Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rispåse2008-07-25 23:31
Antal inlägg: 406

Smygrasister
Jag måste bara få säga att det är beklämmande att läsa i en av trådarna......
Att rasismen skulle vara på tillbaka gång kan man dementera å det bestämdaste. Ni som tror att sverige är störst o bäst på det mesta. Stanna hemma! Åk inte till tex Turkiet.
Visste inte att det fanns så gott om rasister här!!!

MustaVeri2008-07-25 23:37
Antal inlägg: 260

Rasister finns överallt, i alla länder, det kommer vi aldrig att komma ifrån.

swingmatism2008-07-25 23:42
Antal inlägg: 509

jag förstår inte poängen. ska vi inte åka till turkiet för att det finns så mycket rasister där?

MustaVeri2008-07-25 23:43

Kanske bäst för att vara på den säkra sidan? Liksom att vi borde låsa in oss i klädkammaren, där kanske vi är säkra från den "stora hemska" världen?

JennyB2008-07-25 23:45
Antal inlägg: 200

Med tanke på porr-trådens tragiska öde... Får vi verkligen prata om sånt här - raspolitik alltså - på Beta? ;)

MustaVeri2008-07-25 23:46

Vi borde mötas ute i en mörk skog o forsätta diskussionen, där kan ingen hindra oss, någon som är på?

rispåse2008-07-25 23:48
Antal inlägg: 406

Jag kanske var otydlig o en gnutta frustrerad när jag skrev tråden, swingmatism!
Jag menar bara att faan vad många rackar ner på ett land o dess invånare. Läs den tråden som en 13 årig flicka har skrivit. Den borde handla om vad hon ska packa ner i sin lilla väska för att åka på semester, men skit va stort det blev.

JennyB2008-07-25 23:48
Antal inlägg: 200

Ge mig koordinaterna så kommer jag bums.

Katten Hund - Ej medlem längre2008-07-25 23:49
Antal inlägg: 17

Så länge vi inte hyllar Ian Smith så borde det vara i sin ordning.

MustaVeri2008-07-25 23:49

Jag tycker att vi hyllar honom. Bara för att.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 23:49
Antal inlägg: 2692

Så jag är rasist för att jag tycker man bör bojkotta den suveräna Staten Turkiet pga dess militärism och bdet faktum att man inte skriver under en massa FN-resolutioner. Som den om MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER?

Är snarare folk som skiter i att all handling är en politisk handling som borde kallas smygrasister. Ni stödjer ett galet land när ni väljer att turista i Turkiet.
Eran anledning: men det är ju så skönt med sol och det är billigt där?

Pg up - Ej medlem längre2008-07-25 23:50
Antal inlägg: 1354

De som skriver "åk inte till Turkiet" kanske har underlag för vad de hävdar och t.o.m själv åkt dit?

Har inte varit där själv men vad jag har hört av kamrater som varit dit under bland annat klassresor m.m så har de inte fått vara i fred på grund av turkiska män som hänger efter dem, detta var på Alanya (eller hur man stavar det) och det är inte första gången jag hör något liknande. Som det framgick i förra tråden ang Turkiet så var det flera som påpekade just detta. Med det behöver man inte vara rasist, det är helt enkelt en konkret upplevelse och fakta utifrån personer som varit med om detta.

MustaVeri2008-07-25 23:52

Haha, ja men då kan du ju fråga dina vänner vad dom hade på sig? Dom kan testa sån där muslimsk-klädsel nästa gång o se om lika många män hänger efter?

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 23:55
Antal inlägg: 2692

Egna uppfattningar är ju subjektiva. Men jag hör dig Pg up.

Vad som är klart är att kurder är andra klassens medborgare och just att man inte skrivit under FN´s mest simpla och samtidigt viktigaste Resolutioner.

Pg up - Ej medlem längre2008-07-25 23:56

Shorts och t-shirt, av att bedömma semesterbilder.
Så det hela beror alltså på klädseln enligt MustaVeri.
Är det en semesterort så skall inte det ha någon betydelse över huvudtaget och turister ska inte få karlar efter sig oavsett klädsel, oavsett om turisterna råkar vara en skara nudister.

grönöga - Ej medlem längre2008-07-25 23:58
Antal inlägg: 5570

Haha, du är ju riktigt rolig Musta Veri... :P
Jag har varit i turkiet och kan upplysa om att bortsett från landsbygden så klär sig unga turkiska kvinnor ungefär likadant som turisterna, att de sen inte flirtar lika ihärdigt med stora delar av den manliga befolkningen är en annan sak.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-25 23:58
Antal inlägg: 4127

Ibland får jag för mig att ca: 90% av svenskarna är rasister eller/och kan uppfattas att vara det. Sedan så tror jag 100% av alla människor har en fördom eller fler som kan tolkas som rasistisk på något sätt. Men det är vad jag får för mig när jag har haft oturen att stöta på hemskt mycket under en kort period, och när jag rannsakat mig själv för att försöka vara så fördomsfri som tänkas kan.
Vidare kanske man inte skall ta allt på största allvar... Som "ihopmixad" av minoritetsgrupper känner jag i vissa sammanhang att jag kan ta mig ganska stora friheter, om vad jag skämtar om. Men jag väljer med omsorg i vilket sammanhang, och internetforum tycker iaf inte jag är det bästa stället att framhäva sin enligt vissa osmakliga humor.

Till slut så tycker jag ändå att det finns tillfällen då man måste kunna diskutera rasism utan att utesluta dem som är/eller enligt vissa är rasistiska... Blir ju inte någon speciellt givande diskussion enligt mig iaf.
Men som JennyB påpekar så är det tveksamt om denna tråd kommer få finnas kvar för den sortens diskussioner

MustaVeri2008-07-26 00:02

Kläder spelar alltid roll, världen över, hur mycket ben, bröst, hud som syns utanför kläderna, det påverkar män världen över (o även kvinnor - nu ska jag inte vara sån)

Pg up - Ej medlem längre2008-07-26 00:03

Kom påpälsad med samedräktens senaste utgåva så får du inga efter dig då du semestrar. Kan bli lite varmt och fuktigt, men det finns öppningshål för ventilation.

MustaVeri2008-07-26 00:04

Tänk vilka blickar man skulle få - at least

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?