Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 591 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:30 | |
![]() | Hjälptelefon för Pedofiler? Som rubriken säger: www.svd.se/opinion/b...49 2271.svd Bra eller dåligt? Jag ger tummen upp. | |
| krutmarie | 2008-07-26 19:34 | |
![]() | Vad ska dom fråga om där? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:35 | |
![]() | Bra ide. Om det så bara förhindrar ett endaste barn från att bli skadat och traumatiserat så är det värt det. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:36 | |
![]() | Lätt tummen upp. Lägg kontoret som tar emot telefonsamtalen utomlands och ta med hjälp av FRA reda på vart dom bor, gör sedan en husrannsakan och plocka bort avskrädet från vårt samhälle. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:36 | |
![]() | Om jag förstått det hela rätt så ska "dom" inte fråga Krutmarie, dom ska lyssna... | |
| krutmarie | 2008-07-26 19:38 | |
![]() | Ja, helt självklart, 100 %, men kommer det att hjälpa nån av dom att prata med nån obekant människa i telefon. Jag kanske är hemsk, men jag verkligen HATAR pedofiler. Sen låter det ibland i media som om man ska tycka synd om dom, för att dom själva har blivit utsatta (många av dom iaf) som barn. Ska man inte ha lärt sig då att inte göra samma sak mot ett annat litet barn. Kan bara inte hitta en enda litet UNS av medlidande med en pedofil! | |
| JennyB | 2008-07-26 19:39 | |
![]() | krutmarie, läs artikeln. Hmmm, jag skulle vilja veta hur många av de 150 som fått behandling inom ramen för projektet som blivit hjälpta av den. Jag känner att jag är något dåligt påläst avseende effekterna av behandling av pedofiler och presumtiva pedofiler. Men om det hjälptelefonen verkligen minskar antal övergrepp så är det självklart en bra idé. | |
| krutmarie | 2008-07-26 19:41 | |
![]() | grönöga, varför ska dom lyssna på t ex mig? Tror du verkligen att deras "lustar" skulle avta då? Jag har 4 barn och 7 barnbarn och har själv blivit utsatt när jag var 9 (skulle fylla 10 år) av min morbror (min mammas systers man), tror du att det nånsin har gått över det som hände mig, jag fyller snart 63. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:43 | |
![]() | Jag har känner inget "medlidande" med en pedofil. Men fakta är att de finns, och kanske kan just det att få tala med en främling göra det lättare att "öppna sig". Jag ser hellre en telelinje för pedofiler där de kan "vädra" tankar och fantasier, kanske tom rädslor för vad de kan tänkas göra... än att ett barn irl blir skadat. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:43 | |
![]() | Krutmarie: Men om man tar ngn som känner att dom har böjelsen, inte har ngn som helst vilja eller lust att någonsin förverkliga sina handlingar men samtidigt mår väldigt dåligt över detta och känner att denne behöver hjälp. En sån person skulle jag utan problem kunna ha medlidande med. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:44 | |
![]() | Finns hjälptelefoner för folk som vill sluta röka o.s.v så tja, varför inte införa hjälptelefon för pedofiler också. | |
| The_Viking | 2008-07-26 19:45 | |
![]() | Personligen så tycker jag pedofiler ska skjutas och inte hjälpas. Iaf om man ska tro på alla som säger att det är en sexuell dragning precis som heterosexualitet elle homosexualitet då kan dom ju inte hjälpas därför ska dom åtminstone låsas in för alltid! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:45 | |
![]() | Nej Krutmarie, jag tror aldrig någonsin att du "läker" från den händelsen och det gör mig uppriktigt ledsen att du fått genomgå något dyl =( Men jag tror inte att rent hat löser problemet.... | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-26 19:47 | |
![]() | The_Viking, rätt orealistiskt, men drömmar är fria! | |
| le-lou | 2008-07-26 19:59 | |
![]() | Tror tyvärr inte på iden, även om tanken är god. Pedofiler är en grupp människor jag inte tror kan vårdas el omvändas. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-26 20:04 | |
![]() | Le-Lou: Om man nu tänker sig att pedofilin i sig, önskan om en sexuell relation med barn, inte går att 'bota', då kanske ändå finns ngt man kan göra för att hjälpa folk att hindra sig själva att utföra det? Ungefär; inte bota sjukdomen men väl bli av med symptomen. Är du mer för då eller ser du det på samma sätt ändå? | |
| krutmarie | 2008-07-26 20:04 | |
![]() | grönöga, jag vet att det inte hjälper att hata. Men det har väl visat sig med så många års studier som gjorts att pedofiler inte "läker" av varken fängelse eller psykvård. Ledsen, men min tanke under många, många år är att dom ska kastreras. Vill inte ens be dom ev pedofiler som skriver här om ursäkt för mina tankar och känslor. Hela mitt vuxna liv har jag undrat om min släkting vart på andra barn och fått dem att må dåligt i många år. Han är inte död än, men jag kommer absolut inte att sörja honom när han dör. Iaf 1 mindre av "the creepes". | |
| le-lou | 2008-07-26 20:06 | |
![]() | Apan Bollo - självklart, om det skulle fungera. Att en pedofil INTE gör slag i saken och går efter sin drift. Om en hjälptelefon skulle hjälpa, fine. Bara det att jag inte tror på att det gör det :/ | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-07-26 20:08 | |
![]() | Krutmarie: Jag är helt med dig, Kemisk kastrering är ett bra alternativ som i många fall fungerar mycket bra. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-26 20:09 | |
![]() | Det kan ju vara värt ett försök ändå kanske? :) Tänk nu om det skulle fungera, det hade ju varit fin fint. Och som artikeln säger: "Erfarenheterna från det tyska projektet är lovande. De bekräftar att problemmedvetna och hjälpsökande möjliga förövare finns och kan nås för påverkan och behandling. Med relativt små resurser fångar man upp människor med sexuell dragning till barn och förebygger sexualbrott." | |