Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Susssen2008-07-29 19:58
Antal inlägg: 286

Att inte förstå sig på sig själv.
När det handlar kategorin tjejer/kvinnor så förstår jag verkligen inte på mig själv. Så fort en tjej kommer för nära mig backar jag för det mesta. Jag klurar ut olika anledningar till att skippa det hela. Jag kan även skifta från dag till dag med mina olika känslor. Steget från underbar till ointressant är inte långt. Det enda jag vet om mig själv inom detta område är att jag är en otroligt komplex person. Oberäknelig.

Förmodligen handlar allt om mig själv. Negativa erfarenheter som skapat rädslor hos mig själv.

Någon med liknande upplevelser/känslor?
Ursäkta babblandet.
Just needed som support

Susssen2008-07-29 20:00

Framför allt vill jag få tips om hur man bryter ett sådant beteende.

dahlgren_2008-07-29 20:00
Antal inlägg: 733

Kan inte hjälpa dig med det men det är skönt att veta att vissa killar bara är sånna allmänt, och att det inte beror specifikt på tjejen .. :)

Jobbigt att inte kunna förstå sig själv.. Har du funderat på vilka erfarenheter det kan vara som gör att du känner såhär?

mimmipigg12008-07-29 20:04
Antal inlägg: 370

Jag vet en tjej som höll på precis som du i många år. Homn hann fylla 30 innan hon träffade den rätte...För henne var det det det handlade om. Att hitta rätt innan man satsar fullt ut. Hon hade en förmåga att måla upp ett scenario som sträckte sig över flera år, när hon precis träffat en kille. Sen bestämde hon att det inte var nåt att satsa på, hon visste i alla fall hur det skulle sluta!!

Nu är hon 32 har en underbar liten son och är lyckligt kär, Hon hade nästa gett upp hoppet, sen hände det!

elPatron - Ej medlem längre2008-07-29 20:12
Antal inlägg: 2131

nyhetens behag handlar det om...samla på dom ;)

upa - Ej medlem längre2008-07-29 20:12
Antal inlägg: 2565

Jag tror inte kärlek handlar om att hitta den rätta, man börjar vanligtvis inte hänga med någon som är helt fel. När man känner att det känns rätt beror det mer på bra timing. När man väl har passerat 30 orkar man inte leta mer efter den rätta utan gör sig beredd på att träffa någon och vips så tror man att den första man kommer i kontakt med är den rätta. Du ska nog inte fundera så mycket på det där.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-29 20:18

nä, fundera inte, sätt på allt som rör sig så hittar du en till slut...så gjorde jag ;)

Gunna F - Ej medlem längre2008-07-29 20:21
Antal inlägg: 873

Hahhahahahaaaaa.......... najjsigt elPatronella.. §;)

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-07-29 20:22
Antal inlägg: 648

Men Upa: Så du menar att det går runt en massa trettioplusare som tror att de träffat rätt men i själva verket har de bara blivit mindre kräsna pga av sin ålder? Låter verkligen helt galet och oromantiskt och kärlek har inget med timing att göra, hoppas jag iaf. Man blir ju faktiskt kär med hjärtat och inte med hjärnan, inte sant?

Susssen2008-07-29 20:23

Erfarenheter som kanske inte varit så lyckade.. Som mimmipig sa... målat upp allt för många scenarion. So kanske inte slutat på det sätt jag förrutspått. Det är en underdrift.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-29 20:23

Funna G: sant ju...satan vad man fått "ligga" .... skulle kunna skriva en bibel bara om mina tonårsupplevelser sexuellt sett... :P

Susssen2008-07-29 20:23

fan va cooool du är elpatron

elPatron - Ej medlem längre2008-07-29 20:25

åh...tack Sussen :)

Gunna F - Ej medlem längre2008-07-29 20:26

Ja du me Nusse Suss ;)

Susssen2008-07-29 20:27

Nusse suss?

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-07-29 20:27
Antal inlägg: 3784

Hur många nick har du elFjantron?

Gunna F - Ej medlem längre2008-07-29 20:29

Typ elFjorton har han säkert :=))

elPatron - Ej medlem längre2008-07-29 20:33

RuBBeR: lika många som dig....typ...

Gun naF: typ....

upa - Ej medlem längre2008-07-29 20:43
Antal inlägg: 2565

Stunt, jag ser inget problem i att bli mindre kräsen. Om man blir lycklig av att leva med någon är väl det bättre än att gå och vänta på den rätta och äta glass direkt ur förpackningen?
Ja, som jag sa så tror jag det handlar till största del om timing, man släpper in någon när man känner sig redo för det. Det har inte så mycket att göra med vem det är. Huvudsaken man lär känna varandra inpå djupet. De allra flesta människor tycker man om om man får ta del av dennes känsloliv. När två personer har samma mål blir de oftast förälskade. Jag tror man passar ihop med ungefär en av fem av det motsatta könet, bara man vill så.

obitje2008-07-29 20:43
Antal inlägg: 139

Jag behöver övertydlighet och självförtroende från tjejens sida för att saker och ting ska funka i början - innan relationen är en relation. Den enda seriösa relationen jag egentligen haft var till följd av ett halvårs ihärdiga försök att komma mig nära från hennes håll. Då hade jag landat och sorterat ut alla känslor. Men jag hade tur den gången. Det är ju kanske inte så många som är så tålmodiga. Jag skulle själv nog aldrig våga vara så efterhängsen.

Jag har inget tips och inser nu så här när jag delat med mig av mina tankar att det kanske heller inte är värsta klockrena pep-talken heller. Fantasibilderna finns där för mig också, men mina "negativa" erfarenheter har snarare bidragit till att jag tar mina drömmar med en nypa salt. Embrace the unpredictable. Nä det här var jag inget vidare på så jag går och lägger mig med en bok. Men Sussen: Var glad att du är en komplex person! Det är någonting positivt, även om det inte känns så i nuet!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?