Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 602 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CrazyQ | 2008-07-26 02:33 | |
![]() | Var på begravning idag..... Min hunds daghusse avled den 8/7 och idag var jag på hans begravning. Det var en borgelig begravning, min första borgeliga. Vilket inebär att man inte sjunger psalmer eller något är förknippat med kyrkan. Den här mannen var rätt speciell och det var inte alla som förstod sig på honom. Men jag lärde känna honom 2002 och för mig berättade han om sitt liv. Han hade levt som uteliggare stor del av sitt liv och varit gravt alkoholiserad. Men de senaste 10 åren fick han ett nytt liv, sedan han fick en fast bostad, en chans till att leva efter en hjärtoperation. Vi lärde känna varandra via våra hundar. Vi träffades ute och gick många promenader tillsammans. Och en dag blev han hundvakt till mig. På köpet blev jag också hans privata frisör. Så vi spenderade åtskilliga timmar tillsammans på promenader och sittande i hans lilla lägenhet. Han berättade så mycket om sitt liv, om frustration, hunger, frusenhet och ensamhet. Så fick han en ny chans i livet, då han fick tak över huvudet. Så fick han överta en 4 år gammal hund som blev hans kompis på heltid. Tyvärr dog Lukas efter 2 år och husse var förkrossad. Men en ny hund kom i hans väg, det var liksom meningen att dom 2 skulle bli 1. Men då hans sjukdom kom i vägen, kunde han inte längre ha sin hund kvar. Denna man var speciell, men han hade också levt ett hårt liv. Och få personer kom honom nära, men jag var en av dem. Så idag på hans begravning, tog vi farväl. Ett farväl som verkligen var HAN! Han hade bestämt sin musik som skulle spelas. Först en Elvislåt och sedan Totta Näslunds " Sex fot under". Det var första gången jag lyssnade på den låten, men det var verkligen låten för den här mannen! Åhhh vad jag grät då!! Jag har förlorat en vän, en granne och Englas extra husse. Men i mitt minne kommer han alltid att leva kvar! Läs gärna texten till Tottas låt, den var bara som klippt för den här mannen. Sov i ro min vän! Sex fot under ref) en dag ska jag ligga sex fot under marken höra regnet som droppar och fåglarna i parken inga skulder att reglera, ingen sorg att bära på bara en sten med mitt namn och folk som kommer och går kanske kommer du att sörja, kanske lägga ner en ros kanske till och med sakna mig trots allt jag gjort kanske kommer du att tänka, han var ingen dålig man han hade mål och ambition men drev ur sikte och försvann (ref) en dag ska jag ligga sex fot under marken höra regnet som droppar och fåglarna i parken ja dom känns som fem minuter hörde jag någon som sa alla åren i ens liv på räkenskapens dag så hälsa hyresvärden och alla nere på krogen det går en godsvagn till himlen, jag hoppar nog ombord den kanske kommer du att tänka, han var ingen dålig man han hade mål och ambition men drev ur sikte och försvann (ref) en dag ska jag ligga sex fot under marken höra regnet som droppar och fåglarna i parken inga skulder att reglera, ingen sorg att bära på bara en sten med mitt namn och folk som kommer och går kanske kommer du att sörja, kanske lägga ner en ros kanske till och med sakna mig trots allt jag gjort | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:36 | |
![]() | jaha.. tråkit för dig kanske men varför skriva om det här? Helskumt ju... ointressant...fattar inte varför bara.. | |
| NadaR | 2008-07-26 02:46 | |
![]() | ointeressant för dig kanske, men för CrazyQ var detta en viktig sak.Känner med dig CrazyQ. Kram. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:48 | |
![]() | CrazyQ, jag kan förstå ungefär hur du mår i natt. Har också varit på vänners begravningar, en del mycket speciella personer, som din vän verkar ha varit. Det var en fin sång, som spelades för honom. Totta Näslund hade ju själv ett ganska oroligt liv, efter vad jag har hört och blev inte särskilt gammal. Nu är jag så trött, hade varit i badrummet och skulle stänga ner på datorn men då fick jag syn på din tråd och ville skriva lite, hoppas jag inte skriver för dåligt, trött som jag är. Jag förstår också att du vill skriva om det som upptar ditt sinne väldigt mycket just nu. Det är vi många som vill ibland och du ska inte bry dig om dumma kommentarer från folk som inte förstår bättre. Hoppas att du också får vila lite i natt och ha det bra! Kram Lena | |
| CrazyQ | 2008-07-26 02:49 | |
![]() | Det jag bara ville säga med det här, är att alla människor kan få en chans, oavsett bakgrund! Han levde hårt liv, fick en ny chans, lärde känna nya människor och ändrade sitt liv. Vi är så snabba med att döma andra människor, pga. att vi lyssnar på andras skitsnack! Han var en person som betydde något till slut. Både för mig och min hund, hans egen hund som fick ett liv med honom, andra människor som han brydde sig om och ställde upp för. Och många anlitade honom för att han var en sann djurvän. Där innerst inne, bakom sitt tidigare liv som uteliggare och alkoholist. Så älskade han djur! Men många bara dömer och vänder ryggen, istället för att se människan bakom! Och sången han valde på sin begravning, var liksom en ursäkt för den han varit. Att han faktiskt inte var så dålig som alla trodde och hade gjort en bild av honom. För mig kommer han att leva i mitt minne, och han har också lärt mig en massa viktiga saker om livet! Listan kan göras lång! | |
| gubbi | 2008-07-26 02:49 | |
![]() | *Raderar inlägg som inte tillför något utan snarare tvärtom* | |
| gubbi | 2008-07-26 02:50 | |
![]() | Har du aldrig varit med om att man behöver skriva av sig ibland elPatron? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:51 | |
![]() | jo men om alla här skulle skriva en spaltmeter när ngn i deras krets dog så hade vi haft 8.989.543 trådar med "tycka-synd-om-mig-syndro met" Asså, de e inget kul om nån när eller kär går bort men att älta det på ett forum för alla...hmmm | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:51 | |
![]() | mommes: Nu är du orättvis. "du ska inte bry dig om dumma kommentarer från folk som inte förstår bättre" | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:53 | |
![]() | Att diskutera folk och fä och att man skall ge en andra chans må vara, men även jag undrade vad sjutton när jag såg trådstarten. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:53 | |
![]() | varför ska begravningen va så förbannat sorglig...det är väl dödsbeskedet som är värst? Eller har jag missat ngt? Begravningen är ju en fin salut bara...tjena hej, adios osv... see ya.. sen gravöl | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:54 | |
![]() | Jag tycker att jag är ganska rättvis. Håll er till era koppel om ni tycker att det är värdefullare för folk att läsa om. | |
| gubbi | 2008-07-26 02:54 | |
![]() | Men behöver man då skriva nedlåtande kommentarer? Låt tråden vara om ni inte tycker att den är intressant för er egen del! Alla bearbetar bi sorg på olika sätt, och har man haft det tungt så är det väl inget fel med lite _uppmuntrande_ kommentarer. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:57 | |
![]() | CrazyQ: Jag beklagar din väns bortgång. | |
| CrazyQ | 2008-07-26 02:57 | |
![]() | elPatron: Visst finns det en sorg i mitt hjärta. men det jag ville få fram det detta, var inte att tycka synd om mig. Utan att vi människor är så snabba på att döma andra, bara för att vi får veta en persons bakgrund, så är det personen "stämplad" för all framtid. Han var en fantiskt människa och djurvän, något som aldrig kom fram under hans tid som uteliggare och alkoholist. Tyvärr! Men vi var en handfull personer som lärde känna honom och orkade lyssna och ge honom en chans. På köpet fick vi en vän, en hund/katt vakt att lita på! Sedan kanske du inte har empati att kunna känna för andra människor? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-26 02:59 | |
![]() | CrazyQ, beklagar det inträffande, att någon i vardagen går bort är bland det största tyngderna som kan infinna sig i ens liv! | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-26 03:00 | |
![]() | ALLA människor är fantastiska på sitt sätt, speciellt för de närmast..o MER speciellt efter en bortgång... jag beklagar sorgen men tycker ändå det är fel av dig att älta om det på ett offentligt forum..bättre om du skickat PM till dina vänner här om det...eller på msn | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-26 03:03 | |
![]() | gubbi - Spelvärd/Forumvärd skrev: 2008-07-26 02:50 "Har du aldrig varit med om att man behöver skriva av sig ibland elPatron?" Hade ALDRIG gått ut med det så här, NEJ...helt fel o omoraliskt..ALLA vill inte se sånt...bli påminda osv..bättre som jag sa, ta det privat o msn | |
| gubbi | 2008-07-26 03:06 | |
![]() | *rensar ännu en gång bort inlägg som inte tillför det minsta* | |
| CrazyQ | 2008-07-26 03:07 | |
![]() | elPatron: Som du skrev, att på en begravning är det tack å hej typ. Precis så kände vi också då. För det var han! Han sa till oss: Tjingeling, vi ses nån gång! Tack vare att han själv hade valt sina låtar. Här skulle det inte sörjas, men kanske vi skulle sakna honom ändå. Och det är klart att vi gör det! Jag måste säga att det var en av de finaste begravningar jag varit på. För den var verkligen personlig. Det vi saknade var hundarna, dom skulle också ha fått varit med.... | |