swingmatism | 2008-07-25 13:46 | |
![]() | nej, jag hade väl inga större förhoppningar - men förvånas däremot desto mer över hur många idiotiska svar man får. alla övertygelser är självfallet välkomna - och skeptiker är väl inte ovanligt - men att dessa bemödar sig svara på inlägg och därtill inte läsa frågan i tråden. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-25 13:47 | |
![]() | va kul med nya talanger som vill chatta!:) | |
| Piaree | 2008-07-25 14:17 | |
![]() | Med risk för att komma en bit från ämnet, men jag har under en tid följt Paranormal State på kanal 5. För de som inte vet, handlar det om en grupp collegestudenter som undersöker övernaturliga fenomen & driver ut spöken ur hus. Till sin hjälp har de teknisk utrustning & medium. Det jag undrar är, hur vet dom hur dom ska göra för att driva ut andarna ur husen? Härom dagen skulle dom bilda en cirkel för att öppna en "vortex" till en annan dimension som andarna kunde ta sig ut igenom. Vem har sagt till dom att göra så? Hur vet dom att det funkar, man ser den ju inte? Har någon ande sagt till dom att spöken försvinner om man läser "Fader Vår"? Hur hänger spöken egentligen ihop med Gud? Jag pratar alltså inte om demoner utan vilsna själar (jag vet, det är en annan tråd) Jag vill gärna tro på andevärlden, men jag blir bara mer skeptisk av att kolla på programmet. Jag betackar mig för oseriösa svar!!! Min frågeställning må vara dum, men frågar man inte får man inte veta! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-25 14:21 | |
![]() | Varför vill du tro på andevärlden om du inte ens är övertygad om den? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-25 14:24 | |
![]() | swingmatism skrev: 2008-07-25 13:18 "...och jag tror att jag nyss bad att få slippa idiotiska inlägg." Om du slutar fråga idiotiska hypoteser, så slipper du nog idiotiska svar. Trådarna blir ju bara värre o värre, har alla fått solsting. Kannibalism, exorcism, feta ska inte adoptera etc... Hujedamej... | |
| DennisPlz | 2008-07-25 14:25 | |
![]() | Piaree: tv-program som dessa tilltalar de osäkra tittarna som desperat försöker få bevis för att livet de för tillfället slösar bort framför tvn inte är det enda de får. Eftersom osäkra tittare är en stor publik, så är det ett ekonomiskt säkert kort att satsa pengar på manuskriptbaserade verklighetsshower med spöken, andar, demoner och deras utdrivande. | |
| Piaree | 2008-07-25 14:26 | |
![]() | Jag har varit med om konstiga & oförklarliga saker. Eller har jag verkligen det...? Inbillade jag mej bara...? Typ så. Det är ju kontentan av Arkiv X-fenomenet.. | |
| Sigrid1901 | 2008-07-25 14:31 | |
![]() | Jag tycker currylinjerna har kommit bort i sammanhanget. Hur gör man för att bevisa att de existerar när man inte kan mäta dem? Så hur vet man att vinkelpetaren funkar? | |