Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jeehunmoon2008-07-29 05:56
Antal inlägg: 479

Nekrofiler
Efter en diskussion med vänner om att nekrofili inte skulle vara en läggning (vad anser du?) började vi spekulera kring hur många nekrofiler det egentligen kan röra sig om när vi talar om nekrofiler i Sverige?

Vi var alla till slut överens om att nekrofili faktiskt inte är en läggning i sig utan det har att göra med psykiska störningar som utmynnar i denna åtrå. Håller ni med oss?

Är man nekrofil om man vid ett samlag med någon fortsätter om denna person dör i akten? (Ja, det är rätt sjukt det med bara i sig, men nekrofili?)

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 06:16
Antal inlägg: 4127

Haha.. Akta dig för censuren X)

Nekrofili är ju inget som man får lära sig om i skolan precis. Inget man helst googlar heller. Kan ju få fram mer än information menar jag... Jag kan iofs tänka mig att det finns ett stort mörkertal. Man får väl höra av sig till nekrofilernas riksförbund eller nåt.

Jag skulle säga att man inte är nekrofil om man inte märkt att ens partner har dött. Men då måste det inte vart så spännande från början kanske heller. Om man däremot fortsätter trots vetskap om att ens partner gick och dog mitt i allt, så behöver man nödvändigtvis inte vara nekrofil, bara allmänt äcklig, kåt och dum i huvudet. Om man däremot dödar sin partner för att få chansen att ligga med dess lik så är man nekrofil.

jeehunmoon2008-07-29 06:20

"Om man däremot dödar sin partner för att få chansen att ligga med dess lik så är man nekrofil. "

Ser inte skillnaden på det första fallet. I båda fallen vet personen i fråga att partnern nyss dött men man fortsätter ändå i det första och påbörjar i det andra. Kroppen är inte i närheten av likstel i något av fallen, trodde detta kunde vara en faktor till att kalla åkomman nekrofili men jag kan naturligtvis ha helt fel då jag bara gissar.

fansattra2008-07-29 06:21
Antal inlägg: 211

Jorå - man kan googla! "Niklas Långström är psykiater och forskningsledare på Centrum för våldsprevention vid Karolinska institutet. Han har
skrivit en bok om sexuella avvikelser.
- Nekrofili är en variant av fetischism riktad mot döda. Det som ger kicken är troligen den kalla, tysta, stela kroppen
som inte ger någon respons, säger Långström...//En av de få studier som gjorts är amerikansk och omfattar 122 nekrofiler. Den visade att majoriteten hade någon form
av personlighetsstörning. 42 procent av de undersökta hade mördat för att få tag i lik. De flesta nekrofiler som
beskrivits har varit heterosexuella män mellan 20 och 50 år."

jeehunmoon2008-07-29 06:24

fansattra, är en sexuell avvikelse av det slaget alltså inte en läggning?
Hon från "100 höjdare" som älskade staket bokstavligen, är det likt nekrofilin en avvikelse, men ingen läggning?

Kroppen är som sagt inte kall och stel i de båda fallen jag och stilig_karl diskuterar.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 06:24

jeehunmoon: Jag menade lite att man måste vara medveten om att det är ett lik och sedan tända på det. Om man mitt under akten fortsätter behöver ju inte betyda att man tänder på liket i samma bemärkelse. Men jag är ingen nekrofiliexpert heller :)

fansattra: Oj, spännande, värt att kolla in. Man måste ju föda sin morbida sida :p

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 06:26

Klart det måste vara en sexuell avvikelse... Allt annat skulle få mig att bli rädd för alla "friskare människors" varierande sexualitet :s

jeehunmoon2008-07-29 06:30

stilig_karl, jag menade inte att det skulle jämföras med att tända på stilettklackar, snarare frågade jag om det är en läggning, eller en fetisch, och om fetisch och läggning inte är samma sak.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 06:32

Nu har jag googlat lite och insett att jag inte är på humör för detta äckelsnack klockan halv sju på morgonen... håller tummarna för att tråden finns kvar när jag kommer tillbaka... Likstelhet på er alla bakom morgonsolen :D

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 06:35

En sexuell läggning är hetero/homosexualitet t.ex. Går ju inte att jämföra precis.. så menade jag. Adjö så länge :)

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-29 06:50
Antal inlägg: 9141

Varför går det inte att jämföra? Pga. levande kontra död kropp?

jeehunmoon2008-07-29 07:02

nattravn, jag ställer mig samma fråga. Förklara dig stilig_karl, vi förstår inte vad du menar.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 07:03

Ååh, kunde inte hålla mig härifrån, hehe... :p

Enkelt svar: Ja... eller? Hmm, jo. Man tänder ju just på den för att den är död om man är nekrofil. Allt annat som hör människan till räknar eventuellt en nekrofil bort. Men vem vet hur de tänker, dessa nekrofiler :s

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-29 07:16

Så en pedofil är mer ok då, eftersom den tänder på levande ting?

E-B - Ej medlem längre2008-07-29 07:16
Antal inlägg: 87

Sjukt så jävla sjuk,, ska man måsta logga in och läsa sånt här,, och tänk på att det faktiskt finns barn som spelar på betapet.. låt i alla fall dom slippa det..

E-B

jeehunmoon2008-07-29 07:17

FÖrstår fortfarande inte var dina ståndpunkter befinner sig. Hur kategoriserar du dessa stilig_karl:
heterosexuella "vanliga människor"
nekrofil
staketälskare
heterosexuell fotfetischist

Vilka tillhör samma kategori, vilka av dem är inga läggningar?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-29 07:18

E-B: Jag tror barnens uppfostran behöver ses över om de vet vad vi pratar om.

jeehunmoon2008-07-29 07:20

E-B, förstår inte varför denna tråd som grundligare tar upp ämnet nekrofil anses mer opassande än i andra trådar där homosexuella, pedofiler och nekrofiler omnämns, jämförs och där det pekas ut skillnader mellan dem. Man måste väl kunna föra en dialog om nekrofiler enkom?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-29 07:24

Fan vad jag tycker detta är sjukt roligt. Jag måste nog se över min egna uppfostran. :)

Jag vill inte kategorisera det i "vanliga människor" och "ovanliga människor" det vore i sig helt sjukt. Men innebörden av ordet läggning bör inte användas då man talar om nekrofili för att man jämför det med homo/heterosexualitet.

Cittran - Ej medlem längre2008-07-29 07:26
Antal inlägg: 103

Rysliga grejer här.
Ang barn, så lär de sig de mest hiskeliga ting och ord av kompisar.
En av mina små chockade mig med att säga:
Mamma vet du, en pedofil är småk*t och en nekrofil är dök*t.
Sen kan man ju läsa liknande och värre saker i kvällstidningarna, så fort man är läskunnig.
Att folk sen ska slippa allt för stötande material på betapet är bra. Det kommer väl någon och städar.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?